Urbani križanec za vse generacije

Nedelov preizkus: Nissan juke 1.5 dCi acenta
Objavljeno
18. januar 2016 14.37
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Nissanov najmanjši križanec juke je že star znanec slovenskih cest. Predlani so ga izdatno prenovili, mu povečali prtljažni prostor in še kaj bi se našlo. Tokrat smo preizkušali izvedbo acenta z 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem z 81 kilovati in pogonom na sprednji kolesi. Omenimo, da je štirikolesni pogon mogoče izbrati le pri najmočnejši bencinski različici, dizelska je za zdaj na voljo le s pogonom na sprednji kolesi.

Na parkirišču nas je čakal jukec v indigo modri barvi in z okrasnimi elementi, kot sta zunanji ogledali in obrobi žarometov v beli. Ta barva se je nadaljevala tudi v notranjosti – beli so bili sredinska konzola, obrobe zračnikov in okrasni elementi na notranji strani vrat. Ker imajo vsake oči svojega malarja, pustimo vprašanje izbrane barvne kombinacije ob strani. So pa omenjeni elementi del doplačljive opreme za personalizacijo.

Zanimivo je oblikovana armaturna plošča, predvsem okrogla merilnika, ki ju pokriva v usnje odeta strehica, izraža športni duh vozila. V usnje sta bila v testnem juku oblečena tudi volanski obroč in prestavna ročica šeststopenjskega menjalnika. Splošni vtis malo pokvari za moj okus preveč trde plastike. Nad samo ergonomijo nimam nobene pripombe. Škoda je le, da sredinskih zračnikov ni mogoče zapreti in da niso vsa stikala za električni pomik stekel osvetljena. Tudi volanski obroč je nastavljiv le po višini.

Zanimiva rešitev se ponudi pri upravljanju klimatske naprave, ki je bila v testnem vozilu samodejna. Napravo krmilimo na zaslonu in s tipkami sistema nissan dynamic control system. Zaslon tega sistema, ki je postavljen pod glavnim sredinskim zaslonom multimedijske naprave, je kot nekakšna dvoživka. Če pritis­nemo stikalo »climate«, s tipkami upravljamo klimatsko napravo. Če pa pritisnemo stikalo »D-mode«, nastav­ljamo režim vožnje. Poleg običajnega sta tu še športni in ekološki način. Izbira načina vpliva na odzivnost motorja, trdoto krmiljenja in delovanje klimatskega sistema. Na zaslonu lahko spremljamo podatke, kot so navor, povprečna poraba, merilnik sile G, informacije potovalnega računalnika in podobno.

Vožnja z jukom je prijetna in udobna, edino višjerasli potniki bodo na zadnjih sedežih občutili nekaj utesnjenosti. Voznik bo cenil tempomat, še posebno na daljših poteh. Motor je odziven, še zlasti ko preklopimo na športni način, in ima dovolj moči tudi za bolj dinamično vožnjo. Vsekakor bi si glede na zasnovo modela želeli štirikolesni pogon, saj bi z njim povečali uporabnost vozila tudi na lažjih terenih. Zapišimo še, da je povprečna poraba na testu znašala 5,7 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov in da pokrov posode za gorivo odpiramo iz vozila.

Testni juke je imel tudi navigacijsko napravo, ki jo sicer poznamo iz večjih nissanov in jo upravljamo na sredinskem zaslonu, občutljivem na dotik. Na njem in s stikali upravljamo tudi multimedijsko napravo, ki ima med drugim vgrajeno enoto za zgoščenke. Pri vzvratni vožnji in parkiranju so nam bili v pomoč (doplač­ljivi) kamera in parkirna tipala, ki pridejo zelo prav, saj je pogled nazaj zaradi masivnega C-stebrička okrnjen.

Prtljažni prostor sicer ni glavni jukov adut, a je v primerjavi s prejšnjo generacijo večji in »pogoltne« 354 litrov prtljage. Ko podremo naslonjala zadnjih sedežev, pridobimo še dodatni prostor, tako da vanj lahko naložimo 797 litrov prtljage. V testnem vozilu je bilo prtljažno dno dvojno, zato ob podrtih sedežih nastane ravna površina. Pohvalimo dejstvo, da ima juke rezervno kolo, kar je vsekakor boljša rešitev za prazno pnevmatiko kot različne pene.

