Skozi trojanski predor tri petine voznikov prehitro

Policija je predstavila nov vozni park in ukrepe za večjo prometno varnost, predvsem na avtocestah.

Objavljeno
27. januar 2017 15.49
Novi ukrepi in policijska vozila za boljšo prometno varnost, Ljubljana, 27. januar 2017 [policija,vozila,varnost,Ljubljana,motivi]
Jure Predanič
Jure Predanič

Ljubljana – Slovenska policija se lahko pohvali z novim voznim parkom. Nova policijska vozila, prilagojena za delo na avtocesti, so predstavili včeraj. Ministrstvo za notranje zadeve je namreč zaključilo javno naročilo, na podlagi katerega bo izbrani ponudnik policiji dobavil skupno 42 policijskih avtomobilov Škoda Octavia RS. Obenem so predstavili več ukrepov za večjo prometno varnost.

Prometni policisti za delo na avtocestah potrebujejo nekoliko zmogljivejša vozila, ki so hkrati dobro vidna, pojasnjujejo na policiji: »Nova vozila so, tako kot že ob zadnjih dobavah, v modro-belo-rumenih barvnih kombinacijah. Opremljena so z zmogljivimi modrimi luči na strehi, obenem pa so modre luči vgrajene tudi v masko motorja in v zadnja dvižna vrata. Na strehi vozila so prvič vgrajene luči, ki imajo že integrirano tablo za izpisovanje sporočil, kar je za delo na avtocesti še posebej pomembno.«

V uporabo specializirani enoti za nadzor prometa (SENP) in vsem postajam prometne policije so tako včeraj predali deset označenih policijskih specialnih vozil, ki po svojih karakteristikah in dodatni opremi ustrezajo vsem zahtevam za varno in učinkovito delo na avtocestah. Vsaka postaja prometne policije in SENP bo v uporabo prejela po eno vozilo, le postajam prometne policije Ljubljana, kjer je obseg dela največji, bo dobila dve novi vozili. Po besedah Roberta Vehovca iz Sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije na Generalni policijski upravi bo dobavitelj v dobrem mesecu dni dobavil še preostalo kvoto vozil, od katere bodo postaje prometne policije prejele še 30 takšnih avtomobilov.

Včeraj so sicer predstavili še začetek represivnih ukrepov za »izboljšanje prometne varnosti, spoštovanje prometnih pravil in splošen dvig prometne kulture,« sta povedala Vehovec in Jan Sajovic, predstavnik Darsa. Tako bodo na odseku med Trojanami in Blagovico v ponedeljek začeli izvajati sekcijsko kontrolo hitrosti. »Gre za ukrep, s katerim želimo izboljšati prometno varnost na tem kritičnem delu štajerske avtoceste,« sta poudarila sogovornika, ki s prometno varnostjo v lanskem letu seveda nista zadovoljna.

Kljub temu, da se je število hudo in lahko poškodovanih v letu 2016 zmanjšalo, se je za 8 odstotkov povečalo število umrlih v prometnih nesrečah. Lani je v prometnih nesrečah na slovenskih cestah umrlo 130 ljudi oziroma 10 več kot leto prej. Več mrtvih je bilo lani tudi na avtocestah, in sicer prav tako 10 mrtvih več kot leto prej. Tudi zato tudi uvajajo nekatere nove ukrepe, s katerimi želijo okrepiti nadzor prometa.

Merjenje hitrosti na območju trojanskih predorov

Na območju trojanskih predorov sicer že od poletja 2015 poteka pilotski projekt sekcijskega merjenja hitrosti, ki po besedah Vehovca prehaja v zaključno fazo: »Za sistem smo pridobili vsa potrebna potrdila, kar pomeni, da lahko policisti začnemo z merjenjem hitrosti, na podlagi katerih bomo v primeru ugotovljenih prekoračitev začeli z vodenjem prekrškovnih postopkov. Z meritvami hitrosti bomo začeli v ponedeljek, 30. januarja, zato voznike pozivamo, naj prilagodijo hitrost in upoštevajo omejitve hitrosti tako na območju trojanskih predorov kot na vseh ostalih cestah,« je povedal.

Projekt policija izvaja skupaj z Darsom in zunanjim partnerjem, s trojanskim radarjem pa bodo merili povprečno hitrost le v smeri proti Ljubljani. Gre za nekaj več kot petkilometrski odsek med izvozom Trojane in izhodom iz predora Podmilj, kjer je hitrost omejena na sto kilometrov na uro, po dosedanjih analizah pa so najvišjo dovoljeno hitrost sto kilometrov na uro prekoračile skoraj tri petine voznikov.

Merjenje hitrosti bo potekalo s pomočjo štirih kamer. Kamera na začetni točki bo fotografirala vozilo, prepoznala registrsko tablico in zabeležila čas. Ko se bo vozilo pripeljalo mimo končne točke, ga bo kamera tam znova zaznala in zabeležila čas. Kameri bosta nato poslali registrsko številko v Darsov nadzorni center. Šele če bo izračun pokazal, da je vozilo celotno razdaljo prevozilo prehitro, bo sistem v nadzorni center poslal tudi fotografijo vozila, ki je podatkovno povezan s policijo. V izmero bosta po zagotovilih pristojnih vključena toleranca in varnostni odbitek. Na podlagi nedvoumno zaznane kršitve bo nato policija obvestila kršitelja o prekršku. »Ob tem poudarjamo, da ne gre za snemanje, ampak za fotografiranje. Samo pri kršiteljih bo torej kamera v nadzorni center posredovala tudi fotografijo vozila. Če kršitve ne bo, pa bodo kamere fotografije vozil nemudoma uničile. S podatki torej ne bo mogoče manipulirati oziroma jih brisati ali spreminjati,« še zagotavljajo na policiji.

Sajovic je med drugim povedal, da gre za le enega od ukrepov, ki jih Dars izvaja za izboljšanje prometne varnosti: »Povečali smo aktivnosti za izboljšanje opreme cest, že lani smo začeli menjavati varnostne ograje na viaduktih. Nove ograje, ki smo jih postavili na prvih treh viaduktih, so zdaj takšne, da jih ne bi smeli prebiti niti najtežji tovornjaki. Poleg tega menjavamo številne zaključnice, ki so v skladu z novimi predpisi, prvi odsek je bil zgrajen tudi z bistveno širšimi odstavnimi pasovi, namesto 2,5 metra je širok 3,5 metra in zagotavlja varno ustavitev tudi tovornih vozil,« je dejal.

Poleg sekcijske kontrole hitrosti je med ukrepi za boljšo varnost cestnega prometa, predvsem na avtocestah, tudi obuditev opazovanja prometa iz helikopterja. Kot je na to temo povedal Vehovec, so ta ukrep morali opustiti zaradi finančnih omejitev oziroma so ga izvajali le izjemoma. »Nadzore iz zraka nameravamo sedaj okrepiti, in sicer že februarja, marca pa bomo aktivnosti nato še intenzivirali,« je povedal. Vozniki lahko v prihodnje tako pričakujejo, da bodo ponovno pogosteje nadzorovani iz zraka, policisti pa bodo imeli v času opazovanj zagotovljeno povečano število patrulj na cestah, ki bodo lahko ustavljale kršitelje.