Varnostni pas lahko reši življenje

Gorenjski policisti so v dveh tednih poostrenega nadzora zaznali 257, pomurski pa 315 kršitev, povezanih z neuporabo varnostnih pasov.

Objavljeno
23. september 2015 12.13
gpu/avto
I. R., kronika
I. R., kronika

Kranj, Murska Sobota − Gorenjski policisti so to nedeljo končali štirinajstdnevni poostreni nadzor za večjo rabo varnostnih pasov in zadrževalnih sistemov. V akciji so ugotovili 257 kršitev, povezanih z neuporabo varnostnih pasov, v desetih primerih pa v vozilu niso bili primerno zavarovani otroci, ki morajo biti tako kot odrasli pravilno pripeti vedno in na vseh vožnjah.

Pomurski policisti pa so v času izvajanja poostrenih aktivnosti pri nadzoru cestnega prometa ugotovili 315 kršitev, ko vozniki ali potniki v vozilu niso uporabljali varnostnega pasu. Kršitev prevoza otrok brez ustreznih zadrževalnih sistemov ni bilo, so sporočili z murskosoboške policijske uprave.

V času akcije so policisti preverjali, ali so udeleženci med vožnjo pripeti, cilj akcije pa je bil povečati uporabo varnostnega pasu tako pri voznikih kot drugih sopotnikih ter zmanjšati število mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah.

Kot opozarja Bojan Kos, predstavnik kranjske policijske uprave za stike z javnostjo, je varnostni pas še vedno najpomembnejša varnostna naprava v vozilu, s katero lahko v veliko primerih preprečimo najhujše posledice, kar potrjujejo tudi podatki strokovnjakov, ki ugotavljajo, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove.

»Priporočila glede uporabe varnostnih pasov so zato upravičena. Uporabljen mora biti na vseh vožnjah, tudi najkrajših; na vseh sedežih v vozilu, tako spredaj kot zadaj, in pravilno. Pri pravilni rabi zgornji del varnostnega pasu teče čez sredino rame, ni preblizu vratu in ne drsi z rame. Spodnji del pasu poteka čez boke; zaponka pasu je dobro zapeta, pas pa ni zvit in se prilagaja telesu.«

K večji varnosti prispevata tudi pravilno naravnana sedež in vzglavnik ter zavedanje, da je uporaba povezana z odgovornostjo. »Zato naj voznik, ki naj bo tudi sam vedno pripet, pred vožnjo vedno preveri, ali so pravilno pripeti tudi vsi potniki, predvsem otroci, saj je njihova varnost tudi njegova odgovornost,« pravi Kos.

Zaznanih 257 kršitev je sicer samo en del letošnje statistike, ki izkazuje že več kot 2400 kršitev, povezanih z neuporabo varnostnih pasov in zadrževalnih sistemov. »Naj izgovor, zakaj varnostni pas ni bil uporabljen, ne bo opravičilo za takšno početje, saj se z njim pripenjajo življenja. In zato opravičevanja za nekaj, kar vzame samo nekaj sekund, tukaj ne bi smelo biti,« dodaja Kos.