Štaba: Nepravilnosti je nekdo omogočil in nemo spremljal dve leti

Omerzel: Nedopustno je, da imamo na cesti ljudi, za katere je vprašljivo, ali si zaslužijo izpit za avto.

Objavljeno
19. november 2013 15.04
ljubljanska
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si
Ljubljana - Kar se je zgodilo na področju vozniških izpitov in programov varne vožnje, je nedopustno in je hud udarec vsem, ki delajo na področju varnosti v cestnem prometu, meni sekretar komisije za preventivo in vzgojo v cestnem prometu pri AMZS Robert Štaba. »Ne samo, da je nekdo v državi to omogočil, to je nekdo nemo spremljal dve leti,« je povedal.

Policisti so do konca oktobra ovadili 26 ljudi, osumljenih 483 kaznivih dejanj, ki naj bi med drugim prodajali vozniške izpite. Ugotovili so tudi, da se je pri dodatnih programih varne vožnje mladih voznikov v najmanj 1200 primerih izdalo potrdilo o opravljeni vožnji, čeprav je ni bilo.

Da kriminalisti preiskujejo omenjene sume zlorab, so na Javni agenciji RS za varnost prometa vedeli že v letu 2011, ministrstvo, pristojno za promet, pa od začetka 2012. Ker pa so presodili, da bi s svojimi akcijami in ukrepi lahko rušili postopke zbiranja dokazov, se zanje niso odločili, je včeraj pojasnil v. d. generalnega direktorja direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Bojan Žlender.

Štaba je na današnji novinarski konferenci Avto moto zveze Slovenije (AMZS) o omenjenem dogajanju dejal, da je takšna izjava prvega človeka, ki mora skrbeti za zavezo o varnosti na cestah na nacionalni ravni, izjava, ki je ljudje in država ne smejo sprejeti. »Gre za človeka, ki zaradi sleherne žrtve prometnih nesreč v Sloveniji ponoči ne bi smel spati, če je kot prvi skrbnik vedel, da se to dogaja že dve leti,« je povedal Štaba.

Pojasnil je, da si na AMZS želijo ureditve sistema ter da se jasno pove, kdo ni odigral svoje vloge. »Ministra za infrastrukturo in prostor pozivamo k prevzemu odgovornosti; naj pove, zakaj se je dve leti to nemo opazovalo,« je dejal in dodal, da se odgovornosti ne sme prelagati na druge.

»Slovenski parlament je določil, da je treba odgovornost za večjo prometno varnost graditi na politični in strateški ravni ter na ravni vladnih in nevladnih organizacij,« je še povedal Štaba. Zato mora po njegovem prepričanju na strateški in politični ravni nekdo prevzeti odgovornost. »In ta nekdo ima ime, to je ministrstvo za infrastrukturo ali ministrstvo za notranje zadeve,« je pojasnil.

Direktor AMZS Matjaž Logar pa je poudaril, da v okviru njihove šole vožnje in centra varne vožnje delajo v skladu s pravili. Pregledi in nadzori, ki so potekali tudi pri njih, niso pokazali nepravilnosti, je dejal. »Zelo težko prevzemamo soodgovornost za varnost na cestah, če drugi deležniki ne opravijo svojega dela na način, kot bi morali,« je dejal.

Da vseh avtošol ne gre metati v isti koš, se je strinjal tudi predsednik Združenja šol vožnje pri Gospodarski zbornici Slovenije Martin Miklavc in ugotovljene nepravilnosti označil za poraz stroke.

Omerzel bo zaradi primera avtošol uvedel nadzor na agenciji

Agencija za varnost prometa v omenjenem primeru po oceni ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela ni delovala »tako, kot bi si želeli«. Zato bo ministrstvo uvedlo nadzor, minister pa je napovedal tudi reorganizacijo agencije.

Omerzel »glede na slišano in videno« ni zadovoljen z delom agencije, zato bo poskrbel za njeno reorganizacijo. O konkretnih rešitvah pa je v tem trenutku preuranjeno govoriti.

»Sama agencija absolutno ni tisto, kar bi zadovoljilo to, kar si želim kot minister, predvsem s stališča varnosti prometa,« je izpostavil. Po njegovih besedah je namreč absurdno, da je agencija, katere namen je varnost v prometu, udeležena v takih zgodbah.

»Absolutno bomo naredili red,« je zatrdil minister, ki sicer pozdravlja delo policije. Zanj je »nedopustno, da imamo takšno število ljudi na cesti, za katere je vprašljivo, ali si zaslužijo, da imajo izpit za avto«.

