Jonay Sosa ideje menja za bencin

Kreativni in večkrat nagrajeni Španec na popotniško-ustvarjalni misiji po evropskih oglaševalskih agencijah

tor, 17.03.2015, 16:00

Potem ko je pred dvema letoma ostal brez službe in se razšel z dekletom, se je odločil za spremembo v svojem življenju. Jonay Sosa je španski kreativec, ki se je z belim kombijem podal na pot, da bi svoje ideje zamenjal za bencin. V vozilu spi, potuje, jé in ustvarja. V dobrih devetih mesecih je zamenjal že dvanajst držav in delal za šestnajst oglaševalskih agencij, prevozil 12.794 kilometrov in na poti spil 648 piv. Zdaj je v Sloveniji, kjer je zadnja dva tedna v sodelovanju s slovenskimi tekstopisci pripravljal projekte za različne naročnike.

»Leta 2013 se mi je v dveh tednih življenje obrnilo na glavo. Zaradi gospodarske krize in zmanjševanja stroškov so me v službi odpustili, nesrečno pa sem se razšel tudi z dekletom. Star sem bil že čez trideset let in znašel sem se pred pomembnim življenjskim vprašanjem – kaj si želim?« o začetkih svojega popotovanja razlaga 34-letni Španec. »Vedel sem le, da je to moj čas – zdaj ali nikoli. Ne bi hotel pri osemdesetih razmišljati o tem, kaj bi bilo, če bi pri tridesetih ubral drugačno pot in si uresničil željo po potovanju, ki me spremlja že dolgo. Prodal sem motor in vse pohištvo, ki sem ga imel, večino oblačil pa podaril v dobrodelne namene,« z žarom v očeh razlaga simpatični Jonay, ki se je preprosto odločil, da s trebuhom za kruhom junija 2014 krene na pot. In to kar dobesedno. Lotil se je osebnega projekta Ideas for fuel (Ideje za gorivo, op. p.) in tako združil dve ljubezni – do dela v oglaševanju in do potovanj in spoznavanja novih ljudi.

Brez velikih pričakovanj

Starši in prijatelji so ga podpirali pri odločitvi, niso pa bili prepričani, ali je njegova ideja uresničljiva. Pravi, da tudi sam na začetku ni imel veliko pričakovanj. »Sprva je bilo delo v tuji državi le izgovor, da sem se končno odpravil na pot. Velikih načrtov nisem delal, zato so bila tudi pričakovanja zelo majhna. Moj edini cilj je bilo pravzaprav odkrivanje sveta in pridobivanje novih izkušenj,« zamisel o popotovanju povzame Jonay Sosa, ki je doma na Kanarskih otokih. »Moj namen je bil najti različne oglaševalske agencije, za katere bi lahko delal, oni pa bi mi v zameno za sveže ideje dali nekaj denarja za bencin.« Pravi, da s projektom sicer ne bo finančno obogatel, toda osebnostno ga bo izkušnja nedvomno zelo obogatila. Kot svobodni tekstopisec je pot začel v domači Španiji. Toda tam je, kot prizna, sprva samo užival: »Za začetek projekta štejem delo v Franciji. Od tam sem krenil naprej. Obiskal Belgijo, Nizozemsko, Nemčijo, Dansko, Norveško, Švedsko, Finsko, Estonijo, se nato v Španijo vrnil v času božičnih praznikov in se kmalu po njih odpravil naprej. Proti Italiji, zdaj pa sem vstopil v Slovenijo. Preden se odločim, kam bom potoval naprej, oglaševalskim agencijam pošljem elektronsko sporočilo in jim razložim svojo idejo. Večina se je doslej odzvala z odobravanjem in mnogi so me že povabili k sodelovanju,« pripoveduje z zanosom. »Navadno mi priskrbijo delovno mizo in parkirišče za kombi, včasih pa celo sobo ali stanovanje, kjer lahko prespim. Veste, resda se zdi, da živim kot hipi, toda v meni je le polovica hipija. Rad imam osnovni higienski minimum. Rad se oprham in operem oblačila,« se zasmeje temnolasi Jonay.

