Se znate v primeru zastoja pravilno razvrstiti?

Ob zastoju na avtocesti je nujno potrebno intervencijskim vozilom zagotoviti prost reševalni pas.

Objavljeno
15. november 2012 13.48
Posodobljeno
15. november 2012 17.00
Slovenija, Hajdina pri Ptuju, 7.7.2012 - kolone turistov na ptujski avtocesti foto:Tadej Regent/Delo
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si
Ljubljana - V Darsu so ta teden začeli preventivno akcijo osveščanja o pomembnosti pravilnega razvrščanja ob zastoju na avtocesti ali hitri cesti. V sodelovanju z upravo za zaščito ni reševanje oz. gasilci, agencijo za varnost prometa, AMZS in policijo, bodo razdelili več 10.000 zloženk, na pravilno razvrščanje bodo opozarjali tudi veliki plakati.

Kot so sporočili z Družbe za avtoceste RS (Dars), je skrb za uporabnice in uporabnike avtocest in hitrih cest njihova najpomembnejša naloga, ki jo opravljajo vestno in z največjo strokovnostjo.

Na Darsu se zavedajo, da se z večanjem prometa na avtocestah in hitrih cestah povečujejo možnosti za nastanek prometnih nesreč, ki povzročajo zastoje v prometu (gospodarska škoda), poškodbe ljudi in infrastrukture ter smrtne žrtve.

Posledice nesreč so lahko še hujše, če intervencijska vozila ne morejo do nesreče, zato pravilno razvrščanje ob zastoju na avtocesti lahko po navedbah Darsa reši življenje.

Uporabnikom avtocest in hitrih cest svetujejo, da si na njihovi spletni strani podrobneje ogledajo dodatne informacije o pravilnem razvrščanju ob zastoju na avtocesti in dosledno upoštevajo pravila razvrščanja. S tem bodo pomagali poškodovanim in omogočili hitrejšo odpravo posledic nesreč ter zmanjšanje čakalnih dob zastojev.

Ob tem znova poudarjajo, da je ob zastoju na avtocesti nujno potrebno intervencijskim vozilom zagotoviti prost reševalni pas. Med kolonama vozil na prehitevalnem in voznem pasu mora biti dovolj prostora za intervencijska vozila z modro ali rumeno lučjo (reševalci, gasilci, policija, izvajalec rednega vzdrževanja, inšpekcijske službe, vlečna služba in druge).

Vozila na voznem pasu se morajo razvrstiti na desno stran do robne črte, vozila na prehitevalnem pasu pa na skrajno levo stran do robne črte.

S pravilno razvrstitvijo vozil, ki niso udeležena v prometni nesreči, omogočimo reševalnim vozilom hitrejši dostop do ponesrečencev in s tem povečamo možnost preživetja tudi do 40 odstotkov. Tudi posledice nesreč bodo hitreje odpravljene, prav tako zapore cest.