Za učinkovito logistiko pomembno celostno načrtovanje

Z IoT rešitvami in integriranim logističnim načrtovanjem bo podjetje bolj okretno pri načrtovanju, zato se bo odzvalo hitreje na nepredvidene zahteve na trgu.
Fotografija: »Če boš načrtoval hitreje kot konkurenca, boš lahko prvi zadovoljil potrebe kupcev,« pravi Francis Cepero, direktor vertikalnih rešitev v A1 Digital. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
»Če boš načrtoval hitreje kot konkurenca, boš lahko prvi zadovoljil potrebe kupcev,« pravi Francis Cepero, direktor vertikalnih rešitev v A1 Digital. FOTO: Leon Vidic/Delo

Drugi sklop spletne mednarodne konference, ki jo je medijska hiša Delo pripravila v sodelovanju z AV Living Lab kot zaključek večmesečne poslovne kampanje na temo mobilnosti, ki je potekala pod nazivom City as a Lab: Mobilnost 2021 – Vizija urbane prihodnosti, je namenjen logistiki in pametnim tovarnam.

FOTO: Matjaž Vreča/Delo
FOTO: Matjaž Vreča/Delo


Svoje razmišljanje je uvodoma predstavil Francis Cepero, direktor vertikalnih rešitev v A1 Digital, ki je poudaril, da njihovo podjetje, ki je del skupine A1, deluje na področjih računalništva v oblaku, interneta stvari, umetne inteligence, strojnega učenja in kibernetske varnosti. Zaposlujejo 200 ljudi, imajo pa več kot 1500 strank in vodijo več kot 500 mednarodnih IoT projektov. Analitsko podjetje Gartner pa jih je uvrstilo v t. i. magični kvadrant ponudnikov storitev povezljivosti za leto 2020.

Glavne težave v logistiki dandanes so upravljanje s sredstvi podjetja, premajhna optimizacija delovnih sredstev podjetja, premalo celostno načrtovanje in premajhen vpogled v analizo podatkov, je naštel Cepero. Dodal je, da številna podjetja sploh ne uporabljajo umetne inteligence, modelov strojnega učenja, za napovedi povpraševanja in celotno dobavno verigo, s tem pa so podvržena nezmožnosti hitre prilagoditve povečanemu povpraševanju s strani kupcev ter spremembam na trgu, saj se še vedno preveč osredotočajo na ročno načrtovanje. Kot pravi Cepero, je treba uporabiti tehnologije in rešitve, ki so najbolj smiselne ter prilagajati poslovne procese in poslovne modele.

Napredne platforme za obdelavo podatkov in analitiko omogočajo celostno spremljanje delovnih sredstev podjetja v realnem času, pravi Francis Cepero, direktor vertikalnih rešitev v A1 Digital. FOTO: Leon Vidic/Delo
Napredne platforme za obdelavo podatkov in analitiko omogočajo celostno spremljanje delovnih sredstev podjetja v realnem času, pravi Francis Cepero, direktor vertikalnih rešitev v A1 Digital. FOTO: Leon Vidic/Delo
Napredne platforme za obdelavo podatkov in analitiko omogočajo celostno spremljanje delovnih sredstev podjetja v realnem času. Kot je poudaril Cepero, digitalna logistika v realnem času temelji na povezanih sredstvih in načrtovanju. IoT rešitve omogočijo upravljanje v realnem času z delovnimi sredstvi podjetja in pošiljkami. Napredno logistično načrtovanje pa omogoča modeliranje prevoznih poti v realnem času, in sicer na podlagi različnih podatkov, kot je na primer, kje točno se nahaja tvoja pošiljka in kakšen je njen trenutni status.
 
Cilj digitalne transformacije v logistiki je vzpostavitev enega samega sistema za nadzor in upravljanje vseh delovnih sredstev in orodij v podjetju. Za digitalno transformacijo v velikih podjetjih po Ceperovih besedah potrebujejo od 3 do 6 mesecev, tako da je za srednje velika podjetja to še hitreje. »Če boš načrtoval hitreje kot konkurenca, boš lahko prvi zadovoljil potrebe kupcev,«še pravi Cepero. Z IoT rešitvami in integriranim logističnim načrtovanjem bo podjetje bolj okretno pri procesu načrtovanja, zato se bo lahko odzvalo hitreje na vse nepredvidene zahteve na trgu.

Mag. Marjana Senčar Srdič, vodja tehnologij interneta stvari in inovacij v A1 Slovenija, pa je na okrogli mizi med drugim povedala, da je pandemija prizadela tudi njihovo industrijo, so se pa takoj odzvali in med drugim uvedli virtualno spletno trgovino. Danes, ko internet stvari postaja temelj sodobnega poslovanja, pa so izrednega pomena povezljivost, prenos podatkov in upravljanje poslovanja. Izpostavila je tudi pomen 5G tehnologije, ki je za številne industrije povezovalni člen, da bodo postale globalno konkurenčne. Dunajsko letališče je bilo tako prvo v Avstriji, ki je implementiralo 5G kampus omrežje, ki sta ga vzpostavila A1 in Nokia. Letališče z več kot 24 milijonov potnikov letno je imelo pred tem probleme z omrežjem, sedaj pa  so dobili zanesljivo in varno ločeno omrežje za potnike in zaposlene.



