Smrtni kaos na primorki

Najhujše verižno trčenje: Na avtocesti umrli štirje ljudje, ranjenih okoli 30. Avtocesta danes že odprta.

Sun, 31.01.2016, 06:00; spremenjen: 13:17

Najhujše nesreče na slovenskem

- Marca 1990 je v Rogatcu umrlo osem ljudi v avtobusu, v katerega so se zarili železni profili. Ti so štrleli s tovornjaka, ki je pripeljal nasproti iz smeri Rogaške Slatine.

- Na klancu pred predorom Pletovarje je julija 1992 umrlo deset ljudi. Italijanski voznik osebnega avtomobila je prehiteval kolono vozil in čelno trčil v avtomobil z nemško registracijo. Eksplodirala sta bencinska rezervoarja obeh vozil, v goreči italijanski avtomobil pa se je zaletel še en osebni avtomobil.

- Na Poljanskem klancu pri Trebnjem se je aprila 2005 pripetila nesreča, v kateri je umrlo osem ljudi. Kombi je trčil v nasproti vozeči priklopnik, naložen z osebnimi avtomobili, ki je zato zapeljal na nasprotni pas, se prevrnil in pod seboj pokopal tri osebna vozila. Ta so zagorela, v njih pa so ostali ukleščeni ljudje.

- Na avtocesti med Višnjo Goro in Grosupljem je november 2011 zaradi goste megle in neprilagojene hitrosti verižno trčilo 38 vozil, v katerih je bilo 51 ljudi. Trije so umrli.

- Na primorski avtocesti se je decembra 2014 pri Postojni pripetila do včeraj največja prometna nesreča v Sloveniji po številu udeleženih vozil. Na avtocesti se je prevrnil tovornjak, vanj pa je naletelo več vozil. Umrl je en človek, poškodovanih je bilo še 39 ljudi. V nesreči je bilo udeleženih 51 vozil in približno 120 ljudi.

Razdrto, Senožeče – V najhujši prometni nesreči z verižnim trčenjem v Sloveniji, ki se je včeraj okoli 14. ure zgodila na primorski avtocesti med priključkom Senožeče in razcepom Nanos proti Ljubljani, so umrli štirje vozniki ali sopotniki; 60-letnik z Vrhnike, 19-letnica iz Ljubljane, 63-letni državljan Romunije in 30-letni državljan BiH.

Avtocesto, ki je bila od včeraj zaprta v obe smeri, so okoli polnoči odprli.

Kot so danes sporočili iz Policijske uprave Koper je bilo v nesreči več oseb huje in lažje telesno poškodovanih, a njihovo točno število še ni znano, saj policija še vedno zbira podatke.

Po neuradnih podatkih je bilo 29 lažje ali težje ranjenih, reševalci so jih prepeljali v ljubljansko, izolsko in šempetrsko bolnišnico. V Izoli so sprejeli 18 poškodovanih, devet so jih zadržali, dva v intenzivni negi, nihče pa ni v smrtni nevarnosti. V UKC Ljubljana so sprejeli devet poškodovancev, nihče ni v smrtni nevarnosti, dva med njimi pa imata težje poškodbe. Za nepoškodovane udeležence, skupaj jih je bilo 90, so poskrbeli gasilci v Razdrtem.

Kaj se je dogajalo, še ni povsem jasno. Po dosedanjih ugotovitvah so se zaradi megle, neprilagojene hitrosti razmeram na cesti in premajhne varnostne razdalje zgodile štiri nesreče. V prvem naletu se je na kupu znašlo 55 vozil, sledili pa so še trije manjši, tako je bilo udeleženih kakšnih 70 vozil, med njimi tovornjaki in romunski avtobus.

Avtocesta je bila do poznih nočnih ur zaprta v obe smeri. Gasilci, sodelovalo jih je skoraj 70, in delavci Darsa so pločevino odstranjevali še pozno v noč. Upali so, da v zveriženi pločevini ne bodo našli še kakšne žrtve.

