Na številko 112 lani prejeli več kot 640.000 klicev na pomoč

Operaterji v centrih so se v 90 odstotkih na klic odzvali v manj kot sedmih sekundah.

Objavljeno
11. februar 2013 15.32
Stevilka 112
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si
Nova Gorica - Regijski centri za obveščanje, ki jih je v Sloveniji 13, so v lanskem letu prejeli skupno kar 640.281 klicev na pomoč. Operaterji v centrih so se v 90 odstotkih na klic odzvali v manj kot sedmih sekundah, je na današnji novinarski konferenci ob mednarodnem dnevu številke 112 povedal vodja Centra za obveščanje RS Boštjan Tavčar.

Uporabniki največkrat potrebujejo nujno medicinsko pomoč, sledijo klici za gasilce, za gorsko reševalno službo in nato za enote z reševalnimi psi.

Na številko 112 ljudje kličejo večinoma podnevi, v lanskem letu pa je bilo največ klicev v oktobru in novembru, torej v času obsežnih naravnih ujm v Sloveniji.

Največ klicev so prejeli v Regijskem centru za obveščanje v Ljubljani. V dnevnem času okoli 120.000, v nočnem času pa 44.000 klicev. Nujno medicinsko pomoč so največkrat potrebovali v Mariboru, saj so v letu dni prejeli kar 21.216 klicev.

Namestnik generalnega direktorja Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje Branko Dervodel je povedal, da so morali v šestih regijskih centrih v lanskem letu ukiniti nočno izmeno, in sicer v Novem mestu, Murski Soboti, Postojni, na Ptuju, v Slovenj Gradcu in Trbovljah. Do te odločitve je pripeljalo predvsem pomanjkanje operaterjev, saj bi za vsaj približno normalno delo potrebovali kar 22 novih zaposlitev.

»Vendar pa v primeru obsežnejše naravne ujme ali drugih potreb ti centri normalno delujejo tudi v nočnem času. Organizirani smo tako, da se ti centri aktivirajo takoj, ko je to potrebno,« je dejal Dervodel.

Do leta 2015 bodo v regijskih centrih sprejemali tudi klice iz ponesrečenih avtomobilov, imenovane e-call. Poleg samodejnih klicev iz poškodovanih avtomobilov ta sistem omogoča pogovor iz avtomobila z operaterjem v centru. Vozniki bodo sistem poleg tega lahko uporabili za klic v sili.

Severnoprimorska regija je tudi na tem področju v Sloveniji nekaj posebnega, je povedal vodja severnoprimorskega regijskega centra Samo Kosmač.

Kot je pojasnil, namreč prejmejo veliko število klicev zaradi nesreč ob različnih adrenalinskih športih, zaradi najdb neeksplodiranih ubojnih sredstev ter zaradi pogostih večjih naravnih nesreč, kot so orkanska burja in poplave. V Sloveniji pa so bili s 1935 intervencijami na tretjem mestu med vsemi regijskimi centri za obveščanje v državi.

Za klic v sili je na številko 112 mogoče poklicati na pomoč v vseh 27 državah članicah EU in tudi v večini drugih evropskih držav - na Hrvaškem, v Makedoniji, na Kosovu in nekaterih območjih Rusije.

Letos mineva 22 let, odkar je leta 1991 ministrski svet Evropske zveze odločil, da bo enotna evropska številka za klic v sili 112, in pozval države članice, da jo uvedejo poleg nacionalnih številk za klic v sili. Slovenija je številko 112 uvedla za Švedsko kot druga država v Evropi že leta 1997.