Viktor Kastelic, direktor cargo-partner Slovenija, ki je v Sloveniji prisotno že od leta 1996 in so eden večjih logistov za mednarodne prevoze pri nas, je leta 2019 odprl iLogistični center na Brniku, ki ga bodo kmalu začeli širiti. Podjetje je ponudnik celovitih logističnih rešitev z obsežnim portfeljem storitev letalskih, ladijskih, kopenskih prevozov in skladiščnega poslovanja. Podjetje cargo-partner je mednarodna logistična skupina s sedežem v Avstriji, ki ima skupno 3250 zaposlenih v 130 poslovalnicah v 40 državah sveta.

Strankam ponujamo celovito IT-podporo, moderen in prilagodljiv skladiščni sistem, pravi Viktor Kastelic, direktor cargo partner Slovenija. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Strankam ponujamo celovito IT-podporo, moderen in prilagodljiv skladiščni sistem, pravi Viktor Kastelic, direktor cargo partner Slovenija. FOTO: Voranc Vogel/Delo

 
Kastelic je med drugim predstavil različne študije primerov, in sicer kako vzdržujejo oskrbovalno verigo tudi v času motenj, kako strankam zagotovijo bolj učinkovito skladiščenje ter kako so podprli spletne trgovce med pandemijo. Predstavil je pametne rešitve za skladiščenje za vodilnega avtomobilskega dobavitelja, katerega stranke so med drugim Škoda, Audi, Jaguar…, ki je zahteval najvišjo možno preglednost in natančnost pri logističnih procesih. »Zagotavljamo, da so izdelki vedno na voljo za prevzem in da produkcijski proces lahko gladko teče.« Ko so se zaradi lockdowna v letu 2020 dobavne verige pretrgale, je bil velik izziv, kako zagotoviti mobilnost blaga. A kot poudarja Kastelic, so se odzvali hitro in zagotovili novo železniško storitev preko nove Svilne poti in organizirali tedenske čarterje iz Daljnega Vzhoda. V podjetju so oktobra lani vzpostavili tudi urgentno točko 24/7 za hitro posredovanje pri vseh časovno kritičnih pošiljkah. Za ta korak so se odločili zaradi naraščajoče potrebe po hitrih in prilagodljivih transportnih rešitvah. Med drugim so tako novembra lani za proizvajalca pnevmatik uspešno organizirali transport za pošiljko, ki jo je bilo treba v nekaj dneh prepeljati iz Tajske v Združeno kraljestvo - stranka bi v nasprotnem primeru zaradi nepravočasne dostave plačala velike penale svojim naročnikom.
 
Pandemija je pospešila tudi spletno nakupovanje, spletni trgovci pa so bili zaradi hitre rasti postavljeni pred nove izzive, kot je na primer pomanjkanje skladiščnih kapacitet in zaposlenih ter neprimeren IT sistem. Zato tudi niso mogli pravočasno dostaviti naročenega blaga, cargo-partner pa jim je ponudil novo storitev, tako imenovani fulfilment (izpolnitev naročila ali dostava končnim kupcem).  Tem storitvam so v novem logističnem centru namenili 6000 kvadratnih metrov skladiščnega prostora, kjer omogočajo, kot je poudaril Kastelic, skladiščenje blaga v kontroliranem temperaturnem režimu in v skladu s standardom HACCP. Spletnim trgovcem zagotavljajo vse storitve dodane vrednosti, ki jih potrebujejo, je pojasnil Viktor Kastelic, kot je na primer skladiščenje v sezonsko prilagodljivih kapacitetah, pakiranje, etiketiranje pošiljk, prevzem, dostavo, povratno logistiko.

Direktor cargo-partner Slovenija Viktor Kastelic je napovedal gradnjo druge faze iLogističnega centra na Brniku. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Direktor cargo-partner Slovenija Viktor Kastelic je napovedal gradnjo druge faze iLogističnega centra na Brniku. FOTO: Voranc Vogel/Delo
»Prednost našega logističnega centra je tudi njegova odlična geostrateška lega, ki je izhodišče za distribucijo pošiljk po vsej regiji. Strankam ponujamo celovito IT-podpora, moderen in prilagodljiv skladiščni sistem.« In kakšna bo njihova prihodnost?

Odločili so se za gradnjo druge faze iLogističnega centra na Brniku, kjer bo novi objekt imel dodatnih 14.100 kvadratnih metrov skladiščnih površin in pristajalno stezo za drone, del pa bo prilagojen storitvam za oskrbovanje spletnih trgovin, kjer bo tudi drive-in prevzemno mesto za osebni prevzem ali vračilo paketov, pa je izpostavil Nenad Resman, direktor področja prodaje in marketing v cargo-partner Slovenija.
 

