Cesto A. Bitenca bodo razkopavali še eno leto

Krajani Dolnic in Glinc bodo dobili širšo Bitenčevo cesto in Pilonovo ulico ter manjkajočo komunalno infrastrukturo.

Objavljeno
09. junij 2015 18.49
Prenova C. A. Bitenca
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Naselje Dolnice nad Kamno Gorico je že od srede marca veliko gradbišče. Mestna javna podjetja in MOL namreč na Cesti Andreja Bitenca, v Pilonovi in Burnikovi ulici izvajajo obsežna komunalna in cestna dela. Ta prva faza sicer precej večjega in skoraj milijon evrov vrednega načrta naj bi bila končana v avgustu, preostale do 1. maja prihodnje leto.

Da gre za enega najpomembnejših komunalno-cestnih projektov na severozahodnem obrobju MOL, govori že to, da naj bi po več kot 40 letih naselji Dolnice in Glince (vzhodni del) končno dobili enako široko in podobno komunalno opremljeno Cesto Andreja Bitenca, kot na delu te ceste med Celovško cesto in Jerajevo ulico. Znotraj avtocestnega obroča je namreč cesta precej širša, ima enostranski pločnik in vso komunalno infrastrukturo, zunaj njega pa se spremeni v ozko vaško cesto brez javne razsvetljave, meteorne in fekalne kanalizacije, da o drugem sploh ne govorimo.

Glavno da se dela

Predsednik sveta ČS Dravlje Marko Zibelnik je dejal, da je vesel, da se območje med Dolnicami in Glincami končno ureja, saj se bodo tako ljudje (približno 250 hiš) končno znebili greznic, se lahko priklopili na plin, zaledne vode, zaradi katerih je bilo veliko poplav, pa bodo speljali v odprte ali zaprte meteorne kanale. Ko smo omenili, da projekt izvajajo brez gradbenega dovoljenja (investitorji so javni podjetji Energetika in Vo-Ka ter MOL), četudi gre za gradnjo nove infrastrukture (kanalizacija, plin, optika, javna razsvetljava) in rekonstrukcijo stare (vodovod, elektrika), da je ogromno težav z neodkupljenimi zemljišči, da delo teče počasi in z zamudami, pa je odvrnil, da ga zanima le, da bo izveden. Zato so imeli že več usklajevalnih sestankov z izvajalci, županom Zoranom Jankovićem in prizadetimi krajani in da so večino težav že rešili.

Ko smo si izvajanje projekta ogledali na terenu, smo videli, da imajo izvajalci veliko težav, ki jih rešujejo kar sproti. Najhujša je, da nimajo natančnega katastra obstoječih komunalnih vodov (v bistvu gre le za stari vodovod), saj se je pred desetletji delalo precej po domače. Tako sproti izdelujejo projekte križanj komunalnih vodov, večkrat spreminjajo trase jarkov za odvajanje zalednih in meteornih voda, iz zapisnikov pa je razvidno, da niso definirani niti prepusti kanalizacije. Zaradi neodkupljenih zemljišč se jim obetajo celo spori z njihovimi zasebnimi lastniki. Posledica je, da delavci različnih gradbenih in komunalnih podjetij delajo malo tu in malo tam, ne pa sistematično na celotnem odseku. Opazili smo tudi več geodetov, ki so izvajali meritve tako na razkopani Cesti Andreja Bitenca kot v stranskih ulicah.

Nezaupanje

Od tamkajšnjih ljudi smo zvedeli, da nekateri že imajo pogodbe o odkupu zemljišča, potrebnega za širitev ceste ali jarka za odvodnjavanje meteornih voda, spet drugi še ne. Posameznikom je sporna geodetska odmera, precej se jih ne strinja z enotno odkupno ceno 30 evrov za kvadratni meter, tretji pravijo, da bodo prekope dovolili šele, ko bodo dobilli denar, saj so od tistih, ki že imajo pogodbe, slišali, da denarja še nimajo na računih. Eni pa zahtevajo, da jim investitorji na račun širitve ceste na svoje stroške uredijo škarpe ali betonske oporne zidove, saj imajo hiše na hribovitem in ponekod tudi plazovitem terenu.

