Teš 6 v garaži

Ob manjših zaslužkih bo treba vsako leto vrniti denar za eno hidroelektrarno.

Objavljeno
25. april 2013 23.08
TEŠ
Borut Tavčar, gospodarstvo
Borut Tavčar, gospodarstvo

Šoštanjska šestica je kot nakup potratnega kombija s posojilom za šest let. Večkrat omenjeni nakup v družinskem krogu ni nikoli vzbudil kakšnega nasprotovanja, saj bo kombi dobro služil za prevoz kopice otrok v vrtec in šolo, pa še kakšnemu prijatelju se bo dalo narediti uslugo. Banka je navdušena, novi kombi je vsekakor boljše jamstvo kakor dve prebarvani stari kripi za moža in ženo.

Potem pa se pokaže, da je strošek takšnih prevozov odločno prevelik za družinski proračun, otroci pa bi se tako ali tako raje vozili s kolesi, ki jih je priporočila babica iz Bruslja. Pa nastopi večna dilema, tudi Teša 6. Kombija se ne da prodati, saj ga ne bo nihče kupil, posojilo pa še imamo. Tako je kombi na cesti, ko se pokaže priložnost za zaslužek, sicer pa stoji lepo v garaži. Kuhinja in kopalnica bosta prenovo pač dočakali čez nekaj let.

Enako je z največjim energetskim stebrom. Teša 6 ni ustavila nobena politika, pred leti je še kazalo, da se bo celo izplačal in da ne bo povzročal nobenih ovir za naložbe v hidroelektrarne, vetrnice, termalno in sončno energijo ter inovativne nove tehnologije. Zdaj prihaja streznitev. Teš 6 bo, kot kaže, stal 1,4 milijarde evrov ali več, odplačevali pa ga bodo 17 let. Vsako leto bo ob čedalje nižjih cenah elektrike treba za obroke zaslužiti toliko, kot bi stala nova hidroelektrarna.

Žal pa je tako, da hidroelektrarn ne gre postavljati vsepovsod, imamo namreč največ Nature 2000 v Evropi, za nami sta, ne sicer veliko, tudi Grčija in Ciper. Zaradi poceni kuponov za ogljikov dioksid se tudi ne izplača biti preveč čist. Svečka upanja je tako tudi za Teš 6, premog po napovedih pridobiva delež v proizvodnji elektrike v večjem delu sveta, kljub vsemu prizadevanju za zmanjšanje emisij.