Za skoraj polovico nesreč krivi vozniki avtomobilov     

Kolesarji in motoristi so eni najranljivejših udeležencev v cestnem prometu, opozarjajo v akciji »Ne spreglej me!«.

Objavljeno
22. april 2015 19.16
oba-Orehovci
Mitja Felc, kronika
Mitja Felc, kronika

Ljubljana – Če kdo, potem so gotovo kolesarji in motoristi eni najranljivejših udeležencev v prometu, saj se v prometu srečuje z drugimi motornimi vozili, v katerih voznike in sopotnike ob nesrečah vsaj pri manjših hitrostih zagotovo obvaruje jekleni oklep.

Lepši dnevi so iz zimskega spanja že prebudili večino tistih, ki jim poganjanje pedalov pomeni zgolj transportno sredstvo, pa tudi tiste, ki na kolesu skrbijo za zdravje in kondicijo. Prav tako se je že začela motoristična sezona.

Število kolesarjev in motoristov je na naših cestah vsako leto večje, kar seveda povečuje tveganje, da se znajdejo med črno prometno statistiko. Lani je umrlo 30 omenjenih udeležencev v prometu, kar je slaba tretjina vseh umrlih na naših cestah. Da bi kolesarji in motoristi varno prišli na cilj, se je pod okriljem AMZS tudi Slovenija pridružila mednarodni kampanji Think Bikes, ki pri nas poteka kot preventivna akcija Ne spreglej me!

Sekretar komisije za vzgojo in varnost v cestnem prometu AMZS Jure Kostanjšek je izpostavil spodbuden statistični podatek, da upada število nesreč s smrtnim izidom pri kolesarjih, motoristih in mopedistih. Dodal je, da je projekt namenjen povečanju zavedanja voznikov avtomobilov o navzočnosti kolesarjev in motoristov ter s tem povečanju pozornosti voznikov nanje.

Višji policijski inšpektor v sektorju prometne policije Matjaž Leskovar pravi, da statistični podatki potrjujejo, da se prometna varnost v Sloveniji izboljšuje. Poudarja, da je za 40 odstotkov prometnih nesreč, v katerih je umrl motorist, kriv drug udeleženec v cestnem prometu. »Zavedamo se, da je vidnost voznikov enoslednih motornih vozil slabša od vidnosti ostalih udeležencev v prometu. Njihova silhueta je ožja, zaradi česar se hitro zgodi, da jih drug udeleženec v prometu spregleda. Prav zato bi jim svetovali dobro vidno zaščitno opremo ali odsevne brezrokavnike, vozniki ostalih vozil pa naj se prepričajo o dogajanju na cesti, predvsem pa naj bodo skoncentrirani na vožnjo in naj predvidevajo.«

Še vedno je težava v tem, ker avtomobilisti nimajo motoristov, kaj šele kolesarjev, za enakovredne udeležencev v prometu. A si ne gre zatiskati oči, da so tudi med kolesarji in motoristi takšni, ki se ne zavedajo, da so najbolj na udaru in se na previdnost požvižgajo.

O tem je spregovoril Vojko Safran iz AMZS Centra varne vožnje: »Zmotno je mišljenje širšega kroga ljudi, ki motoriste vidijo kot podivjano populacijo voznikov. Temu še zdaleč ni tako. Njihova kultura vožnje se vidno izboljšuje, vsekakor pa je na voznikih avtomobilov, da moramo motoriste na cesti sprejeti medse.« Še uporaben napotek: Motorist je hitrejši, hitreje pospešuje in tudi prehiteva, zato se takrat, ko ga opazimo v vzvratnem ogledu, na cestišču pomaknemo bolj desno in mu omogočimo varnejše prehitevanje.

Predsednik Mariborske kolesarske mreže Josip Rotar je, tako kot mnogi kolesarji, kritičen do infrastrukture. »Kolesarjenje je čedalje bolj priljubljena oblika prevoza in posledično je kolesarjev na cestah vse več. Žal pa infrastruktura ne sledi temu trendu. Največ, kar lahko storimo sami, je to, da smo tudi v prometu bolj strpni drug do drugega.«