Na pot spočiti in pripeti

Prometna varnost: spomin na lanski črni julij še ni zbledel.

Objavljeno
30. junij 2016 16.37
Huda nesreča na cestnm odseku Lom (Logatec) in cestninsko postajo Unec v smeri proti morju. Na Lomu 13.7.2015
Mitja Felc
Mitja Felc

Ljubljana – Napovedani sončni dnevi v spomin prikličejo lansko morijo na slovenskih cestah, ko je v samo enem mesecu ugasnilo 27 življenj. Natančnejši vzroki, zakaj je šla v kratkem času prometna varnost tako drastično navzdol, niso znani, splošni skupni imenovalec je bila le peklenska vročina.

Kar 271 odstotkov več smrtnih žrtev je bilo julija lani v primerjavi z istim obdobjem leto prej, prometna varnost se je sicer poslabšala po vsej Evropi. Če je lani prav omenjeni črni julij povsem pokvaril sicer ugodno leto, kar se prometne varnosti tiče, je letos slabša varnost porazdeljena na vse mesece. Lani je do julija na cestah ugasnilo 43, letos pa že 68 življenj.

Zmotno je mišljenje, da so samo mokre in spolzke ceste nevarne, saj je znano, da ob lepem vremenu marsikdo precenjuje lastne sposobnosti, predvsem kar se hitrosti tiče, ki je še vedno glavni vzrok za tragične prometne nesreče. Ker se vozniki poleti odpravljajo na daljše vožnje, na Agenciji za varnost prometa opozarjajo, da se na pot vedno odpravite spočiti in nikoli pod časovnim pritiskom.

»Pri daljših monotonih vožnjah v vročini se zaradi utrujenosti naše odzivanje upočasni, zmanjša se tudi naša pozornost. Zato je pomembno, da imamo pri sebi dovolj brezalkoholne pijače in da si med vožnjo vzamemo tudi odmor. Pri vožnji upoštevamo hitrostne omejitve. Neprilagojena hitrost je tudi v času dopustov eden glavnih dejavnikov tveganja za prometne nesreče. Ker je poleti gostota prometa povečana, je toliko bolj pomembno, da upoštevamo ustrezno varnostno razdaljo do vozila pred seboj,« poudarjajo na agenciji.

Ker je zadnje čase vse več smrti tudi zaradi neuporabe varnostnega pasu, velja poudariti, da je prav varnostni pas večkrat ločnica med življenjem in smrtjo. Pomembno je, da so pripeti tudi potniki na zadnjih sedežih.