Adrenalinska igra: Le 60 minut za pobeg iz preteklosti

Z iznajdljivostjo in zmajevim jajcem boste lahko izvedli resnični pobeg iz ljubljanske Alkimistove sobe

tor, 06.01.2015, 12:00
Za obisk Alkimistove sobe, ki deluje od začetka decembra, je potrebna rezervacija na splet­ni strani www.mindmaze.si. Najbolj zasedeni so popoldanski termini. V Ljubljani obstajata še dve podobni atrakciji, ena pa deluje tudi v Kobaridu.

Škrtanje v ključavnici je pomenilo, da smo prepuščeni sami sebi in svoji iznajdljivosti. Za zaklenjenimi vrati se je skrivala soba, polna neobičajnih predmetov, osvetljenih z diskretno svetlobo. In na steni je visela peščena ura, skozi katero je tiho polzel pesek in odšteval dragocene minute. Natanko 60 smo jih imeli na voljo, da rešimo vse skrivnosti in uganke, ki se skrivajo v sobi ... In najdemo zlato zmajevo jajce, s pomočjo katerega bomo lahko odklenili in pobegnili.


Tako se je začela naša interaktivna pustolovščina v eni izmed novih ljub­ljanskih atrakcij – Real escape room – Resnični pobeg iz sobe, ki jo lahko doživite v nevpadljivi hiši v Trubarjevi ulici (www.mindmaze.si) . V zadnjem letu so različni ponudniki v Ljubljani postavili več takšnih sob. Naša se je imenovala Alkimistova, saj sega njena zgodba v 16. stoletje, ko je ljubljanski alkimist našel zlato zmajevo jajce. No, za našo skupino se je končala srečno, saj smo po namigih, z malo spretnosti in kančkom sreče uspešno rešili vse uganke in si odprli vrata na prostost …

Od Japonske do Ljubljane

Igra je v zadnjih letih osvojila svet, njeni začetki pa segajo na Japonsko. Leta 2007 je takrat 34-letni Takao Kato v Kjotu organiziral prvo igro Real escape game (REG) – Resnični pobeg. Kakšnih sto udeležencev je bilo navdušenih in igra se je začela širiti po Aziji. Sprva predvsem v več­jih objektih, iz katerih so igralci morali najti pot z reševanjem različnih ugank. Posamezno ali v skupinah. Da je bila naloga še težja, so čas omejili na 60 do 90 minut. Sčasoma so igro začeli prirejati tudi v manjših tematsko opremljenih prostorih, v katere so zaprli od dva do dvanajst ljudi. Ta način se je bolj uveljavil v Ameriki in Evropi, kjer se vedno več mest postavlja z vsaj eno sobo za pobeg. Nekatere delujejo na podlagi licence, mnoge pa sami opremijo bolj ali manj iznajd­ljivi lastniki. To velja tudi za ljubljanske. A postavitev sobe je svojevrsten izziv – zahtevno delo za scenografa z detektiv­sko žilico in nagnjenjem do zarot in skrivnosti.

»Pozornost igralcev je treba priteg­niti z drobnimi, a natančno premišljenimi detajli,« pravita ustvarjalca Alkimistove sobe, Marko Maučec in Luka Bekš. »Kar nekaj podobnih sob sva obiskala in vedela sva, da hočeva v Ljubljani urediti več kot le stanovanje z veliko ključavnicami in skritimi ključi. Želela sva prostor, v katerem bi obiskovalci takoj začutili, da so vstopili v drug čas, daleč od današ­njega vsakdanjika. To je pomenilo tudi, da skozi okna ne smejo videti avtomobilov in drugih nepogrešljivih stvari sodobnega življenja.«

Marku in Luku je skupaj z zanimivo zgodbo, ki obiskovalce popelje stoletja nazaj, vsekakor uspelo narediti skrivnosten prostor, v katerem se je čas ustavil. Vsaj tako menijo obiskovalci, ki se kar ne morejo odločiti, katera uganka in trik sta jim bila najbolj všeč ...

