Mladenič umrl zaradi objestnega merjenja moči

Po silovitem trčenju, ki je bilo po očitkih tožilstva posledica predrznega tekmovanja, umrl 22-letnik.

Objavljeno
24. maj 2016 19.27
13.09.2014.
Aleksander Brudar
Aleksander Brudar
Ljubljana – Na ljubljanskem okrožnem sodišču so razpisali predobravnavni narok za Elbasana Destanija in Ardita Ademija zaradi povzročitve hude prometne nesreče na Viru pri Domžalah. Ker naj bi mladeniča med seboj tekmovala, pri tem pa divjala kar 165 kilometrov na uro, je umrl 22-letni domačin Jordan Latas.

Po prepričanju tožilstva naj bi takratnega 13. septembra 2014 oba obtožena storila kaznivo dejanje nevarne vožnje v cestnem prometu, posledica katerega je bila smrt mladega voznika, in sicer zaradi prehitre, predrzne in brezobzirne vožnje.

Destani krivde včeraj ni priznal, pa čeprav mu je tožilstvo v zameno za priznanje krivde ponudilo pet let zapora ter poldrugo leto prepovedi vožnje z avtomobilom. Ademi, ki ga tokrat na sodišče ni bilo, se bo o svoji krivdi lahko izrekel 14. junija.

Na spolzki cesti sta precej prehitro vozila vštric

Obtožena sta se tistega sobotnega dne okoli 15.38 na Viru pri Domžalah vsak s svojim audijem vozila po Papirniški cesti iz smeri Bukovčeve ulice proti Količevem. Njun števec hitrosti nikakor ni kazal dovoljenih 50 kilometrov na uro, ampak kar 115 kilometrov na uro več. Po cesti naj bi namreč, kot izhaja iz obtožnice, tam dirjala z okoli 165 kilometri na uro. Pri vsem tem pa ju prav nič ni motilo niti dejstvo, da je bila ob dežju cesta mokra in spolzka. Še več. Vozila sta celo vštric oziroma naj bi, kot je prepričano tožilstvo, med seboj tekmovala, kdo bo hitrejši. Medtem ko je tako Ademi vozil po desni, Destani pa po levi strani vozišča vzporedno z njim in ga tako poskušal prehiteti, sta se pripeljala v bližino trgovine Tuš v križišču s Tolstojevo ulico, kjer je tudi prehod za pešce.

Foto: Igor Mali


Poškodbe so bile za žrtev prehude

Ravno takrat pa se je s parkirišča nasproti trgovine Tuš na prednostno Papirniško cesto s hondo vključeval Latas, v katerega pa je med zavijanjem levo, ko je že bil na levem voznem pasu, gledano iz smeri vožnje obeh obtoženih, trčil Destani.

Njegov audi A6 je zadel levo bočno stran Latasove honde, nakar se je honda odbila na levo in se zaletela v cestni hidrant, prometni znak in betonsko ograjo hiše na Tolstojevi 2. Latasovo vozilo se pri tem še ni ustavilo, ampak se je po trčenju v ograjo odbilo, se dvignilo v zrak in zadelo zadnji del Destanijevega vozila.

Nesrečni Latas je med trčenjem tako padel iz vozila, pri čemer pa je utrpel hujše poškodbe po celem telesu (od možganov, jeter in drugih trebušnih organov do zlomov številnih kosti), da je na kraju zelo hitro po poškodbi umrl.

Trčenju z Latasom pa se je takrat Ademiju uspelo izogniti, saj je najprej zaviral, nato pa zavil v levo in zapeljal na pločnik in po levem robu Papirniške ceste s sprednjim delom trčil v hidrant, v drog prometnega znaka in betonski zid stanovanjske hiše na Umekovi 1, zapeljal čez Umekovo ulico in z desno stranjo vozila trčil v hidrant in nato v podporni zid in steber žičnate ograje stanovanjske hiše na Umekovi ulici. Ademijev audi A4 je nato obrnilo in obstal je na pločniku s sprednjo stranjo obrnjeno v smeri vožnje.

Obramba zanika, da sta obtožena tekmovala

Po napovedih Destanijevega zagovornika Kristijana Prostrana in Ademijevega zagovornika Mitje Jeleniča Novaka bo treba med sojenjem odgovoriti na kar precej odprtih vprašanj. Očitki, da naj bi obdolžena takrat tekmovala in se večkrat prehitevala, se po njunih besedah v preiskavi niso potrdili.

Vse zaslišane priče so, kot je povedal Prostran, potrdile le to, da je eno vozilo prehitevalo drugo. »Če sta se prehitevala, še ne pomeni, da je bila to formula ena,« je dodal.

Prostran je včeraj na sodišču predlagal tudi, da naj na glavni obravnavi zasliši izvedenca sodnomedicinske stroke, ki naj bi pojasnil, kako je neuporaba varnostnega pasu vplivala na Latasovo smrt, ter postavitev izvedenca toksikološke stroke, »ki se bo izjasnil o vprašanju, kakšen je bil vpliv najdenega THC v krvi pokojnika na njegovo vožnjo«.

Predlagal pa je tudi, da se pri zavarovalnici, ki je očetu pokojnika kot lastniku honde izplačala odškodnino za materialno škodo po 50-odstotnem temelju, opravijo poizvedbe, zakaj je bila izplačana odškodnina v takšnem deležu in ali je bilo v tem primeru morda izdelano izvedensko mnenje izvedenca cestnoprometne stroke.