»Zasledovanje« rešilca na nujni vožnji je nevarno

Reševalci se vsakodnevno soočajo z nevarnim »zasledovanjem« reševalnega vozila na nujni vožnji.

Objavljeno
21. avgust 2014 16.02
SLOVENIJA,LJUBLJANA,23.3.2011,RESILNO VOZILO NA NUJNI VOZNJI. FOTO:MAVRIC PIVK/DELO
Mihael Korsika, kronika
Mihael Korsika, kronika
Ljubljana - Policisti so zaustavili Avstrijskega državljana, ki je po gorenjski avtocesti drvel za reševalnim vozilom na nujni vožnji. Takšna vožnja, ki so ji reševalci priča vsakodnevno, ni le nezakonita, temveč tudi zelo nevarna za vse udeležence v prometu. Za reševalce predstavlja dodatno obremenitev.

Gorenjski prometni policisti so v torek zaustavili 43-letnega Avstrijca z avtomobilom znamke bmw serije 6, ki je želel pospešiti svoj prihod na cilj s tem, da je izkoristil pot reševalnega vozila na nujni vožnji in se mu priključil še pred cestnino postajo Torovo. »Potem pa je po gorenjski avtocesti brezobzirno vozil za njim,« so sporočili iz kranjske policijske uprave.

Voznik reševalnega vozila je po naših informacijah o »zasledovanju« sam obvestil policijo, ki je nato avstrijskega voznika zaustavila približno 20 kilometrov višje na območju Podtabora. Na policiji sicer pojasnjujejo, da je tudi rešilec vozilo s prednostjo. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, pa morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. »Vozilu s prednostjo se je prepovedano priključiti,« opozarja policija.

Reševalci na drugi strani opozarjajo, da ne gre le za nezakonito početje, temveč tudi zelo nevarno. Po besedah reševalca iz ljubljanske reševalne postaje Damjana Remškarja, ki že 13 let vsakodnevno rešuje človeška življenja, takšno zasledovanje rešilca predstavlja še dodatno obremenitev za voznika. Že sama nujna vožnja po njegovih besedah od njega zahteva večjo previdnost.

Če voznik rešilca opazi vozilo, ki pelje za njim, mora povečati varnostno razdaljo pred rešilcem, »Posebno, če imaš v vozilu pacienta in bi lahko prišlo do dodatnih poškodb. Pri nujni vožnji obstaja vedno možnost nenadnega zaviranja. Lahko te kdo spregleda in zapelje pred vozilo, ali pa prideš že na kraj nesreče, zato je zelo pomembno ohranjanje primerne varnostne razdalje, da ne bi prišlo do nesreče,« je pojasnil Remškar.

Po njegovem mnenju morda ne bi bilo napačno, če bi sledili zgledom iz tujine, kjer je na zadnjem delu vozil reševalcev in gasilcev opozorilo na priporočeno varnostno razdaljo. Pri ameriških gasilcih je zahtevana razdalja najmanj 30 metrov.

»Glede na izkušnje lahko povem, da sicer takšni primeri niso zelo pogosti. Niso vsi vozniki takšni, vendar med nujnimi vožnjami vsakodnevno naletimo na kakšnega takega voznika,« je še pojasnil Remškar. Po njegovih besedah v ljubljanski reševalni postaji dnevno opravijo okoli 200 intervencij, od tega jih približno polovica nujnih.

Remškar je ob tem spomnil na primer pred nekaj leti, ko je neznani voznik na družbeni platformi you tube objavil posnetek takšne nevarne vožnje. »Med vožnjo za rešilcem je prehiteval druga vozila in ob tem snemal z mobilnim telefonom,« pravi Remškar.