»Kušini«, ob katerih lastnikom zaigra srce

Dekorativne blazine, ki so narejene po željah naročnika, so prava spletna uspešnica

ned, 20.03.2016, 10:00

Lahko bi rekli, da se je vse skupaj začelo 7. marca 2013, ko je na svet prišel Tim, prvi otrok Tee Mitruševske, ki se zdaj skupaj s Tino Humar podpisuje pod čedalje bolj prepoznavno znamko Moj kušin. Pred tremi leti je namreč za novorojenca nastal prvi »kušin«, kakor na Primorskem v pogovornem jeziku pravijo blazini. Pred nekaj meseci pa je zgodba dobila nadaljevanje, saj so si kušini po spletu začeli množičneje iskati nove lastnike. In so pri tem izjemno uspešni.

»Moj kušin je nastal iz ideje, kako nekomu podariti unikatno, lepo in kakovostno darilo. Najprej sva jih začeli izdelovati za svoje prijatelje, toda po njih je začelo kmalu povpraševati čedalje več ljudi. Najbolj seveda tisti, ki jim je najino delo všeč in želijo podariti nekaj posebnega,« pravi Tina Humar. Ideje za danes pravo spletno uspešnico seveda nista uresničili čez noč. »O njej sva razmišljali že dlje časa. Tina rada slika akvarele, jaz pa sem oblikovalka in imam mogoče malo drugačen slog kot ona,« priznava Tea Mitruševska.

A umetniški duh prve in oblikovalske sposobnosti druge so pripomogli k temu, da so njune blazine izjemno simpatične, dekorativne in lepe, poleg tega pa v nasprotju z običajnim šopkom ob rojstnem dnevu ali drugi posebni priložnosti ostanejo – za zmeraj.

Tea in Tina verjameta, da se s trdim delom in ljubeznijo daleč pride. Foto: Matej Mitruševski

»Delava po naročilu, saj poudarjava njihov personalizirani značaj. Resnično namreč želiva, da nekdo dobi darilo, ki je namenjeno prav njemu. Zato se vsakega naročila lotiva posebej, vsak kušin pa je projekt zase, kot je pač vsak človek svet zase. Če bo, na primer, darilo za ljubitelja koles, je to že dobra iztočnica, kaj bova nanj narisali. Če ima obdarjenec smisel za humor, bova to upoštevali, če ne, prav tako. Že ko načrtujeva dizajn, razmišljava o tem, komu bo kušin namenjen. Za zdaj se ni pritožil še nihče, očitno so z najinimi idejami zadovoljni,« poudari Tina.

Nobene kemije, prosim!

Mladi podjetnici imata sicer za svoje izdelke pripravljenih nekaj vzorcev, ki pa jih vedno priredita po željah naročnika. »O ideji se z vsako stranko pogovoriva ali pa si dopisujemo toliko časa, dokler ni dizajn narejen. Ponavadi ga jaz ilustriram s svojim akvarelom, Tea ga oblikuje, potem pa motiv skeniramo in računalniško narišemo, da dobi kušin nekakšno fotomontažo. Naročniku seveda pokažemo, kako bo vse skupaj videti, nato pa naložimo grafiko na računalnik in jo natisnemo na blazino,« pojasni Tina Humar.

Kušini so od glave do pet slovenski proizvod, ki ni v ničemer podoben poceni izdelkom iz Kitajske. »Uporab­ljava izključno bel bombažni saten in lan naravne barve. Najina velika zahteva in želja je namreč bila, da izpolnjujeva vse zahteve kakovosti in da so materiali, ki jih uporabljava, naravni in iz Slovenije. Ne nazadnje gredo ti vzglavniki na otroške postelje, tudi moj sin se še vedno stiska k svojemu. Polnilo in prevleke izdeluje znani slovenski proizvajalec posteljnine, materiali pa niso obdelani s kemikalijami. Tudi pri tiskanju akvarelov uporabljava do okolja prijazne barve, ki so narejene na vodni osnovi, saj zelo paziva na ekološko komponento tekstila,« pojasni Tea.

