Za Keltiko še je denar, za drugo ne

Zagon novih projektov ni mogoče napovedati, saj direkcija za infrastrukturo denarja nima, je skupni imenovalec skoraj vseh odgovorov upravljavca državnih cest.

Objavljeno
23. januar 2015 01.17
bmo-most na Soci
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin

Na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) še vedno načrtujejo, da bodo dela na odsekih Bača-Dolenja Trebuša in Dolenja Trebuša-Želin končali maja. Še pred tem bodo morali na vsakem izmed odsekov najti skupni jezik z dvema lastnikoma za odkup zemljišč. Slabe volje zaradi enosmernega prometa, ko je bilo na približno 20 kilometrih tudi več kot deset semaforjev, je že precej manj, dve najožji grli Keltike ob vaseh Dolenja Trebuša in Stopnik pa bosta očitno ostali nedotaknjeni.

Medtem je vlada v postopku umeščanja trase v Dominovem robu in novega predora pred Trebušo potrdila najustreznejšo različico, so potrdili na direkciji. Toda hitro dodali: »Na podlagi te potrditve bi se lahko postopek nadaljeval s pripravo državnega prostorskega načrta, vendar direkcija lani ni imela sredstev za pripravo strokovnih podlag na ravni idejnega projekta.«

Zgodba o pomanjkanju denarja se ponavlja tudi pri obnovi mostu čez Kozjak pri vasi Ušnik, kjer poteka enosmerni promet. Projektna dokumentacija za izvedbo je izdelana, gradnja pa se bo začela, ko bo vlada direkciji odobrila denar. Podobno velja za odsek v soteski Zale, kjer promet do preklica zaradi nevarnosti padajočega kamenja prav tako poteka izmenično.

»Na Direkciji RS za infrastrukturo imamo pripravljene projekte za izboljšanje državnih cest, vendar za njih potrebujemo finančna sredstva. V letošnjem proračunu direkcija nima na razpolago denarja za projekte s področja naložb. Sredstva so zgolj za redno vzdrževanje in za projekte, sofinancirane z evropskimi sredstvi. Kot je znano, se načrtuje rebalans proračuna 2015, kakšno bo novo finančno stanje po rebalansu, nam ni znano,« odgovarjajo na direkciji.

Na nov most bodo morali počakati tudi prebivalci Mosta na Soči. Za projekt tamkajšnja krajevna skupnost pričakuje prednostno obravnavo, češ da bi z novim mostom povečali pretok v najvišjem in najožjem delu reke, s tem pa za polovico možnost poplav ob jezeru. Po opravljenih izračunih bi z večjo pretočnostjo raven stoletnih poplav s sedanjih 4,5 metra znižali na zgolj dva, s tem pa bi lahko zaživeli načrti za posege ob jezeru. Direkcija je potrdila, da je projektna dokumentacija za most, ki bi nadomestil napokan in preozek sedanji objekt, izdelana in revidirana, denarja za gradnjo pa letos ni. Mostarji se bodo morali za zdaj zadovoljiti s tem, da se je pretekli mesec začela gradnja kolesarske steze med Tolminom in Mostom na Soči.