Mnoge je posvaril moški z lučjo

Kako se je nesreča zgodila, nam Anita Leskovec, odgovorna za odnose z javnostjo PU Koper, sinoči ni mogla povedati. Vemo le, da se je zgodilo med Senožečami in Razdrtim v smeri proti Ljubljani, nekje na vrhu Golega vrha, ki velja v slabih vremenskih razmerah za izjemno nevarno cestno past. Vemo tudi to, da je bila na cesti precej gosta megla in da se je na Golem vrhu še zgostila, cestišče pa je bila vlažno, ne mokro, in spolzko oziroma mastno, ker že lep čas ni deževalo.

Iz tega je mogoče sklepati, da je eno od udeleženih vozil zavozilo v gost pas megle in je šofer nenadoma zavrl, voznik za njim pa je to zaradi neprilagojene hitrosti prezrl. To bi lahko bil eden od možnih scenarijev. Oglasilo se je nekaj posameznikov, ki so povedali, da so se nesreči izognili zaradi pogumnega moškega, ki je stal ob cesti in mahal z lučko ter tako voznike opozarjal na nevarnost in naj se ustavijo.

Rešila ga je previdnost

Dramaturg Gledališča Koper Miha Trefalt se je znašel sredi pokajoče pločevine in imel to srečo, da se ne njemu ne njegovemu hyundaiu ni zgodilo nič. »Cesta je bila spolzka, to sem opazil že, ko sem se opravil iz Kopra. Vozil sem previdno, nekje med 80 in 100 kilometri na uro. Verjetno me je to rešilo. Nenadoma sem na vrhu Golega vrha zagledal pred seboj ustavljen tovornjak, hitro sem zavozil na prehitevalni pas, se izognil trčenju in zaviral, pri tem pa upal, da bo tudi voznikom za mano uspelo zavreti. Trije avti pred mano so ustavili, čeprav nas je vse nekoliko zaneslo, in dva avta za mano tudi. Ostal sem v vozilu, na srečo, ker je tedaj med menoj in avtobusom pridivjal mlad fant, ki je oplazil nekaj vozil in raztreščil očetov avto. K sreči je prišel ven cel. V kolono stoječih vozil se je na moji desni zaletel tudi avtobus z romunskimi tablicami. Kasneje sem izvedel, da je za mano en voznik prepozno opazil stoječi tovornjak, se zaril podenj in umrl. Bil je res grozljiv občutek in pogled na kup nagrmadenih avtov. Tokrat sem imel res presneto srečo. Tako ujet sem ostal na skrajno levem voznem pasu, gasilci in policisti so prihajali po odstavnem, rešilci pa so vozili po nasprotnem pasu proti Izoli. Mojemu vozilu so dali številko 57 (niso pa označili vseh). Šele ob 19. uri smo lahko obrnili avte, se odpeljali proti Razdrtemu in potem po regionalni cesti nadaljevali pot proti Ljubljani,« je dejal Miha Trefalt, ki bo šele v prihodnjih dneh dojel, kakšen angel varuh ga je spremljal na tokratni poti, saj so vozniki umirali pred in za njim.

Ne ena, štiri nesreče

Anita Leskovec nam je povedala, da so se v tej najhujši nesreči na naših cestah zgodile pravzaprav štiri nesreče. V bolnišnice so odpeljali 27 potnikov in voznikov, število se še spreminja, od tega devet v Ljubljano, dva v šempetrsko bolnišnico in 18 v izolsko. Tiskovna predstavnica PU Koper ni hotela ugibati o vzrokih nesreče in o tem, kako je bilo s posameznimi udeleženci. Med vozniki in potniki pa se je kmalu razvedelo, da je najmanj ena udeleženka umrla zato, ker je stopila iz avta in jo je potem podrl avto v naletu.