Briljantna zamisel

Takao Kato, zdaj lastnik uspešnega podjetja Scrap za prirejanje tovrstnih iger, se je domislil razmeroma preprostega načina uresničitve otroških sanj mnogih: kako postati pravljični junak, ki na koncu reši vse. Toda pot do izvedbe je bila kar dolga. Že v vrtcu se je navduševal nad knjižnimi junaki. V osnovni šoli so ga prevzele dogodiv­ščine Sherlocka Holmesa, potem pa so ga zasvojile video in računalniške igre. Po končanem študiju psihologije je v njem še vedno tlela želja, da bi postal pravljični junak in del izmišljene zgodbe, ki bi jo lahko kreiral sam. In tako se je nekega dne domislil dogodka, na katerega bi privabil več ljudi, predvsem takšnih, ki so zasvojeni s sodobno tehnologijo in skoraj ne zapustijo več svojega doma. Zamislil si je prostor, poln ugank in skrivnosti, ki jih je treba rešiti, da najdeš pot do izhoda. Z njim mu je kot enemu prvih uspelo domišljijski svet prenesti v resničnost! Igralci so bili postavljeni pred različne naloge. Toda rešiti so jih morali brez pomoči igralne konzole in možnosti počitka v obliki »pavze« ... Takao je bil presenečen, da so se nad igro navdušili tudi odrasli. V nasled­njih sedmih igrah, ki so bile postavljene v okolje fantazijske lunarne baze, se je poskusilo kar 30.000 igralcev. Do danes je po vsem svetu skrivnostne sobe in dvorane spoznavalo že več milijonov ljudi in tako nepričakovano postajajo prvovrstna turistična atrakcija. Takao poleg organiziranja takšnih prireditev uspešno sodeluje tudi z ustvarjalci japonskih stripov (manga) in risank (anime), ki temeljijo na sistemu pobegov. Resničnostna igra pa je našla pot tudi na televizijske zaslone in filmska platna.

Za iskalce izzivov

Prostori za igro se razlikujejo po velikosti in tematiki. Tudi zahtevnost reševanja ugank in uspeh sta različna – iz prostorov z najtežjimi nalogami se reši celo manj kot 10 odstotkov igralcev! In kaj jih pritegne? Pravijo, da predvsem vznemirjenje, ki ga večina ne občuti v vsakdanjem življenju. Enkratnost igre je v tem, da si dejansko neločljiv del dogajanja! Med branjem knjige si moraš okolje predstavljati, med gledanjem filma dogajanje samo opazuješ, tu pa si fizično vpleten vanj in na razplet zgodbe vplivaš sam oziroma s pomočjo soigralcev. V skupinah so lahko neznanci, kar naredi igro še bolj zanimivo in nepredvidljivo. Escape room je nekakšna združitev digitalnega sveta in gledališča ali filmskega studia. Ena rešitev vodi igralce do druge in šele po nizu rešenih skrivnosti in ugank se vrata odprejo – ali pa tudi ne! No, igralce spustijo ven, tudi če ne rešijo vseh nalog. Če bi se vdali predčasno, lahko to sporočijo skrbniku igre – a to se menda ne dogaja ...

Igra je primerna za nekaj let stare otroke in tudi za energične dedke in babice! Navadno ni fizično zahtevna in za reševanje problemov ni treba biti genij, še manj čarodej! Več pomenijo radovednost, iznajdljivost, vztrajnost, logično sklepanje. Vsekakor pa moraš biti aktiven – drugače se ne zgodi nič! Največja težava je pravzaprav najti vprašanja in uganke, ki jih je treba rešiti.

Atrakcija je torej navdušila Evropejce, za zdaj predvsem na vzhodu, saj najdemo sobe za pobeg v Pragi, Budimpešti, Beogradu in seveda pri nas. Morda si boste tudi vi zaželeli doživeti prav poseben občutek, ko se vrata odprejo po zadnji uspešno rešeni nalogi. Morda boste celo delili mnenje Takao Kata, ki si je vedno želel živeti kot junak v domišljijski zgodbi … in to je najboljši približek uresničitve njegovih sanj!

Prijavi sovražni govor