Štiristo kandidatov za nagrado

Kušini, na katerih se smejijo češnje, pomembne obletnice in dogodki, iskriva sporočilca in najrazličnejši prikupni motivi, so doslej vzbudili izjemno veliko pozitivnih odzivov. Zato sta se simpatični sogovornici odločili, da bosta enemu od tistih, ki so na facebooku všečkali njuno stran, ob materinskem dnevu poklonili blazinico. Odziv je presegel vsa pričakovanja: na polovici akcije se je namreč za darilo prijavilo že štiristo kandidatov. In med njimi je kar precej takšnih, ki si bodo svoj primerek pač naročili, če jim žreb ne bo naklonjen. Akvareli, na katerih se živahne barve kar prelivajo, veliko beline in minimalistični dizajn so očitno naredili svoje.

»Kot kaže, je tisto, kar je všeč nama, všeč tudi drugim. In to naju zelo veseli,« priznavata avtorici Mojega kušina, ki imata za prihodnost še veliko načrtov. Njune blazine naj bi namreč dobile še dodat­ne oblike in velikosti, razvili pa bi radi tudi svojo kolekcijo hišnega tekstila in posteljnine. »Seveda počasi in postopoma. Čeprav bo prav zanimivo videti, kakšna bo posteljnina s temi najinimi akvareli,« prikimavata. A najprej bi radi kušine spravili v čim več trgovin z dekorativnimi izdelki in cvetličarn, predvsem zaradi dosedanjega dobrega odziva kupcev. »Ljudje so največkrat zelo presenečeni, saj si niso mislili, da kaj takšnega obstaja. Na internetu je težko dobiti pravo predstavo o izdelku, v trgovinah in cvetličarnah bi bilo to občutno laže.«

Ne le izvedba, tudi ideja je pomembna. Foto: Matej Mitruševski

Ko pogovor nanese na to, kako iznajdljivi morajo biti danes mladi na trgu delovne sile, se hitro zedinita, da morajo zelo »migati«, čeprav jim pri navezovanju stikov zelo pomagajo družbena omrežja, ki so brezplačna in hkrati nadvse primerno orodje za oglaševanje. »Zato se je laže predstaviti, je pa res, da moraš biti zelo vztrajen. Tudi ko gre za poslovno pot: zaman je upati, da boš s svojo dejavnostjo že kar takoj uspešen. Midve imava poleg kušinov še vsaka svojo službo in sva samostojni podjetnici, da preživiva,« pove Tina. »Natančno pa veva, kaj bi radi počeli. Zagotovo si lahko na nekem področju veliko bolj uspešen, če ti je to resnično všeč, če vanj daš sebe in je ta dejavnost hkrati tvoj največji hobi,« meni Tea.

»Najbrž je tudi odziv na najine izdelke takšen prav zato, ker so ljudem najini kušini všeč, hkrati pa so v njih prepoznali iskren entuziazem in ljubezen do tega, kar počneva. Nič manj pomembno pa ni, kako produkt predstaviš. Midve ves čas poudarjava, da ne prodajava le kušina, ampak tudi idejo, ki je z njim povezana. To je v časih, ko je mladim na trgu delovne sile precej težko, izjemno pomembno. Če imaš dobro idejo in se je resno lotiš, imaš za uspeh občutno večje možnosti. Trdo delo in ljubezen do tega, kar počneš, pa sta tista dejavnika, s katerima se daleč pride,« je prepričana. »Pa še za svojo dušo poskrbiš. V tem je veliko več zadovoljstva, kot če opravljaš neko delo, da preživiš. Če je s tvojim delom zadovoljen tudi tisti, ki ga kupi, pa je občutek še toliko lepši.«

Prijavi sovražni govor