Strašno hudi: Izar Lunaček

V prvem podkastu Klara in Maja gledava pod prste striparju Izarju, nato spoznavamo žirafo in raziskujemo svet risanih oblačkov.

Objavljeno
10. januar 2017 18.34
vvo-Izar Lunaček, stripar
Klara Škrinjar, Maja Čakarić
Klara Škrinjar, Maja Čakarić

Strašno hudi je ime novega avdio podkasta, ki nastaja pod okriljem Delo.si. V njem vsako drugo sredo predstavljamo strašno hude posameznike. Takšne, ki ustvarjajo presežke. In navdihe. In strašno hude zgodbe. V današnjem, premiernem, gostimo striparja in ilustratorja Izarja Lunačka.

Zakaj smo Izarja obiskali v njegovem studiu? Risane podobe so ga pritegnile že kot otroka, ko se je ob stripih Walta Disneyja in kasneje ob junakih Mikija Mustra učil brati. Svoj prvi strip je narisal kot osnovnošolec in jih nato redno objavljal med študijem. Kdor je v tistih časih bral Delo, se verjetno spomni (O)klepaj stripov o revolucionarnem polžu, ki pridiga osvoboditev od privatne posesti, in materialistični želvi, ki je navezana na svoj oklep.

Izar danes zase pravi, da je po izobrazbi slikar in doktor filozofije, po poklicu pa pravzaprav ilustrator in risar stripov. Še vedno pa ga najdemo v Delu, le da je časopis zamenjal za spletno podlago, namesto živalim pa v stripovskih zgodbah praviloma odstopi prostor kar svojemu sineku, s katerim spoznavata in odkrivata svet, pa tudi drug drugega. Namig: današnja izdaja rubrike Müsli in rüsbe se bo na spletni strani pojavila točno opoldne.

Prav posebno poglavje v njegovem življenju je postala Amerika. Ne, ni on odkril nje, ampak je našel možnost, da bi Amerika odkrila njega. Izar je ustvaril že več samostojnih stripov, zdaj pa mu je skupaj z Nejcem Jurenom, soustvarjalcem stripovske kriminalke, uspelo, da bo slovenska žirafa, gospod detektiv v afriški savani, oživela na velikem ameriškem trgu. Kot nam je zaupal, bi morala žirafa skupaj s svojimi savanskim kolegi luč sveta ugledati prav kmalu, 22. februarja.

:

To je gospod žirafa. S klikom nanjo se odpeljete na podkast.

Zgodba temelji na tem, kakšno družbo bi vzpostavile afriške živali – levi, zebre, opice, hijene itd. –, če bi na lepem začele govoriti, uporabljati roke, pa tako naprej. To je fantazijski svet, a v njem se zrcali človeška družba in vse njene hibe. »Vse je do zadnje podrobnosti razdelano: kdo vlada, kako si elita to deli, kako najnižji sloji to dopuščajo, kako mafija to izkorišča ...« pove Izar.

In še veliko več. Utegnilo bi vas presenetiti, kako zelo znan in domač je svet dolgovratih in rjovečih živali. Morda tudi neprijeten, mestoma gnil, ampak saj ni razloga, da bi morali v stripu na značaje gledati skozi rožnata očala. Saj žirafa je že prijeten lik, a mora biti v skladu z žanrom noir tudi problematičen: »V njem je malo alkoholika, malo je preveč tečen za svoje dobro, malo je nekontroliran,« ga opiše Izar. V vsakem primeru pa je dovolj večplasten in zanimiv, da »te bo zgodba silila, da se ga močno oprimeš kot lika za identifikacijo«.

Tako kot se morajo živali prebijati v savani, pa je moral Izar najti svojo pot na drugo stran luže. Ni šlo brez težav, kot bo razvidno iz podkasta, a se je pokazalo, da smo mojstri zapletov prej na tej strani Atlantika. Pa še pokazalo se je, da v Ameriki vsaj »predpriprave na izid očitno jemljejo zelo resno«. Nič manj kot Izar in Nejc.

Ni razloga, da bi v tem trenutku razkrivali vsako podrobnost z obiska, pa o strašno hudem Izarju Lunačku, o žirafji detektivki in tudi ostalih likih, ki jih je ustvaril Izar. Najdete jih v podkastu Strašno hudi. Razjasnilo pa se bo tudi, zakaj je pomembno stripe prebirati na stranišču.

Izar Lunaček

360-stopinjski posnetek v Izarjevem ateljeju.

***

Podkast Strašno hudi ustvarjava Maja Čakarić in Klara Škrinjar.
Glasba: Bowrain
Obdelava zvoka: Gregor Zemljič
Likovna podoba: Mashoni