Hrvaški hotelir še s tožbo proti portoroškim gostincem

Najemnikom v Papriki, ki jim je sredi avgusta odklopila vodo in elektriko, Liburnija očita, da niso dovolili odčitati števcev.

Objavljeno
02. december 2016 09.56
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Portorož – Liburnia Riviera Hoteli, ki je kot lastnica Hotelov Metropol Portorož na vrhuncu turistične sezone sredi avgusta odklopila elektriko in vodo portoroškemu poslovnemu objektu Paprika, je proti lastnikom in najemnikom pred kratkim vložila še tožbo zaradi domnevnega motenja posesti.

»To je vrhunec absurda,« so dejali predstavniki podjetja Piperis, v večinski lasti Vejsila Hota.

Vse kaže, da se opatijska Liburnia v Portorožu ravna po načelu napad je najboljša obramba, saj so poleti oškodovani gostinci in lastniki objekta napovedali odškodninske tožbe proti hrvaškemu turističnemu podjetju, ta pa jim vrača s tožbo za motenje posesti.

»Očitno so Metropolovi lastniki načrtno izbrali sredino avgusta, ko je gostov največ za to, da so nam nenapovedano odklopili elektriko in vodo. Le nekaj dni prej so hiteli opraviti dela, s katerimi so si zgradili obvod za elektriko in vodovod, da so nas potem lahko izklopili. Če bi jim uspelo dela končati 14. avgusta, bi nam elektriko in vodo zaprli na sam praznik, ko je največ gostov. Tako so to izvedli le nekaj dni pozneje, ko je bilo v kraju še vedno največ turistov. To so storili sredi kosil, zato gostov nismo mogli niti do konca postreči niti pospraviti umazane posode in zelo težko smo zavarovali zaloge hrane,« je zaradi namernega oškodovanja še vedno ogorčen lastnik podjetja Prego Valter Šker, eden od sedmih najemnikov lokalov v objektu. Že avgusta se je izkazalo, da takšen poseg Metropola ni bil niti utemeljen niti razumljiv, saj bi morali domnevno odprta razmerja v lastništvu objekta urediti s prodajalci objektov, torej s Hoteli Bernardin. S tako rušilno potezo so se odločili brez utemeljenih razlogov. Toda znesli so se nad gostinci in lastniki objekta, ki z nakupom ali prodajo Metropola niso imeli nobene zveze. Pozneje sta Elektro Primorske in Rižanski vodovod uredila ločen priklop elektrike in vode, za to ločitev pa so bili po pogodbi odgovorni Hoteli Bernardin, česar na Bernardinu niti ne zanikajo.

Pričakujejo umik tožbe

Liburnia v svoji tožbi za motenje posesti navaja, da jim najemniki lokala Prego niso dovolili odčitati električnih števcev, ki so v prostorih in na posesti lokala Prego. »Kako lahko Piperisu očitajo motenje posesti s takim razlogom, če so vendarle odčitali stanje in izdali vse račune elektrike za julij in avgust? Ta dokazila smo predali sodišču. In ne le, da so odčitali števce: elektriko so jim celo neupravičeno odklopili. Vse to je ustrezno dokumentirano, saj so morali najemniki lokale zapreti. Pričakujemo, da bodo tožbo umaknili,« je povedala odvetnica Monika Mavsar, ki navaja tudi, da predstavnikov Piperisa sploh ni bilo pri zapletu s števci, zato niso mogli nikogar v ničemer motiti.

Opatijska Liburnia povzroča vse več težav in številne zaplete, poleg tega ravna, kot da ne živi v Portorožu, saj ne sodeluje z drugimi turističnimi podjetji in lokalno oblastjo, opozarjajo nekateri portoroški turistični delavci. Novembra pa so tudi na veliko odpuščali zaposlene z utemeljitvijo, da bodo prenovili Grand hotel Metropol in hotel Barbara. Iz več neuradnih virov smo izvedeli, da nameravajo nadzidati Grand hotel Metropol, za kar bi morali v občini spremeniti prostorski načrt, vendar so se temu v občini najmanj enkrat v preteklosti že zoperstavili. Poleg tega delujejo v nasprotju z dolgoletno turistično strategijo v kraju, ki si prizadeva za celoletno poslovanje turizma, letos pa so Metropolovi hoteli že zaprti in bodo v glavnem zaprti vsaj do sredine marca, čeprav je Grand hotel Metropol vedno posloval vse leto. Na naša vprašanja o vzrokih za vložitev tožbe zaradi motenja posesti, ali res načrtujejo nadgradnjo Grand hotela Metropol in ali bodo njihovi hoteli zaprti tudi za prihajajoče praznike, nam je poslovna sekretarka iz Liburnie Riviera Hotelov odgovorila: »Ne komentiramo poslovnih odločitev.«