Andreja Kač
sre, 23.03.2016, 17:16; spremenjen: 17:29
Postanite boljši vodja
Voditeljstvo ni nekaj, s čemer bi se človek rodil ali bi se za to izšolal, ampak nekaj, v kar se človek razvije in v kar zraste.

Ljudje se ne rodimo z voditeljsko žlico v roki, nismo gensko programirani za voditeljstvo. Pogosto se dogaja, da ljudje vrsto let opravljajo svoje delo na povprečni ravni, nato pa nekega dne začnejo izstopati v okviru organizacije, obiskujejo tečaje, si nabirajo izkušnje, šele kasneje začnejo izstopati. Obstajajo pa tudi ljudje, ki želijo, da jih drugi vodijo.

Če želite biti dober vodja moramo imeti razvite naslednje lastnosti:

Pogum: Ni dovolj, da poznate področje dela. Pomembno je, da imate dovolj poguma ter zaupanja vase, da prevzamete vodstveno mesto in vam ljudje zaupajo.

Samoobvladovanje: Če znate obvladati sebe, lahko obvlada druge.

Občutek za pravičnost: Pravičnost pomeni jasna pravila in doslednost pri njihovem izvajanju. Ko začne vodja delati izjeme, se njegova verodostojnost zmanjša.

Suverenost pri odločitvah: Biti marate usposobljen za hitro sprejemanje odločitev. Da bi bili pri tem uspešen, je potrebno širše poznavanje organizacije. Predvsem je nujno poznavanje vizije, poslanstva in ciljev.

Sposobnost načrtovanja: Uspešno doseganje ciljev in rezultatov je posledica načrtovanja. Biti vam mora jasno: kaj je cilj tima, koliko časa je na voljo za uresničitev cilja, na kakšen način bo cilj dosežen, kakšno vlogo imajo pri doseganju cilja posamezni člani tima.

Narediti korak več kot drugi: Če zahtevate od svojega tima, da občasno v nalogo vložijo več časa in energije kot običajno, boste pri tem uspešni le, če to naredite sami. Od drugih lahko zahtevate le to, kar ste pripravljeni narediti tudi sam. Vzor je najboljša motivacija.

Optimizem: Če želite dobre rezultate in dobre odnose v timu, najprej poskrbite, da ste tudi sami tisti, ki širite optimizem. Če nergate in ste črnogledi, vplivate na druge, da so tudi oni takšni.

Simpatija in razumevanje: Ljudje znamo ceniti, če je nekomu mar za nas in naše težave. Ni vam treba reševati težav, ki jih imajo člani tima. Dovolj je že , da razumete njihove probleme.

Pripravljenost na sprejemanje polne odgovornosti: Znati morate prevzemati polno odgovornost za rezultate svojega tima. Če se izgovarjate in prelagate odgovornost za napake na podrejene, je najbolje, da odpustite vodenje. Odgovorni ste za to, komu zaupate izvrševanje nalog.

Sodelovanje: Za uspešno vodenje novejše generacije je značilno, da vedno bolj uporablja mehke veščine vodenja.

Ljudje so bogastvo podjetja. V njih so znanja in sposobnosti. Potrebno jih je spodbuditi, da bodo radi in dobro delali. Upravljati jih je potrebno z močjo in ne s silo.

Pogosto je slišati, da se vodje ne smejo spoprijateljiti z zaposlenimi, ker bi ti lahko izkoristili prijateljstvo. Toda večina uspešnih vodij ugotavlja prav nasprotno, da s prijateljskim odnosom laže prepričajo sodelavce, da dobro delajo. Če se boste prijateljsko zanimali za delo podrejenih, jim dajali smiselne naloge in jih spodbujali, naj sami ocenijo svoje delo, ne bodo izkoristili tega prijateljstva. Nasprotno, delali bodo še bolj zavzeto. Ampak bodite previdni, da jih ne obremenite preveč, saj se lahko potem oni počutijo izkoriščene. Pogosto jih povprašajte za njihovo mnenje. Način, kako prosimo prijatelje, da bi trdo delali, je največkrat pomembnejši kot tisto, za kar jih prosimo.

Dobremu vodji smo vedno pripravljeni slediti, kar pa je pogoj k uspešnemu poslovanju. Če sledimo istim ciljem in imamo isto vizijo je velika verjetnost, da bo podjetje uspešno.

 

 



Postanite boljši vodja

Dobremu vodji smo vedno pripravljeni slediti. Foto Foto: Roman Šipić/Delo

Prijavi sovražni govor