Preiskava pokazala podkupovanje pri avtomobilih z resnimi pomanjkljivostmi

Osumljeni so potrjevali brezhibnost vseh vrst vozil, čeprav ta niso bila tehnično brezhibna ali pa vozila sploh niso pripeljali na pregled.

Objavljeno
01. junij 2016 17.15
Produkt
Ma. F., STA
Ma. F., STA

Ljubljana − Trojico osumljencev v preiskavi sumov korupcijskih kaznivih dejanj pri tehničnih pregledih avtomobilov so danes privedli pred preiskovalnega sodnika, ki bo odločal o priporu. Kriminalisti ljubljanske policijske uprave ugotavljajo, da je šlo za podkupovanje pri avtomobilih z resnimi pomanjkljivostmi, med osumljenimi so tudi njihovi lastniki.

»V dosedanji preiskavi je bilo ugotovljenih skupno devet tehničnih preglednikov in dva posrednika, ki so osumljeni kaznivih dejanj, prav tako so osumljeni storitve kaznivega dejanja tudi vsi tisti uporabniki oziroma lastniki vozil, ki so dali podkupnino,« je na današnji novinarski konferenci pojasnil vodja oddelka za gospodarsko kriminaliteto Policijske uprave Ljubljana Božidar Južnik.

Pojasnil je, da je v prvi kazenski ovadbi zajetih zgolj 20 spornih tehničnih pregledov, obrazloženih in utemeljenih je bilo 67 kaznivih dejanj, osumljenih 19 oseb, od tega dva posrednika in dva tehnična preglednika, preostali osumljenci pa so lastniki ali uporabniki vozil. Ovadbe bodo najbrž še sledile, saj obstajajo utemeljeni razlogi za sum za še več kot sto primerov. O ugotovljenih kršitvah bo policija obvestila tudi agencijo za varnost prometa in inšpektorat za promet.

Razmeroma nizki zneski podkupnin

Dosedanje ugotovitve kažejo, da so osumljeni v postopkih tehničnega pregleda vozil potrjevali tehnično brezhibnost vseh vrst vozil, čeprav ta niso bila tehnično brezhibna ali pa vozila sploh niso pripeljali na tehnični pregled.

»Preiskava se je začela na podlagi informacij iz leta 2015, da je mogoče v Ljubljani pri določenih tehničnih pregledih tega opraviti, čeprav vozilo ni tehnično brezhibno,« je pojasnil. Sumi so se kasneje izkazali za resnične, zato je stekla intenzivna kriminalistična preiskava.

Južnik ugotavlja, da gre za razmeroma nizke zneske podkupnin − posrednik je menda prejel okrog 80 evrov na vozilo, tehnični preglednik okrog 20 evrov −, vendar vzbuja skrb to, da se je potrjevala tehnična brezhibnost vozil z resnimi pomanjkljivostmi, zaradi katerih je ogrožena varnost udeležencev v prometu.

Tako na tovornih kot na osebnih vozilih niso delovale zavore, pokvarjeni so bili krmilni mehanizmi, ugotovljene so bile različne okvare na podvozju, lažno se je ugotavljala brezhibnost tovornega vozila za prevoz nevarnih snovi, poleg tega pa so bile pogoste tudi okvare zračnih blazin in previsoke emisije izpušnih plinov.

»Na dan je bilo lažno potrjenih tudi do deset spornih vozil, kar pomeni, da se v prometu vozi veliko vozil z dvomljivo tehnično brezhibnostjo,« je opozoril Južnik. Tehnični preglednik pa je lahko na mesec le s temi nezakonitimi dejanji prejel podkupnino v višini plače.