Kmalu znana usoda strojevodje potniškega vlaka

Jutri sklepni govori tožilstva in obrambe ter pričakovan izrek sodbe za železniško nesrečo na Jesenicah.

Objavljeno
25. avgust 2016 01.18
*bra* nesreča jesenice
Blaž Račič
Blaž Račič
Kranj – Natanko pet let po trku potniškega in tovornega vlaka na železniški postaji Jesenice, pri čemer je bilo poškodovanih 34 ljudi, se bo jutri na kranjskem okrožnem sodišču s sklepnimi govori končalo sojenje domnevnemu povzročitelju nesreče strojevodji potniškega vlaka Andreju Ponikvarju.

Včeraj se je s ponovnim zaslišanjem Boštjana Miklavčiča, vodje službe za vleko na Slovenskih železnicah (SŽ), in Zorana Račiča, tehnologa za promet na SŽ, po dobrih dveh letih končal dokazni postopek proti obtoženemu Andreju Ponikvarju, ki mu po kazenskem zakoniku grozi kazen do pet let zapora. Obtožnica ga bremeni, da je 26. avgusta 2011 kot strojevodja potniškega vlaka z železniške postaje Jesenice odpeljal prezgodaj, saj je hkrati z nasprotne strani na postajo že vozil tovorni vlak. Vlaka sta trčila, pri čemer je bilo sedem potnikov huje poškodovanih.

Andrej Ponikvar je na začetku sojenja zatrdil, da sta na signalu za potniški vlak goreli rumena in zelena luč, ki sta vlaku dovoljevali vožnjo in je zato speljal. Kot smo v Delu poročali že kmalu po nesreči, so se preiskovalci znašli pred zadrego, saj je bil v nesreči močno poškodovan registrator potniškega vlaka (naprava, ki beleži vse pomembne dogodke na vlaku), hkrati ni pravilno deloval niti zapisovalnik na postaji, ki ni zabeležil podatkov o uporabi signalnovarnostne naprave. S tem so za sojenje ostali brez pomembnih dokazov.

Boštjan Miklavčič, sicer avtor ločenega mnenja o vzrokih nesreče, ki se ne strinja z ugotovitvami preiskovalne komisije SŽ, je včeraj ponovil, da na tekalni površini koles potniškega vlaka ni bilo vidnih posledic (ploščatih mest), ki bi dokazovale, da je vlak prevozil rdečo luč na signalu. Če bi jo prevozil, bi se morala sprožiti naprava avtostop, vlak bi naglo začel zavirati, na kolesih pa bi se pojavila ploščata mesta. Hkrati ni ugasnil niti motor potniškega vlaka, zato Miklavčič sklepa, da strojevodja ni prevozil rdeče luči na signalu, čeprav je povedal tudi, da po vklopu naprave avtostop vlak začne zavirati po treh sekundah.

Ob tem je tožilka Marija Marinka Jeraj poudarila, da signalnovarnostna naprava ne omogoča, da bi bili hkrati postavljeni dve vozni poti (ena za potniški vlak, druga za tovorni), ki sta se tudi sekali.

Ponikvarjev zagovornik Franc Rojko je pri tem podvomil, da je bil zapis v knjigi števcev, v katero se vpisuje vse izredne manipulacije signalnovarnostne naprave na postaji, dejansko vpisan nekaj ur pred nesrečo, kar je sicer povedal Zoran Račič, ki je še zatrdil, da vozna pot za tovorni vlak nikakor ni bila razrešena.

Na odvetnikov predlog, da bi sklepne govore predstavili na novem naroku, je okrožna sodnica Andrijana Ahačič odločila, da bodo ti jutri, ko se pričakuje tudi razglasitev sodbe.