Vodja intervencije iz Zavoda za gasilsko in reševalno službo Sežana Primož Mavrič nam je povedal, da je bilo po njihovem štetju udeležnih 71 vozil, vendar so pri tem upoštevali tudi nepoškodovana vozila. Zanimivo je to, da je bilo ob vrsti zelo hudih nesreč tudi več avtov, ki so jo odnesli brez prask. »Predvidevam, da bomo še pred polnočjo pospravili razbitine in odprli avtocesto v obe smeri, in upam, da nas v zmečkani pločevini ne čaka še kakšno grdo presenečenje.« Ker je bila cesta dolgo zaprta, je nastal kaos na regionalnih cestah. Kar nekaj časa se je zato bolj izplačalo za pot med Ljubljano in Koprom narediti kar precejšen ovinek: čez Novo Gorico in Trst do Kopra (ali v obratni smeri).

Na varnem v gasilnem domu

Poveljnik civilne zaščite Postojne Cveto Kravanja je povedal, da so se takoj po tem, ko je center za obveščanje alarmiral gasilce, postojnska in sosednja, sežanska gasilska društva ter zdravstvene ekipe, med njimi tudi iz Sežane, zbrali v gasilskem domu v Razdrtem. »Sklical sem ključne ljudi, prišla sta župan in podžupan. Sodelovalo je 64 gasilcev. V 15 minutah je bila opravljena prva triaža, gasilci so na hitro pregledali, kdo nujno potrebuje pomoč, kdo lahko hodi in podobno, nato pa smo jih začeli razvažati. Poškodovane v bolnišnice, nepoškodovane v gasilni dom v Razdrtem. Tu smo jih namestili 89.«

»Smrtne žrtve so bile v vozilih, ki so bila zagozdena pod tovornjake.

Tu so člani Rdečega križa, zaposleni na centru za socialno delo, psiholog. V avtobusu je bilo 30 državljanov Romunije, ti zdaj čakajo na namestitve v hotelu Šport v Postojni. Razdelili smo jim sendviče in čaj, jutri pride ponje avtobus. Pri nas čaka tudi devet Madžarov, med njimi tudi majhni otroci, v navezi z njihovim veleposlanikom v Sloveniji pa je bil župan Marentič. Madžarom smo razdelili pice in zdaj čakajo na kombi iz Budimpešte.

Za prevoz slovenskih državljanov je bil Dars pripravljen poslati avtobus, ki bi jih razvozil, a so zanje poskrbeli svojci,« je sinoči povedal poveljnik Civilne zaščite Postojna Cveto Kravanja.

V megli na cesti policisti

Inštruktor varne vožnje Brane Küzmič je za Nedelo opozoril, da je zelo koristno, da imamo na radijskih postajah pogosta obvestila in opozorila o nevarnostih na naših cestah, a da to ni dovolj. »Na odseku, kjer se zadržuje megla, bi morali biti navzoči policisti z avtomobili, ki bi opozarjali na nevarnost in zmanjšanje hitrosti. Ko vidimo policijski avto, samodejno upočasnimo, če slišimo obvestilo na radiu, si mnogi mislijo, 'Ah, saj vidim.'« Država bi morala najti denar za nekaj dodatnih vozil v ta namen, pravi Küzmič, ki še opozarja, da na naših avtocestah sploh redko srečamo policijski avto. Stalno govorimo, da se mora to spremeniti, akcij pa je malo.

Sogovornik je opozoril še na pomen varnostne razdalje. Kadar je zmanjšana vidljivost, se mora ob zmanjšanju hitrosti povečati varnostna razdalja. »Če se peljemo dovolj daleč od vozila pred nami, je velika verjetnost, da bomo pravočasno ustavili, ko bomo pred seboj zagledali zavorne luči,« še pravi Brane Küzmič.

Povezane novice

Tragedija na primorski avtocesti
30. January ob 14:46
V verižno trčenje je bilo vpletenih 71 vozil. Po uradnih podatkih so umrle štiri osebe, več deset je ranjenih.
Prijavi sovražni govor