Straža za Markovec

Zamuda obalne hitre ceste se ni zgodila novembra 2014.

Objavljeno
06. november 2014 19.55
Markovec zgrajen ceneje
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Zgodila se je farsa. Predor Markovec je približno devet let po prvi objavi javnega naročila za oddajo gradbenih del tako rekoč zgrajen. Šoferje draži z mehko rumeno svetlobo, s stotinami lučk in znakov, ki jih preizkušajo v sveže pečenem predoru, toda skozenj ne smejo peljati, ker cesta pred predorom še ni pripravljena. Namesto preusmeritve prometa bodo po dokončanju čez mesec dni postavili stražarje na obe strani predorske cevi in zanje plačali od 10.000 do 15.000 evrov na mesec. Kaj pa je 150.000 evrov dodatnih stroškov, mar ne! Če smo se z gradnjo »šalili« že toliko let, se lahko še naprej.

Vodstvo Darsa je zarobantilo nad zakonom o javnem naročanju. V tem »odkritju« je veliko resnice, toda vseeno zveni zavajajoče, saj ustvarja precej lažen vtis, da je bilo vse drugo izvedeno idealno in da je samo navaden papirnati zakon tisti, ki je preprečil veselico ob koncu pravočasne delovne zmage.

Kaj še! Zakon o javnem naročanju seveda omogoča številne igrice. Kaj pa druge igrice? Na primer pri odločitvah o oddaji naročil, ki jih mora popravljati državna revizijska komisija. Zakaj že komisije, uprave in nadzorni sveti ne odločijo tako, da revizijska komisija ne bi imela dela? Ali pa dejstvo, da so izvajalci že na začetku leta 2013 Dars opozarjali, naj čim prej pripravi nov razpis za dokončanje ceste, ki so ga nato objavili konec aprila 2014. Vsaj leto dni zamude z objavo novega razpisa za cesto pred predorom ni povezano s slabim zakonom.

In končno – le zakaj bi bilo krivo leto 2014 ali 2013? Gradnjo ceste so konzorciju štirih gradbenih podjetij oddali avgusta 2006. Cesto bi morali zgraditi v 36 mesecih, torej do začetka leta 2010, še pred glavno gradbinsko krizo pri nas. Kako so ukrepali naročniki, ko so videli, da gradnja pičlih treh kilometrov ceste stoji? Kaj so počeli pet let po dogovorjenem roku, ko so propadali drug za drugim trije gradbinci?

Zamuda obalne hitre ceste se ni zgodila novembra 2014. Ali se kdo še spominja, kolikokrat je padel razpis za oddajo naročila za gradnjo predora? Približno desetkrat. Vsakih nekaj mesecev so našli novo nepravilnost v razpisu. Kot da prvič pišejo javna naročila, čeprav so zgradili že ves slovenski avtocestni križ. Se spominjate, kako trdno so bili prepričani različni »strokovnjaki«, da predora ni mogoče zgraditi za manj kot sto milijonov evrov (kot je pisalo v prvem razpisu). Ponudba 64,5 milijona evrov, ki jo je dal CPM, se je zdela bogokletna. Danes v Darsu govorijo, da bodo za predor verjetno namenili še 15 milijonov evrov manj, torej približno polovico od prvotno predvidenega zneska. In na koncu še nekaj o zamudah: obalni občini že vsaj dve leti moledujeta pri državi, naj vendar odloči, kako bo z obalno hitro cesto, vinjetami in uporabo obale ... po odprtju predora. Odločitve ni. Med Koprom in Izolo bodo nenadoma imeli dve cesti. Tista ob morju bo ostala, čeprav to ni bil namen gradnje nove ceste. In tako bomo imeli priložnost za novo farso. Bo tudi za to kriv zakon o javnem naročanju?