Urbani križanec za vse generacije

Nedelov preizkus: Nissan juke 1.5 dCi acenta

čet, 21.01.2016, 15:00
Nekaj številk ...

 

Nissan juke 1.5 dCi acenta

 

Moč motorja: 81 kW

 

Poraba goriva na testu (na 100 km): 5,7 litra dizla

 

Prostornina prtljažnika: 354–797 litrov

 

Cena testnega vozila (brez popustov): 21.890 evrov

Nissanov najmanjši križanec juke je že star znanec slovenskih cest. Predlani so ga izdatno prenovili, mu povečali prtljažni prostor in še kaj bi se našlo. Tokrat smo preizkušali izvedbo acenta z 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem z 81 kilovati in pogonom na sprednji kolesi. Omenimo, da je štirikolesni pogon mogoče izbrati le pri najmočnejši bencinski različici, dizelska je za zdaj na voljo le s pogonom na sprednji kolesi.

Na parkirišču nas je čakal jukec v indigo modri barvi in z okrasnimi elementi, kot sta zunanji ogledali in obrobi žarometov v beli. Ta barva se je nadaljevala tudi v notranjosti – beli so bili sredinska konzola, obrobe zračnikov in okrasni elementi na notranji strani vrat. Ker imajo vsake oči svojega malarja, pustimo vprašanje izbrane barvne kombinacije ob strani. So pa omenjeni elementi del doplačljive opreme za personalizacijo.

Zanimivo je oblikovana armaturna plošča, predvsem okrogla merilnika, ki ju pokriva v usnje odeta strehica, izraža športni duh vozila. V usnje sta bila v testnem juku oblečena tudi volanski obroč in prestavna ročica šeststopenjskega menjalnika. Splošni vtis malo pokvari za moj okus preveč trde plastike. Nad samo ergonomijo nimam nobene pripombe. Škoda je le, da sredinskih zračnikov ni mogoče zapreti in da niso vsa stikala za električni pomik stekel osvetljena. Tudi volanski obroč je nastavljiv le po višini.

Zanimiva rešitev se ponudi pri upravljanju klimatske naprave, ki je bila v testnem vozilu samodejna. Napravo krmilimo na zaslonu in s tipkami sistema nissan dynamic control system. Zaslon tega sistema, ki je postavljen pod glavnim sredinskim zaslonom multimedijske naprave, je kot nekakšna dvoživka. Če pritis­nemo stikalo »climate«, s tipkami upravljamo klimatsko napravo. Če pa pritisnemo stikalo »D-mode«, nastav­ljamo režim vožnje. Poleg običajnega sta tu še športni in ekološki način. Izbira načina vpliva na odzivnost motorja, trdoto krmiljenja in delovanje klimatskega sistema. Na zaslonu lahko spremljamo podatke, kot so navor, povprečna poraba, merilnik sile G, informacije potovalnega računalnika in podobno.

Vožnja z jukom je prijetna in udobna, edino višjerasli potniki bodo na zadnjih sedežih občutili nekaj utesnjenosti. Voznik bo cenil tempomat, še posebno na daljših poteh. Motor je odziven, še zlasti ko preklopimo na športni način, in ima dovolj moči tudi za bolj dinamično vožnjo. Vsekakor bi si glede na zasnovo modela želeli štirikolesni pogon, saj bi z njim povečali uporabnost vozila tudi na lažjih terenih. Zapišimo še, da je povprečna poraba na testu znašala 5,7 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov in da pokrov posode za gorivo odpiramo iz vozila.

Testni juke je imel tudi navigacijsko napravo, ki jo sicer poznamo iz večjih nissanov in jo upravljamo na sredinskem zaslonu, občutljivem na dotik. Na njem in s stikali upravljamo tudi multimedijsko napravo, ki ima med drugim vgrajeno enoto za zgoščenke. Pri vzvratni vožnji in parkiranju so nam bili v pomoč (doplač­ljivi) kamera in parkirna tipala, ki pridejo zelo prav, saj je pogled nazaj zaradi masivnega C-stebrička okrnjen.

Prtljažni prostor sicer ni glavni jukov adut, a je v primerjavi s prejšnjo generacijo večji in »pogoltne« 354 litrov prtljage. Ko podremo naslonjala zadnjih sedežev, pridobimo še dodatni prostor, tako da vanj lahko naložimo 797 litrov prtljage. V testnem vozilu je bilo prtljažno dno dvojno, zato ob podrtih sedežih nastane ravna površina. Pohvalimo dejstvo, da ima juke rezervno kolo, kar je vsekakor boljša rešitev za prazno pnevmatiko kot različne pene.

Za konec še podatek, koliko bomo za simpatičnega nissana odšteli. Vstop­nica, s katero dobimo 1,6-litrski atmosferski bencinski motor, pogon na sprednji kolesi in osnovno opremo visia, stane 15.380 evrov. Dizelski juke visia je dobre tri tisočake dražji. Pri bolje opremljeni testni različici pa je cena poskočila kar na 21.890 evrov.

Prijavi sovražni govor