Vozniki tovornjakov pod lupo

Policisti bodo v okviru evropsko usklajene akcije preverjali predvsem predpise o obveznih počitkih.

Objavljeno
25. julij 2016 16.46
SLOVENIJA,LUKOVICA,20.04.2009.NADZOR NAD PROMETOM TOVORNIH VOZIL NA AVTOCESTAH.NA SLIKI TEHTANJE TOVORNJAKA.FOTO LJUBO VUKELIČ/DELO/
Mihael Korsika
Mihael Korsika
Ljubljana – Do nedelje bodo policisti po vsej državi v okviru evropsko usklajene akcije, ki po navedbah policije poteka v večini evropskih držav sočasno, poostreno nadzirali spoštovanje prometnih pravil pri voznikih tovornih vozil in avtobusov.

Namen akcije, ki jo predvideva načrt javne agencije za varnost prometa, koordinira pa jo evropska mreža prometnih policij Tispol, je spodbuditi voznike k doslednejšemu spoštovanju prometnih predpisov, s čimer lahko neposredno izboljšajo varnost vseh prometnih udeležencev, piše na spletni strani policije. V evropsko usklajenem poostrenem nadzoru, ki poteka pod geslom Truck & Bus in se je začel včeraj, bodo policisti tako preverjali predvsem predpise o trajanju vožnje ter obveznih počitkih in odmorih voznikov. Preverjali bomo tudi morebitne manipulacije z zapisovalnimi napravami – tahografi in tehnično brezhibnost vozil. Pozornost bo namenjena še pravilnemu nalaganju in pritrditvi tovora ter preobremenjenosti vozil. Evropsko usklajen nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi bo policija ponovila jeseni, med 10. in 16. oktobrom.

Policisti specializirane enote za nadzor prometa so minulo sredo že izvedli poostren nadzor cestnega prometa, in sicer so skupaj z dolenjskimi prometnimi policisti na avtocestnem postajališču Dul v petih urah preverili 17 tovornjakov. V 12 primerih so ugotovili več kršitev cestnoprometnih predpisov, skupno pa so iz prometa izločili 15 vozil, tako tovornih kot osebnih.

Zadovoljen, da je začasno ostal brez izpita

Nadzora specializirane enote se je najbolj razveselil italijanski voznik, ki je opravljal izredni prevoz naftovodnih cevi na relaciji Italija–Hrvaška in je bil hudo izčrpan. Moški je namreč vozil kar 14 dni zapored, čeprav bi moral najpozneje po šestih 24-urnih obdobjih imeti tedenski počitek. V dveh tednih je voznik sicer uporabil tedenski počitek, vendar je trajal le devet ur namesto 45. Policista sta na podlagi izpiska iz digitalnega tahografa še ugotovila, da je pred policijsko kontrolo vozil 13 ur in 57 minut v enem dnevu, kljub zakonski omejitvi 10 ur, pri tem pa je imel namesto 11 ur le štiri ure in 42 minut počitka.

»Posledica teh grobih kršitev je bila popolna izčrpanost in izredno slabo psihofizično stanje voznika. Udeležba takega voznika v cestnem prometu, ki poleg tega opravlja še izredni prevoz, kar zahteva posebno veliko zbranost, pa je lahko kritična,« ugotavljajo na policiji. Zato so policisti vozniku začasno, za 45 ur, odvzeli vozniško dovoljenje, s čimer so mu zagotovili ustrezen počitek.

»Po koncu postopka se je voznik iskreno zahvalil policistoma, da sta mu odvzela vozniško dovoljenje ter mu tako omogočila prepotreben počitek. Sam je priznal, da je popolnoma izčrpan in ni v primernem stanju za vožnjo, a ga delodajalec sili v vožnjo in mu prepoveduje počitke,« so zapisali na spletni strani policije.

Italijanskega voznika so policisti sicer ustavili, ker so posumili, da dolžina njegovega vozila s priklopnikom presega dovoljeno dolžino – 16,5 metra. Meter je pokazal, da se niso zmotili, saj so namerili dolžino 17,6 metra, zaradi česar se tak prevoz šteje za izredni, torej bi moral prevoznik zanj vnaprej pridobiti dovoljenje za izredni prevoz, ki ga izda direkcija za ceste. Vozilo tudi ni bilo ustrezno označeno s tablami »izredni prevoz« in rumenimi utripajočimi svetilkami, kar pomeni nevarnost in oviro za druge udeležence cestnega prometa. Zaradi vseh kršitev so vozniku izrekli 3890 evrov globe, medtem ko bo moral njegov delodajalec plačati 13.670 evrov.

Vsak tretji je bil pretežak

V okviru nadzora na postajališču Dul je specializirana enota policije za nadzor prometa, ki je med pregledom 17 tovornjakov v šestih primerih ugotovila kršitve predpisov o obveznem počitku in odmoru za poklicne voznike, opravila tudi tehtanje vozil. »Preobremenjena so bila štiri tovorna vozila z največjo dovoljeno maso do 12 ton in eno z največjo dovoljeno maso nad 12 ton,« še pravijo na policiji. Pri treh tovornih vozilih so ugotovili tudi tehnične pomanjkljivosti.