Trenutno je najmanj težav z rekonstrukcijo Pilonove ulice na odseku od križišča s Cesto Andreja Bitenca do križišča s Klemenčičevo ulico v Kamni Gorici. Večina komunalnih vodov je položenih, tako da je verjetno, da bodo »novo« cesto asfaltirali še v tem mesecu. S tem bodo krajani Dolnic in Glinc dobili pomembno povezovalno cesto, ki pa bo s prometno-tehničnega in varnostnega vidika precej problematična. Ta namreč ne bo narejena tako, kot to zahteva občinski podrobni prostorski načrt (OPPN 191 Podutik–Kamna gorica (zahod) in 34 Cesta A. Bitenca– Podutiška (del)). Namesto normalno širokega in z robnikom ločenega pločnika bo imela le s črto ločeno cestišče in »pločnik«. Da bi zaščitili pešce, bodo hitrost omejili na 30 kilometrov na uro in namestili »ležeče policaje«. V majskem zapisniku ČS Dravlje pa piše, da bo »predpisani pločnik gradil investitor ob ureditvi območja (po zgoraj navedenem OPPN)«.

Problem pa je, da je je pobudnik omenjenega OPPN, to je podjetje Factor Leasing oziroma njegovo podjetje Factor nepremičnine načrtovalo gradnjo naselja s 400 stanovanji na 5,7 hektara zemljišč ob Pilonovi ulici v letu 2013, zdaj pa je v stečajnem postopku. Tako je MOL za nedoločen čas »izgubila« investitorja, ki bi bil dolžan plačati 5,3 milijona komunalnega prispevka. Takrat bi morali Pilonovo rekonstruirati po gradbenem dovoljenju, zdaj pa to občinska javna podjetja počno po lastnih projektih za izvedbo. In imajo zato veliko več težav (s soglasji in pridobivanjem zemljišč), kot bi jih bilo sicer.

Zgodovina projekta

MOL je 22. oktobra 2013 kar 70 udeležencem sestanka na sedežu ČS Dravlje govorila, da bodo cestišče na Cesti Andreja Bitenca razširili na 5,5 metra, da bo imelo poldrugi meter širok enostranski pločnik in da bo treba poseči v približno 2500 kvadratnih metrov zasebnih zemljišč. MOL je obljubila, da bo lastnikom posredovala ponudbe za odkup do 30. novembra 2013, projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja pa krajanom ponovno predstavila v začetku decembra istega leta. Ob pridobitvi vseh zemljišč bi po takratni oceni gradbeno dovoljenje lahko dobili marca 2014, izbrani izvajalec pa bi dela končal jeseni istega leta.

Ker je šel investitor načrtovane soseske ob Pilonovi v stečaj, je prenovo Ceste A. Bitenca in okoliških cest v letu 2014 nase prevzela občina. Projekt so oklestili, precej ureditev pa bo izvedenih enkrat v prihodnosti. Ostala je le rekonstrukcija komunalnih vodov in cest in razdelitev projekta na tri faze. Prva dela so predvideli v juniju 2014, na sestanku, ki je bil 28. januarja letos, pa so ugotovili, da se zapleta pri odkupih zemljišč. Mnogi se niso strinjali s parcelacijo ali se niso udeležili postopka. Dela na odseku Pilonova–Brdnikova bi se po njihovih takratnih ugotovitvah lahko začela takoj, na drugih dveh odsekih – proti Šentvidu in krožišču v Glincah pa je prej potreben dogovor z lastniki zemljišč. Nov rok začetka gradnje so prestavili na 2. februar letos.

(Ne)izvedena dela

Dejansko je delo steklo marca letos, ko je bilo izdano dovoljenje za popolne zapore in prekope javnih cest. Iz poročila Energetike, izdanem 20. maja letos, razberemo, da so doslej po Pilonovi ulici položili napeljavo za javno razsvetljavo in optične kable, povezali nov vodovod s starim v križišču s Cesto Andreja Bitenca in da bodo prihodnji teden začeli asfaltirati novi podaljšek Pilonove ulice (v resnici bodo grobi asfalt začeli polagati šele konec meseca). Prenova Gradbenik je v Burnikovi ulici do 20. maja položila nov meteorni in fekalni kanal ter nove vodovodne cevi, težave pa so z nedefiniranimi kanalizacijskimi prepusti iz Burnikove in na odcepu C. A. Bitenca za Dolniško cesto. Ugotovili so še, da na 650 metrov dolgem odseku C. A. Bitenca od Burnikove do avtoceste ne potekajo nikakršne aktivnosti za izvedbo komunalne infrastrukture.