Zamigajmo digitalno

Digitalizacijo bodo sebi v prid obrnila odločna podjetja z jasnimi cilji.

Objavljeno
25. september 2016 22.11
Damjan Viršek
Damjan Viršek
Kako pogosto razmišljate o tem, kaj vse vam omogoča mobilni telefon? Telefoniranje postaja samo še drobec aktivnosti, ki jih opravimo s to napravico. Vse bolj v ospredju so druge vsakdanje stvari – od spremljanja vremenske napovedi ali iskanja točnega naslova trgovine, kamor bi mimogrede po nekaj skočili, do naročanja prevoza na drug konec mesta ali plačevanja računov v mobilni banki.

In kar je ključno: nekaterih od teh možnosti nismo imeli še pred pol leta, večina vsega, kar nam danes časovno in stroškovno učinkovito omogoča pametni telefon, pa je bila pred samo desetimi leti na meji znanstvene fantastike.

Taka je torej praktična moč digitalizacije. Uporaba novih tehnologij prodira na vsa področja življenja, pri tem pa se vse dogaja z bliskovito hitrostjo, precej hitreje, kot je to veljalo za prejšnje tehnološke revolucije. In podobno kot vsakdanji uporabniki telefoniranja pred desetimi ali petnajstimi leti nismo resno jemali napovedi, da nam utegne pametna naprava spremeniti vsakdanje navade, urnike in rutine, smo še manj verjeli, da bo tehnologija zelo hitro vplivala tudi na strukturo gospodarstva.

Danes vemo, da za vsako novo aplikacijo, ki jo naložimo v mobilnik, stoji nova poslovna ideja. Spreminja koncepte, na podlagi katerih se podjetja odločajo, kakšen izdelek ali storitev bodo ponudila kupcu. Odpira možnosti za uveljavljanje novih znanj, nastajanje novih delovnih mest. Hkrati pa pomeni pritisk na vsa obstoječa podjetja. So se sposobna prilagoditi novim okoliščinam? Na katerih področjih naj ukrepajo in kako? Bodo čez dve leti še lahko zagotavljala zaposlitev sedanji strukturi delavcev?

Sveža raziskava med slovenskimi podjetji je pokazala, da se izziva digitalizacije zaveda velika večina, s praktičnimi ukrepi in rešitvami pa se jih doslej loteva izrazita manjšina. Se tudi vam zdi, da telefon že zvoni?