Udeleženci balonarske tragedije se dodatnih podrobnosti ne spominjajo

Nadaljevalo se je sojenje pilotu toplozračnega balona Miru Kolencu.

Thu, 12.01.2017, 08:00

Ljubljana − Po najhujši balonarski nesreči v Sloveniji, ki se je zgodila 23. avgusta 2012 nekaj pred 8. uro zjutraj na Ljubljanskem barju, se je včeraj z zaslišanjem udeležencev nesreče nadaljeval kazenski proces proti pilotu toplozračnega balona Miru Kolencu.

Miro Kolenc, pilot toplozračnega balona, ki mu tožilstvo očita, da je iz malomarnosti povzročil smrt šestih potnikov, še 11 pa jih je bilo huje poškodovanih, je že pred časom na predobravnavnem naroku zanikal krivdo. Za nesrečo je »okrivil« splet okoliščin, saj da je takšno spremembo vremena doživel prvič.

Sodišče zdaj resnico išče tudi s pomočjo prič, tako posadke kot potnikov na balonu. Včeraj zaslišana predstavnica zemeljske posadke Barbara B. je v hramu pravice povedala, da je Kolenc ravnal v skladu s pravili ter da mu je bilo po nesreči hudo. Sicer pa je že v sodni preiskavi pojasnila, da so pred usodnim poletom že v zgodnjih urah preverjali vreme in to je bilo za polet idealno, a so se zaradi vetra tisti dan odločili leteti z Brda. V času poleta je menda Bedenčičeva večkrat komunicirala s Kolencem. Ko se je po vzletu peljala proti Ižanski cesti, je tudi zaznala piš vetra.

Včeraj je dodala, da je nekaj pred osmo uro začelo pihati ob jasnem vremenu ter da balona od takrat do nesreče ni videla. Ko je prišla na kraj pristanka, je videla piloga Kolenca ležati in ga zaradi opeklin začela polivati z ledom. Ko se je zbudil, mu je bilo zelo hudo, saj je vedno ravnal v skladu s postopki, je še pristavila.

Večina zaslišanih prič je sicer že med preiskavo povedala, da so na poti proti kraju vzleta z baloni večkrat preverjali stanje vetra. Let je bil najprej miren, čeprav so nekateri že opazili temne oblake proti severu oziroma severozahodu. Kmalu zatem so ob hitrem spuščanju treščili ob tla, se dvignili ter nato ponovno pristali na tleh. Kolenc jih je, kot pravijo, pred tem opozoril naj počepnejo in se držijo ročajev na košari.

Priča Aleš T., ki je povedal, kar je vedel, že v sodni preiskavi, na glavni obravnavi dodal še, da je Kolenc po pogledu na telefon postal zaskrbljen in je spremenil obnašanje. Igor A., ki je kot udeleženec poleta stal ob pilotu, je pojasnil, da je Kolenc med poletom prejel SMS-sporočilo in ni takoj izvedel manevra za spuščanje, vendar se je potem zelo trudil rešiti situacijo.

Kot smo že poročali, tožilstvo obtoženemu Miru Kolencu očita, da se je usodnega dne zavedal, da bi zaradi slabih vremenskih razmer ter neupoštevanja pravil stroke in pravil pristajanja lahko šlo kaj narobe, a je lahkomiselno menil, da se to ne bo zgodilo. Tako se je ob 6.50 z 31 potniki odpravil na polet, čeprav so slabo uro prej vremenoslovci za območje Ljubljane napovedali možnost dopoldanskih neviht. Že ob vzletu bi moral opaziti nevihtne oblake, vendar ga ti niso ustavili in se je podal 1400 metrov visoko. Tožilstvo je prepričano, da ob pristanku ni potegnil vrvi za zasilno pristajanje, ni ugasnil gorilnika, prav tako ni zaprl ventila za dovod goriva v valje, ob prvem udarcu v tla pa je celo dodajal plin.

Sojenje se nadaljuje 18. januarja.

Povezane novice

Ob vzletu so bili dobro vidni nevihtni oblaki
28. October ob 08:00
Poročilo o balonarski nesreči. Pilot Miro Kolenc je prehitro pristajal. Zjutraj so že napovedovali nastanek neviht.
Prijavi sovražni govor