Intenzivno v tujini

Hitro menjavanje služb je za njegovo ustvarjalnost poseben izziv. »Vsak trg je drugačen in kot tujec vanj vstopam brez predstav o tem, kakšni so odnosi v agenciji, kjer bom delal, ali kakšno je delovno okolje, kjer bom za kratek čas zaposlen. Moje ideje so sveže. Ker naročnika, za katerega delam, ne poznam in nisem obremenjen s predstavami o njem, je delo še toliko lažje,« razloži sogovornik, za katerim je že bogata in plodna kariera. Še pred tokratnim projektom si je nabiral izkušnje v številnih državah in različnih kulturnih okoljih, sodeloval je tudi s prepoznavnimi strankami, kot so Toyota, P&G, Sony. Za svoje delo je prejel več uglednih nagrad na krea­tivnih festivalih, med katerimi še posebej izstopajo dvakratna uvrstitev med finaliste festivala kreativnosti Kanski levi, zlato odličje na London International Awards, nagrade na festivalu El Sol in španskem D&AD.

V Slovenijo so ga pripeljala priporočila agencij, ki jih je prej obiskal v zahodni Evropi. »Več ljudi, ki sem jih srečal na poti, mi je povedalo, da je njihovo najljubše evropsko mesto Ljubljana. Nikoli še nisem bil v Sloveniji in mislil sem si – zakaj pa ne! In tukaj sem,« simpatično prizna. »Slovenski naročniki so zame zelo lepo poskrbeli. V Ljubljani delam z več ekipami in agencijami – Publicis, Saatchi&Saatchi in Leo Burnett, ki spadajo pod okrilje Publicis Groupe Slovenija. To je resnično neverjetna izkušnja!« je zadovoljen Jonay. Kot so pojasnili v Publicis Groupe Slovenija, je sodeloval v timu, ki pripravlja regio­nalno komunikacijsko strategijo za Renault, zasnoval je kampanjo ob prenovi časopisa ter pripravil rešitev za globalno promocijo produkcijske hiše in pomagal voditi njeno izvedbo.

Kot pravi sogovornik, v kratkem času v vsaki državi dobi sodelavce, z mnogimi ljudmi pa je v devetih mesecih stkal tudi tesno prijateljstvo. »Najtežje pri tem projektu je, da ko končam delo, grem naprej. Moram se posloviti od ljudi, s katerimi sem si delil pisarno in se z njimi tudi spoprijateljil. A tudi to je del projekta. Gotovo bomo ostali v stiku, o tem ne dvomim,« je pozitiven modrooki Španec.

Štoparjev ni več

Ko potuje od naročnika v eni državi do naročnika v drugi, se rad vozi po stranskih poteh in tako spoznava deželo. Pravi, da hitrih cest ne mara. Na poti mu dela družbo Jake. »Tako je ime mojemu kombiju, s katerim si deliva to izkušnjo. Enkraten sopotnik je!« se nasmehne. Ure si krajša z glasbo. »Na moji spletni strani www.ideasforfuel.com mi lahko ljudje napišejo predloge, katero glasbo naj poslušam. Vesel bom vsakršnega koli nasveta, saj zelo rad odkrivam nove glasbene zvrsti,« pravi. Na poti bi z veseljem pobral kakšnega štoparja, a jih, kot presenečeno ugotavlja, ni več prav veliko. »Če verjamete ali ne, toda v vseh teh mesecih, odkar sem na potovanju, sem srečal le enega. A na žalost z njim nisem imel veliko sreče,« začne zgodbo o dogodku v Skandinaviji. »Bil je prijeten mladenič, ki se je vračal z izleta v gorah. Več dni se ni umival in je tako zaudarjal, da je bilo neznosno. Pokrajina, po kateri sva se vozila, je bila prečudovita, a jaz sem si le želel, da bi čim prej prispela na cilj.«

Nenapisano pravilo, ki se ga drži, je, da v nobeni agenciji ne ostane več kot dva tedna. Zato jutri iz Ljubljane že odhaja novim dogodivščinam na poti. »Glede poti sem zelo prilagodljiv, saj nisem odvisen od nikogar. Nimam zemljevidov in tudi nobenega turističnega vodnika ne uporabljam. O vsaki državi se veliko novega naučim od lokalnih prebivalcev. Če bo vse po sreči, bo moja naslednja postojanka na Hrvaškem, nato v Srbiji in Bosni. Pred vrnitvijo domov, predvidoma konec junija, pa bi rad obiskal tudi Romunijo, Madžarsko, Slovaško, Češko, Švico in Avstrijo,« še omeni svoje načrte za prihodnje mesece.

Povezane novice

Kreativno: Kreativnost se ne zgodi v črni skrinjici za skritimi vrati
10. oktober ob 12:00
»Mal dnarja, mal muske« ali pa »delamo pod ceno za referenco« je lahko hitro začarani krog.
Prijavi sovražni govor