Za konec še podatek, koliko bomo za simpatičnega nissana odšteli. Vstop­nica, s katero dobimo 1,6-litrski atmosferski bencinski motor, pogon na sprednji kolesi in osnovno opremo visia, stane 15.380 evrov. Dizelski juke visia je dobre tri tisočake dražji. Pri bolje opremljeni testni različici pa je cena poskočila kar na 21.890 evrov.
01 - Modified: 2018-05-21 14:56:34 - Feat.: 1 - Title: ZDA predstavile Iranu 12 zahtev. Sledijo najostrejše sankcije 02 - Modified: 2018-05-21 11:50:29 - Feat.: 1 - Title: Luka Dončić na prvem, drugem, tretjem in petem mestu (VIDEO) 03 - Modified: 2018-05-21 14:00:31 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Nasedlo mu je 3500 Slovencev 04 - Modified: 2018-05-21 14:11:05 - Feat.: 1 - Title: Cene bencina in dizla ostajajo visoke 05 - Modified: 2018-05-21 15:48:30 - Feat.: 1 - Title: Harry in Meghan pokazala uradne poročne fotografije (FOTO) 06 - Modified: 2018-05-21 16:18:12 - Feat.: 1 - Title: Pahor: Tragedija družine Hudnik je tragedija slovenskega naroda 07 - Modified: 2018-05-21 13:59:51 - Feat.: 1 - Title: Messi že petič z zlato kopačko 08 - Modified: 2018-05-21 09:09:17 - Feat.: 1 - Title: Slovenski strokovnjaki v tujini: Slovenija ne pokaže, da bi jih potrebovala 09 - Modified: 2018-05-21 12:47:41 - Feat.: 1 - Title: Država izgubila tožbo proti Kanglerju 10 - Modified: 2018-05-21 08:31:45 - Feat.: 1 - Title: Prva misija na temno stran Lune 11 - Modified: 2018-05-21 15:36:19 - Feat.: 1 - Title: Novi italijanski premier naj bi postal pravnik Giuseppe Conte 12 - Modified: 2018-05-21 08:16:37 - Feat.: 1 - Title: Ko je turistov preveč - jim rečemo ne? 13 - Modified: 2018-05-21 13:40:11 - Feat.: 0 - Title: Madrid še ni potrdil nove katalonske vladne ekipe 14 - Modified: 2018-05-21 11:43:46 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Erdoğan v Sarajevu očaral evropske Turke
weather icon
22°
Vreme jutri:
pretežno oblačno
01 - Modified: 2018-05-21 13:24:58 - Feat.: 1 - Title: Cecine uspešnice za osnovnošolce 02 - Modified: 2018-05-18 13:46:57 - Feat.: 0 - Title: Irak: Zibelka civilizacije je zavožena država 03 - Modified: 2018-05-21 14:34:53 - Feat.: 0 - Title: Zaradi izgorelosti pridejo vsi – delavci, ministri, menedžerji 04 - Modified: 2018-05-21 07:02:16 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Mojster bi gostom skuhal odlično kavico 05 - Modified: 2018-05-20 07:50:52 - Feat.: 0 - Title: Bilo je vprašanje – zgniti ali hoditi? Nato je prehodil 841 kilometrov   06 - Modified: 2018-05-20 06:22:55 - Feat.: 0 - Title: Mnogi otroci imajo travmo javnosti - kako to preprečiti? 07 - Modified: 2018-05-18 11:04:36 - Feat.: 0 - Title: Danes bodo odprli prvi drive-in v Sloveniji 08 - Modified: 2018-05-21 11:49:56 - Feat.: 1 - Title: Nekateri ne zaupajo, drugi nimajo niti za varčevanje 09 - Modified: 2018-05-20 06:45:39 - Feat.: 0 - Title: Stranke uporabljajo begunce za nabiranje političnih točk 10 - Modified: 2018-05-18 12:16:52 - Feat.: 0 - Title: Lahko ste direktor lastnega zdravja 11 - Modified: 2018-05-17 07:24:30 - Feat.: 0 - Title: Zakaj se je bolečina vrnila? 12 - Modified: 2018-05-14 07:39:48 - Feat.: 0 - Title: Nedelo izbira: Gostilna Pri Mari, Piran 13 - Modified: 2018-05-14 13:01:11 - Feat.: 0 - Title: Cimri in knjiga 14 - Modified: 2018-05-11 14:41:37 - Feat.: 0 - Title: Nakba: Sedem desetletij katastrofe 15 - Modified: 2018-05-14 07:04:44 - Feat.: 1 - Title: Ne maramo bolnih, starih, prizadetih, a se vsi prenarejamo, da ni tako 16 - Modified: 2018-05-13 09:46:02 - Feat.: 0 - Title: Koliko turistov je za Slovenijo preveč?
01 - Modified: 2018-05-21 16:08:15 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Osem let po sanaciji šeststoletnika zdelala zima 02 - Modified: 2018-05-21 14:01:01 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Ljubljanski »angeli« in njihova srečevanja v »kapel‘ci« 03 - Modified: 2018-05-21 14:00:31 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Nasedlo mu je 3500 Slovencev 04 - Modified: 2018-05-21 11:43:46 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Erdoğan v Sarajevu očaral evropske Turke 05 - Modified: 2018-05-21 11:39:31 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Amsterdam v boj proti navalu turistov 06 - Modified: 2018-05-21 10:27:20 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Temačna stran Leipziga 07 - Modified: 2018-05-20 21:05:00 - Feat.: 1 - Title: FOTO:Portret: Tudi legendarni Gianluigi Buffon zgolj (velik) človek 08 - Modified: 2018-05-21 12:40:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Janja Garnbret: Motivacijo črpam izključno iz ljubezni do plezanja 09 - Modified: 2018-05-21 11:34:12 - Feat.: 0 - Title: FOTO:Fotografije dneva (21. 5.) 10 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi 11 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi 12 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi 13 - Modified: 0000-00-00 00:00:00 - Feat.: 0 - Title: FOTO: Na ljubljanskih trgih in ulicah silvestrovalo približno 100.000 ljudi