Nedelova svetovalnica: Vztrajajte pri zaobljubah
sre, 06.01.2016, 09:00
Nedelova svetovalnica: Vztrajajte pri zaobljubah
Kako se lotiti izgubljanja odvečnih kilogramov, da vnema ne bo trajala le mesec ali dva po novem letu, bralki Nedela svetuje Dunja Gačnik.

Vsak konec leta si zastavim cilje in zaobljube, kako bom v naslednjem letu izgubila nekaj odvečnih kilogramov, se več gibala, preživela vsaj del vikenda nekje v naravi. Vse skupaj traja kakšen mesec ali dva, potem pa je vse po starem. Letos si pravim, da tokrat pa zares, vendar bi vseeno rada prebrala kakšno spodbudno besedo, kako se lotiti, da ne bo vse skupaj prevelik zalogaj in da bom na koncu res zadovoljna s svojo postavo in s seboj. Melita

Vzdrževanje telesne teže v kateremkoli živ­ljenjskem obdobju je tesno povezano s skrbno načrtovanimi in premišljenimi cilji, ki se jih držite in živite po njih. To je skupni imenovalec, da postanete zmagovalec, ne le pri vzdrževanju teže, temveč nasploh na vseh področjih. Skrbno začrtan cilj, ki ga imate nenehno pred očmi, je prvi pogoj za vaš uspeh. Cilji so pomembni, ker vam pomagajo, da usmerite svoj čas, trud in energijo na pot, ki vodi do uspeha.

Najprej si torej postavite realen in merljiv cilj. Če želite izgubiti nekaj kilogramov, si jih razdelite na nekaj mesecev (odvisno od števila kilogramov, ki jih želite izgubiti) in imejte v mislih, da boste shujšali na primer dva kilograma na mesec. Tako boste cilj bistveno lažje dosegli, kakor če si rečete, da bi radi shujšali na primer osem kilogramov, in potem ves čas razmišljate samo o tej številki. Zdrav način hujšanja je namreč, da na teden izgubite od pol do največ kilogram telesne teže. Izguba kilograma maščobnega tkiva pomeni 7000 kcal. Če želite v enem tednu izgubiti kilogram telesne teže, morate dnevni količini kalorij, ki jih vaše telo potrebuje, odvzeti približno 1000 kcal.

Preden pridemo do zdrave prehrane in vadbe, je za uspešno hujšanje zelo pomembna redna in zdrava prebava. Izkušnje so pokazale, da ima velika večina žensk zelo nered­no prebavo, kar pomeni izjemno kopičenje odpadnih snovi v telesu in črevesju. Zato se začne kopičiti tudi vse več celulita, hujšanje pa je zelo oteženo. Za povrhu se pojavljajo še drugi simptomi: glavoboli, utrujenost, slabo počutje, slabosti, kar pa ne preseneča, saj je telo nasičeno z odpadnimi toksičnimi snovmi. Zato je zelo pomembno, da naš limfni sistem odlično deluje, saj se po njem izločajo odpadne snovi.

Nato si cilj zapišite in postavite na vidno mesto. Ni dovolj, da o svojih željah samo razmišljate. Raje jih zapišite, saj bodo tako postale veliko bolj realne. Postavite si denimo nalogo, da bi shujšali osem kilogramov, da bi dvakrat na teden šli na daljši sprehod ali na bližnji hrib in da boste iz prehrane črtali npr. sladkor. Vse to si zapišite in listek nalepite na vidno mesto (hladilnik, tabla z obveznostmi, namizni koledar ...). Tako boste vedeli, v katero smer gre vaše življenje, in ne boste izgubljali energije z morebitnimi drugimi cilji. Toliko več zadoščenja boste dosegli tudi zato, ker boste posamezen cilj sčasoma lahko prečrtali.

Velik cilj razdelite na več manjših. Za uresničenje nekega večjega (izguba osmih kilogramov) je treba uresničiti več manjših. Ko zapišete svoj veliki cilj, spodaj torej dodajte še več načinov, kako ga boste lahko dosegli. Torej si na primer napišite, da bi radi vsak mesec izgubili dva kilograma, da boste prvi teden zmanjšali uživanje sladkorja za 30 odstotkov in da boste v prvih štirinajstih dneh šli dvakrat na teden na bližnji hrib. Ko boste te manjše cilje izpolnili, si zastavite nove; morda vpis na skupinsko vadbo, pomoč osebnega trenerja, ki vam bo dal motivacijo in vas spodbujal, ali pa morda dogovor s prijateljico, da bosta skupaj uživali v vseh radostih, ki jih prinaša gibanje v telovadnici ali zunaj nje.

O svojih ciljih se pogovarjajte z drugimi. Če boste svoj seznam zaobljub delili z drugimi, boste morda prejeli nepričakovano pomoč ali nasvet, po drugi strani pa boste čutili še večji pritisk, da svoje želje res uresničite. Vaši cilji bodo postali bolj stvarni že s tem, ko jih boste zapisali; če jih boste za povrhu še razkrili drugim, pa jih boste resnično ponotranjili in jih uresničevali tako zavestno kot podzavestno. Mnogi sicer o svojih željah ne govorijo, ker se bojijo, da jih bo okolica zasmehovala ali ne bo verjela vanje. Toda če si nečesa resnično želite, se tega res ni treba sramovati.

Poiščite vadbo, ki najbolj ustreza vašemu tipu osebnosti. Drugače vam ne bo v veselje in ne bo imela želenega učinka. Poiščite tisto, ki je primerna vašemu življenjskemu tempu. Ne izbirajte takšne, ki je trenutno moderna, samo zato, ker jo obiskujejo sodelavke ali prijateljice. Naj ustreza vam. Primer: za deloholičarke je zelo primeren tek v naravi, saj nenehno izbirajo nove poti in prepreke na njih. Za perfekcionistke je primeren pilates, saj z vadbo umiriš svoje misli, hkrati pa izboljša gibljivost telesa in oblikuje mišice.

Bodite sebični. Ne imejte slabe vesti, če ste končno našli čas zase in se vpisali na skupinsko vadbo ali pa si vsak dan vzamete nekaj časa za vadbo doma. Vaše življenje vam mora biti pomembno in vsaka sprememba, s katero skrbite za svoje zdravje, je še kako koristna in pomembna. S tem ko skrbite zase, skrbite tudi za to, da boste svojim domačim in prijateljem dober zgled, posoda v koritu ali perilo v košu pač lahko počakata.

In ne nazadnje, ne obupajte. Ne glede na to, kakšna je vaša novoletna zaobljuba, ne ustrašite se takoj, ko se boste znašli pred prvo prepreko ali doživeli neuspeh. Bodite potrpežljivi in vaš trud bo poplačan. Ves čas mislite na to, kako dobro se boste počutili, ko boste dosegli želeno.

***

Po (elektronski) pošti

Vaša vprašanja za Nedelove svetovalce pričakujemo na naslovu Nedelo, Dunajska 5, 1509 Ljubljana, s pripisom Za svetovalnico, ali na elektronskem naslovu svetovalnica@delo.si. Napišite še, kateremu svetovalcu je namenjeno vaše vprašanje. Svetujejo Janja Dermastja, Modra ura; Izidor Gašperlin, partnerski in družinski terapevt; Dunja Gačnik, inštruktorica stott pilatesa® in osebna trenerka; Anže Sirc, diplomirani fizioterapevt.



Nedelova svetovalnica: Vztrajajte pri zaobljubah

Foto Shutterstock Foto:

Prijavi sovražni govor