Poostren nadzor prometa za večjo varnost pešcev

Poostren nadzor bodo na območju PU Maribor izvajali od 2. do 15. februarja. Eden od ciljev je povečanje uporabe odsevnih teles.

Objavljeno
01. februar 2015 20.24
SLOVENIJA,LJUBLJANA,4.12.2012.NOVE SNEZZNE PADAVINE V CENTRU LJUBLJANE . FOTO LJUBO VUKELIČ/DELO
Marko Jakopec, kronika
Marko Jakopec, kronika
Maribor – Kljub številnim opozorilom in preventivnim akcijam pešci ostajajo med najbolj ogroženimi skupinami udeležencev v cestnem prometu, saj je delež mrtvih na sto poškodovanih med najvišjimi glede na druge skupine udeležencev. Razmere so se poslabšale tudi na mariborskem območju, zato za februar pripravljajo posebno preventivno akcijo.

Kot ugotavlja predstavnik PU Maribor, Miran Šadl, se je varnost pešcev v cestnem prometu v letu 2014 na njihovem območju poslabšala. Lani je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 137 (leta 2013 pa 112) pešcev, od katerih sta dva (leta 2013 tudi dva) umrla, 20 (leta 2013 osem) jih je bilo hudo in 106 (leta 2013 pa 92) lažje telesno poškodovanih. Glavni vzroki prometnih nesreč z udeležbo pešcev so neupoštevanje pravil o prednosti in nepravilni premiki z vozilom. Pešci so zaradi lastnih nepravilnosti povzročili 17 odstotkov prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi. Največ prometnih nesreč z udeležbo pešcev se je zgodilo v naseljih, predvsem v tistih z uličnim sistemom.

Statistični podatki za pešce niso spodbudni

Na območju PU Maribor so policisti lani ugotovili 1738 (leto prej 1377) ali 26 odstotkov več kršitev pešcev in 107 (leta 2013 pa 90) ali 19 odstotkov več kršitev voznikov motornih vozil, ki so ogrožali varnost pešcev. Tudi po statističnih podatkih za celotno državo ugotovitve niso prav spodbudne, saj je delež udeleženosti pešcev v prometnih nesrečah v povprečju 15,3 odstotka, v desetih letih pa je bilo od skupno 2912 umrlih oseb 447 pešcev.

Na območju PU Maribor bodo policisti od 2. do 15. februarja izvajali poostrene dejavnosti za večjo varnost pešcev v cestnem prometu, in sicer v okvirih, ki jih na tem področju vodi Javna agencija za varnost prometa na območju celotne Slovenije, z imenom Bodi previden. Glavna cilja akcije sta zmanjšanje števila prometnih nesreč in teže posledic med pešci ter povečanje uporabe odsevnih teles pešcev, ki so nadpovprečno izpostavljeni tveganjem prometnih nesreč in zmanjšani vidljivosti.

Pešci nesreče pogosto povzročijo sami

Kot namreč že dolgo vrsto let ugotavljajo policisti, so pešci najpogosteje žrtve nesreč zaradi neustreznega ravnanja voznikov motornih vozil, predvsem zaradi nepravilne strani oziroma smeri vožnje, neprilagojene hitrosti, ogrožanj pešcev na prehodih za pešce in nepravilnih premikov z vozili. Zanemariti pa ni mogoče tudi nesreč, ki se zgodijo zaradi napak ali neustreznega ravnanja pešcev. Zlasti starejši in mlajši so pogosto žrtve prometnih nesreč zaradi napak ali kršitev predpisov, ki jih povzročijo sami (neosvetljenost, nepravilno prečkanje in nepravilna hoja po cesti).

Policija pešce spodbuja k uporabi odsevnih teles

Policija zato vsem pešcem svetuje, naj upoštevajo cestnoprometna pravila in uporabljajo prometne površine, namenjene hoji pešcev, v nočnem času pa obvezno uporabljajo odsevna telesa za večjo vidnost oziroma svetilko, ki oddaja belo svetlobo. Voznikom pa, da so med vožnjo posebej previdni pri prehodih za pešce in območjih, kjer se lahko pričakuje navzočnost pešcev, ter hitrost vožnje prilagodijo prometnim razmeram.

Strokovnjaki za cestni promet skupaj s policisti ugotavljajo, da je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na težo posledic v prometnih nesrečah z udeležbo pešcev, hitrost vozila. Študije namreč kažejo, da bo pešec najverjetneje utrpel le lažje poškodbe pri trku z vozilom, ki vozi s hitrostjo okrog 30 kilometrov na uro. Že pri trku z vozilom, ki pelje 48 kilometrov na uro, je verjetnost hujše in smrtne poškodbe 50-odstotna, pri trku s hitrostjo 64 kilometrov na uro pa je verjetnost za smrtne poškodbe pešca že 90-odstotna. Zato je izjemno pomembno, da v bližini naselij in v naseljih spoštujemo hitrostne omejitve, na zaznamovanih prehodih za pešce pa upoštevajmo, da imajo pešci prednost.