Policija opozarja podjetja pred novimi spletnimi prevarami

V zadnjih dneh so policisti opazili nove načine spletnih prevar. Nepridipravi prek lažnih elektronskih sporočil zahtevajo plačilo računa.

Objavljeno
29. september 2016 20.07
Ma. F.
Ma. F.

Ljubljana − Slovenski kriminalisti so imeli v zadnjih dneh kar nekaj primerov spletnih prevar, pred katerimi svarijo predvsem podjetja. Nepridipravi na elektronski naslov računovodstva oziroma tajništva podjetja pošljejo lažno elektronsko sporočilo. To sporočilo je videti kot pravo, kot bi ga poslalo vodstvo podjetja.

V tem lažnem elektronskem sporočilu storilec naroči računovodji, naj nujno plača neki račun v tujino. Pri tem v sporočilo v priponki račun tudi priloži. Če računovodja to stori, dejansko s tem oškoduje podjetje za plačani znesek.

Policija ugotavlja, da v teh primerih ne gre za vdore v elektronske poštne strežnike, ampak za lažno elektronsko pošto, poslano iz tujine. Ugotavljajo tudi, da so pri večini podjetij številke transakcijskih računov, likvidnostno stanje podjetja, davčne številke, elektronski poštni naslovi direktorjev, računovodstva ali tajništva dostopni na spletu, zato storilec nima težav pri iskanju novih žrtev.

Policija svetuje vsem, predvsem pa podjetjem, naj njihovi vzdrževalci informacijskega sistema vključijo varnostni mehanizem »preverjanje pristnosti elektronske pošte«.

Podjetja tudi pozivajo, naj znova proučijo, katere kontaktne podatke objavljajo na svojih spletnih straneh − predvsem e-naslove, ki jih storilci s pridom uporabljajo za storitev kaznivega dejanja.

V dosedanjih prijavah goljufij in poskusov goljufij je šlo za transakcijske račune v Turčiji in Angliji.

Zakaj preverjati pristnost sporočil?

S preverjanjem pristnosti si zagotovite, da so sporočila razvrščena čim bolj pravilno, svetuje policija. E-poštna sporočila, katerih pristnost ni preverjena, bodo najbrž zavrnjena ali preusmerjena v mapo z vsiljeno pošto, saj obstaja velika verjetnost, da so to ponarejena sporočila, ki se uporabljajo za prevare z lažnim predstavljanjem. Poleg tega so lahko e-poštna sporočila z nepreverjeno pristnostjo, ki vsebujejo priloge, neposredno zavrnjena zaradi varnostnih razlogov.

Na spletni strani Varni na internetu najdete dodatne nasvete, kako ravnati, če prejmete takšno obvestilo.

Primer lažnega elektronskega sporočila

Primer elektronskega sporočila, kjer je videti, kot da je sporočilo prišlo z direktorjevega elektronskega naslova. (Varni na internetu)