Od danes je na številko 112 mogoče pošiljati tudi sms sporočila

Storitev je zelo pomembna za gluhe in naglušne, na centru za obveščanje pa načrtujejo tudi videoklice v sili.

Objavljeno
09. februar 2012 14.44
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si

Ljubljana - Z današnjim dnem je v omrežju Telekoma Slovenije poleg klasičnega klica v sili omogočeno tudi pošiljanje besedilnega klica na pomoč na telefonsko številko 112.

Kot poudarja vodja Centra za obveščanje RS Boštjan Tavčar, je storitev zelo pomembna za gluhe in naglušne ljudi, se pa s to možnostjo poskušajo približati tudi mladim.

V načrtu tudi videoklici v sili

Na današnji novinarski konferenci v prostorih Regijskega centra za obveščanje v Kopru je Tavčar pojasnil, da je postopek zelo preprost, hkrati pa je opomnil bodoče uporabnike te storitve: »Naša želja je, da zapišete v kratkih besedah, kaj se je zgodilo, kdaj se je zgodilo, komu se je zgodilo, kje se je zgodilo, skratka tiste osnovne podatke, na podlagi katerih lahko potem naš operater pošlje reševalce, da vam pomagajo.«

Direktor sektorja za konvergentno jedrno omrežje v Telekomu Slovenije Matjaž Beričič pa je poudaril, da komunikacije v sili postavljajo na vrh piramide varnostnih storitev, ki jih ponujajo. Med drugim je napovedal, da bodo v prihodnosti poleg sms sporočil sledile še druge oblike negovorne komunikacije v sili.

Tavčar pa je pojasnil, da načrtujejo tudi video klice v sili, to pa predvsem zato, da bodo gluhim in naglušnim omogočili uporabo znakovnega jezika. Pri uveljavitvi video klicev bo sicer poleg sodelovanja operaterjev potrebno tudi sodelovanje izdelovalcev mobilnih telefonov, je dodal.

Sistem pošiljanja sms sporočil v sili bo prve tri mesece sicer deloval poskusno, v tem času pa bodo zbrali potrebne podatke in odpravili morebitne napake v sistemu, je še navedel Tavčar.

Ob bližnjem dnevu številke 112 so na novinarski konferenci poudarili tudi pomen te klicne številke, ki je postala enotna evropska številka za klic v sili pred 21 leti, v Sloveniji pa jo uporabljamo že 15 let.

Največ klicev za nujno medicinsko pomoč

Število klicev v sili je bilo v lanskem letu po njegovih besedah manjše, kar pripisuje predvsem dejstvu, da ni prišlo do nobene večje nesreče. V letu 2011 so v 13 centrih, ki sprejemajo klice v sili, tako prejeli nekaj več kot 700.000 klicev.

Največ klicev sicer beležijo za nujno medicinsko pomoč, sledijo klici za pomoč ob požarih, veliko pa je tudi klicev, za katere v klicnem centru niso pristojni. Slab odstotek pa predstavljajo zlonamerni klici, ki so jih dolžni prijaviti zaradi kaznivega dejanja lažnega sporočanja.

Na območju koprske izpostave Uprave RS za zaščito in reševanje so lani za primerjavo prejeli 64.000 klicev, pa je pojasnil vodja izpostave Zvezdan Božič. Največ klicev beležijo v času poletne turistične sezone ter v sušnih obdobjih, ko se sproža daleč največ požarov.

V zadnjih tednih je precej poraslo število klicev zaradi burje, tako da so beležili v povprečju po en klic na minuto, kar predstavlja velik zalogaj za operaterje, je še navedel Božič.