Kot je pojasnil, so na nek način hvaležni policiji, da je pokazala vse tisto, kar sam kot resorni minister s svojimi pristojnostmi, ne bi mogel videti. Ob tem je poudaril, da je treba ločiti pristojnosti policije in ministrstva.

»To pomeni, da bomo na ministrstvu, ne glede na procese, ki tečejo na policiji, ustrezno ukrepali. Vse v okviru pristojnosti, ki jih ministrstvo ima,« je dejal Omerzel.

V.d. direktorja Agencije za varnost prometa, ima mirno vest

V. d. direktorja agencije Igor Velov je glede napovedi nadzora in nezadovoljstva ministra z delom agencije za STA povedal, da ima mirno vest. »Na agenciji sem tri mesece, podatki, o katerih se sedaj govori, se ne tičejo mojega mandata. V svojem času sem naredil vse, kar je bilo možno in nadzor bo to tudi pokazal,« je pojasnil.

Po njegovih besedah podatki očitno kažejo, da vsi njegovi predhodniki le niso opravili svojega dela. »Minister naj opravi nadzor, ki bo jasno pokazal, kdo ni opravil svojega dela. In tisti naj za to odgovarja,« je dejal.

Velov se strinja z besedami Omerzela, da je reorganizacija agencije potrebna, kar je ugotovil in na prvi seji sveta agencije predlagal tudi sam. Po besedah Velova je agencija nastala leta 2010, v njej pa so zaposlili ljudi z različnih ministrstev. »Vsak je imel neko svojo zgodovino, svoje delovne naloge, neke svoje povezave,« je pojasnil in dodal, da se trenutno dogaja, da ni jasno, v katerem oddelku je kdo zaposlen ter kje opravlja naloge.

»Agencija s sistematizacijo in delovnimi nalogami ne sledi svojim potrebam oziroma nalogam,« je dejal in dodal še, da reorganizacijo že pripravljajo, predstavili pa jo bodo ministru in svetu agencije.

Veniger upa, da bodo kršiteljem dovoljenja vzeli

Generalni direktor policije Stanislav Veniger pravi, da mora inšpekcijski nadzor izvajati pristojna služba in če kdo pričakuje, da bo to delala policija, se moti. Policija za to ni pristojna, je dejal Veniger. Upa, da bodo kršiteljem dovoljenja odvzeli.

Ob tem je Veniger zavrnil očitek, da naj bi bila policija kriva, da se dve leti na temo vozniških dovoljenj ni nič naredilo. Tudi sam je v ponedeljek izvedel, da naj bi se »to nekako prevalilo na policijo«.

Ob tem je spomnil na preiskavo, ki je lani potekala v Ljubljani in za katero »so rekli, da naj se toliko počaka, da bo končana«. To preiskavo so poleti po besedah Venigerja tudi predstavili javnosti.

Policija je že od pomladi načrtovala, da v zvezi z avtošolami obvesti javnost, še posebej, kot pravi Veniger, zaradi velikega števila vprašanj s strani novinarjev, a vsi postopki še niso bili končani. Kot pravi, je odprtih še okrog 1600 zadev in še vedno delajo. Zaradi tako visokih številk domnevnih nepravilnostih se po njegovih beseda »res vprašaš, kakšen sistem je to«.

Veniger je izpostavil, da so odgovorni vedeli za sistemske težave, zaradi katerih je lahko prihajalo do zapletov takih razsežnosti. Te težave je po mnenju generalnega direktorja policije treba odpraviti.

»Vsakdo se mora zavedati svojih nalog na delovnem mestu, javni uslužbenci smo servis državljanom,« pravi Veniger. Izrazil je upanje, da bodo tistim, ki so nezakonito prišli do raznih potrdil in vozniških dovoljenj, skozi sodne obravnave in inšpekcijski nadzor te tudi odvzeli.

Prvi mož policije je potrdil, da imajo tudi informacije o nepravilnostih pri zdravniških potrdilih in poklicnih kvalifikacijah. Zato se bojijo, da bi tukaj lahko bila podobna zgodba, ampak Veniger pričakuje delovanje inšpekcijskega nadzora in tudi obveščanje policije o teh primerih. Kar bodo sami zaznali, pa bodo seveda preiskovali, je še dodal.

»Tega je res ogromno, kot ste videli gre v tisoče zadev, in je tudi zelo obremenjujoče za policiste, ki to preiskujejo,« je sklenil.