Nesreča na primorki: glavni vzrok neprilagojena hitrost

Zgodilo se je osem nesreč. Udeleženih je bilo 128 oseb: štiri so umrle, sedem je huje poškodovanih, 18 lažje.

De. P., STA, D. J., Pi. K.
pon, 01.02.2016, 12:21; spremenjen: 17:09

Cerar se je zahvalil vsem, ki so pomagali

Predsednik vlade Miro Cerar je danes izrazil sožalje vsem svojcem preminulih v tragični nesreči ter vsem poškodovanim zaželel čim hitrejše okrevanje. Ob tem se je zahvalil vsem, »ki so pogumno priskočili na pomoč in pomagali«, gasilcem, delavcem Darsa, zdravstevnim delavcem in številnim prostovoljcem.

Zaradi nesreče se je oglasil tudi hrvaški premier Tihomir Orešković in izrazil sožalje slovenskemu kolegu Miru Cerarju ter dejal, da je  z obžalovanjem sprejel novico o »najhujši tovrstni nesreči v slovenski zgodovini.«

Postojna − Glavni vzrok za sobotno verižno trčenje na primorski avtocesti je bila neprilagojena hitrost glede na stanje cest in na vremenske razmere, verjetno pa sta bila vzroka tudi megla in slaba vidljivost, je ugotovitve policije povzel Mitja Palčič s Policijske uprave Koper. V nesreči je bilo udeleženih 56 vozil (poškodovanih) in 128 oseb.

V nesreči so umrle štiri osebe, sedem je bilo hudo, 18 pa lažje poškodovanih. Največ udeležencev je bilo slovenskih državljanov (69), več deset je bilo tudi Romunov (30) in Madžarov (14), ostali so bili tujci iz Srbije, Bosne in Hercegovine, Kosova, Makedonije, Italije, Hrvaške in Ukrajine, je na današnji novinarski konferenci na postojnskem sedežu Darsa navedel Palčič.

Kot je dodal, so v okviru sobotnega trčenja ugotovili osem ločenih prometnih nesreč, pri čemer bodo voznikom, ki so osumljeni tako prekrška kot kaznivega dejanja, poskušali tudi dokazati krivdo.

Prva prometna nesreča se je zgodila, ko je voznik furgona, manjšega tovornega vozila, trčil v zadnji del tovornega vozila, ki ga je vozil ukrajinski voznik. Za tem naletom so se trki nadaljevali. Povzročitelj nesreče je podlegel poškodbam. Sicer sta bila med štirimi umrlimi dva povzročitelja, dva pa ne.

Proti dvema voznikomaa bodo poslali poročilo na državno tožilstvo, proti trem podali kazensko ovadbo in pri eni izdali plačilni nalog zaradi storitve prekrška.

Alarmantne hitrosti v urah pred nesrečo

Predstavnik Darsa Ulrich Zorin je pri tem opozoril na po njegovem alarmanten podatek, da so bile hitrosti vozil na avtocesti kljub opozorilom pred meglo v urah pred nesrečo izjemno visoke.

Po poročanju Darsa so bile maksimalne hitrosti po števcih prometa na odseku Senožeče−Divača ob 10. uri 185 km/h, nadalje do 15. ure pa 140 km/h. Tudi najvišja hitrost tovornih vozil je bila 85 km/h, čeprav je omejitev v takšnih razmerah, kot so bile v soboto, 50 km/h. Že po 22. uri je bila zabeležena najvišja hitrost spet več kot 140 km/h.

Nesreča se je zgodila na 266 metrih dolžine z Golega vrha navzdol.

Gasilci rešili pet ukleščenih oseb

Pri reševanju je sodelovalo 118 gasilcev, intervencija pa je bila zelo težka tudi zato, ker so se nekatera vozila znašla med in celo pod tovornjaki, je povedal vodja intervencije pri gasilcih Primož Maurič. Med drugim so rešili pet ukleščenih oseb.

Odzivni čas gasilskih enot je bil po besedah poveljnika postojnskega štaba civilne zaščite Cveta Kravanje precej hiter, saj so se enote odzvale v treh do petih minutah, alarmiranih pa je bilo skupno 12 gasilskih enot.

Vsi so pohvalili usklajeno delo vseh reševalnih služb, pohvalili so tudi voznike, ki so se pravilno razmikali levo in desno. Še nepojasnjeno pa je, zakaj odsek avtoceste od Vipave do Razdrtega ni bil zaprt, tako da je moralo nekaj reševalnih vozil voziti v nasprotni smeri in so s tem tvegali svoje življenje.