Glavni trendi


Erin Beilharz, svetovalka za digitalne projekte in transformacijo v Lufthansa Systems, je predstavila tri glavne trende, ki bodo oblikovali mestno logistiko. Prvo je krožnost; nismo lastniki izdelkov, ampak jih uporabljamo. Ob tem je izpostavila primer podjetja Ikea, ki je leta 2019 predstavila projekt urbanih vasi in v okviru katerega se je skupaj z Effekt Architects in Space10 lotila raziskovanja zasnove soseske, da bi ustvarili boljše vsakdanje življenje ljudi v rastočih mestnih skupnostih, kjer bi imeli dostop do skupnih prostorov in storitev, vključno z dnevnim varstvom, urbanim kmetovanjem, fitnesom, skupnim prevozom … Ljudje bi si med drugim lahko izposojali določene izdelke, ne pa jih tudi kupili. Različni ponudniki izdelkov in storitev pa bodo morali predvideti, katere izdelke/storitve bi si ljudje želeli ter jih zatem tudi hitro in učinkovito dostaviti.
 
Erin Beilharz, svetovalka za digitalne projekte in transformacijo v Lufthansa Systems, je predstavila tri glavne trende, ki bodo oblikovali mestno logistiko. FOTO: Leon Vidic/Delo
Erin Beilharz, svetovalka za digitalne projekte in transformacijo v Lufthansa Systems, je predstavila tri glavne trende, ki bodo oblikovali mestno logistiko. FOTO: Leon Vidic/Delo
Naslednji trend je napovedovanje povpraševanja, kar pomeni na podlagi podatkov povezano povpraševanje s proizvodnjo v realnem času. Tretji pa je logistika v realnem času. To med drugim tudi pomeni, da podjetja na spletu spremljajo nakupne navade ljudi in lahko že vnaprej napolnijo njihovo nakupovalno spletno košarico z izdelki. Čaka nas tudi robotika in avtonomna dostava. Tudi v letalski industriji spremljajo nakupne navade potnikov, imajo pa tudi t.i. orodja, s katerimi se na podlagi podatkov odločajo o naslednjih korakih v zvezi s potniki in njihovimi leti. »S sistemi spremljamo morebitne zakasnitve letov, pa na primer potnike s povezanimi leti, ki jih po pristanku ali takoj namestimo v hotel ali pa letalo za povezan polet počaka na nekaj potnikov ali pa jih premestimo na naslednji let. Pri tem seveda primerjamo celotne stroške za vsakega izmed scenarijev in se potem odločimo za najboljšo možno rešitev,« pravi Erin Beilharz in dodaja, da s tem prihranijo veliko stroškov ter obenem preprečijo sabo voljo potnikov. Z različnimi IT orodji pa lahko spremljajo tudi na primer sistem dostave različnih ponudnikov do npr. letala, od goriva, hrane… itd.; vsa ta orodja pa se po njenih besedah lahko uporabijo tudi v drugih panogah. Vzpostavili so optimizacijsko platformo za različna področja.

Moderatorka Klavdija Janc, vodja poslovnega razvoja v AV Living Lab (levo zgoraj), Nenad Resman, direktor področja prodaje in marketinga v cargo-partner Slovenija, Marjana Senčar Srdič, vodja tehnologij interneta stvari in inovacij v A1 Slovenija (levo spodaj) in Erin Beilharz, svetovalka za digitalne projekte in transformacijo v Lufthansa Systems. FOTO: Leon Vidic/Delo
Moderatorka Klavdija Janc, vodja poslovnega razvoja v AV Living Lab (levo zgoraj), Nenad Resman, direktor področja prodaje in marketinga v cargo-partner Slovenija, Marjana Senčar Srdič, vodja tehnologij interneta stvari in inovacij v A1 Slovenija (levo spodaj) in Erin Beilharz, svetovalka za digitalne projekte in transformacijo v Lufthansa Systems. FOTO: Leon Vidic/Delo


Po virtualnem odmoru za kavo pa bo konferenčni sklop namenjen pametnim vozilom. Uvodoma bodo novosti s tega področja predstavili Jaka Klement, direktor službe za avtomobilska zavarovanja v Zavarovalnici Triglav, Sarah Schappert, direktorica Urban-X (Evropa) v skupini BMW, Guy Harpak, vodja tehnologije, R&D Tel-Aviv, Mercedes-Benz, ter ­­­­­Joseph Perry, direktor za nove medije – avtomobilska industrija, Sony Pictures Entertainment. Na okrogli mizi pa se bo Jaki Klementu in Sarah Schappert pridružil Neri Friedlaender, vodja inovacij in partnerstev v Daimlerju.

Preberite še:

Komentarji: