Da bi Ljubljana bila tudi najbolj kreativno mesto na svetu

Ljubljansko ogledalo: Med dobrodelnimi kreativci v Kinu Šiška – Risalo se je, delalo kolaže in čestitke, tiskalo, pisalo bloge
Objavljeno
21. december 2012 17.07
Slovenija, Ljubljana, 20.December2012, Delavnice Coworking v Kinu Šiška. Foto: Igor Zaplatil/ Delo
Nina Krajčinović, Ljubljana
Nina Krajčinović, Ljubljana
Ljubljana – »Dobrodelni coworking za dobro karmo,« smo na facebooku prebrali o dogodku. Le kdo si ne želi dobre karme, lepo vas prosimo. In smo šli proti Kinu Šiška, ki kreativne svobodnjake z vseh vetrov ob četrtkih gosti že od januarja.

»Coworking je nekakšna skupnost svobodnjakov, ki se zavzema za oblikovanje prostorov, kamor kreativci in drugi samozaposleni lahko pridejo delat. Tam delijo svoje znanje, izkušnje, sodelujejo pri projektih, si medsebojno pomagajo in razvijajo nove koncepte,« začne razlago o tovrstnem sodelovanju Luka Piškorič, ki skupaj z Evo Perčič in Markom Orlom vodi iniciativo Slovenia Coworking. V kotlini so jo zagnali v začetku leta, doslej pa se je ob četrtkovih popoldnevih med peto in deveto popoldan, ko gostujejo v Kino Šiška spletlo že precej novih vezi, napletla pa že vrsta novih idej.

Podpore mesta še ni čutiti

V okviru medsebojnega sodelovanja organizirajo različne dogodke, med katerimi je eden najbolj prepoznavnih Sedi, pet, kjer lahko vsak predstavi svoj projekt ali idejo, sodelujoči pa mu svetujejo pri njunem razvoju in izboljšanju. Poleg tega, da coworking svobodnjaškim kreativnim dušam omogoča platformo za povezovanje in sodelovanje, pa je njegov namen tudi raziskovati nove fenomene ter nove družbene in ekonomske priložnosti, ki so že prisotne drugod po svetu.

Kar jim manjka, pove Piškorič, je podpora tako gospodarstva, kot države in mestnih oblasti. »Naša želja je, da bi vzpostavili nek trajen prostor, ki bi kreativcem bil na voljo ves čas,« pove, »v Berlinu, na primer, je takšnih prostorov preko 60, v Parizu preko 40. Tamkajšnje lokalne oblasti tovrstno povezovanje spodbujajo, ker se zavedajo, da so kreativne industrije ene najpomembnejših panog, ki lahko dejansko pripomorejo k zagonu gospodarstva. Pri nas pa takšne podpore ni čutiti.«

Župan Zoran Janković jih je sicer sprejel na pogovor, a, tako Piškorič, »neke konkretne podpore, sodelovanja in razumevanja za zdaj ni čutiti. Na višjem nivoju bi bilo treba sprejeti odločitev, da Ljubljana ne bo samo najlepše mesto na svetu, ampak tudi najbolj kreativno«.

Za ščepec dobre karme

Zgornje nadstropje Kina Šiška je v četrtek torej vrelo od kreativnosti. Risalo se je, delalo kolaže, čestitke, tiskalo in pisalo bloge. Idejna vodja dobrodelnega coworkinga, na katerega je prišlo »špegati« tudi Ogledalo, je sicer Nina Urh, svobodna grafična oblikovalka, pa tudi avtorica bloga Ninalena. Da so jo trije razlogi gnali k organizaciji, je povedala.

»Da malo 'pohengamo', se bolje spoznamo in vidimo, kaj kdo dela,« je začela z naštevanjem, »prav je tudi, da spromoviramo izdelke slovenskih oblikovalcev ter ljudi osvestimo o njih. Tretja stvar pa je seveda, da pomagamo.« Tudi ona se je odločila za izjemno uspešen projekt Botrstvo, h kateremu bo šel ves izkupiček od prodanih izdelkov, ki so jih med smehom in strašno sproščenim vzdušjem, ustvarjali »coworkerji« z vseh vetrov. Med njimi namreč lahko najdemo tako oglaševalce in prevajalce, kot ilustratorje, grafične oblikovalce pa tudi novinarje.

Izdelki bodo, brez določene cene, na prodaj danes med 10. in 18. uro na Umetniškem sejmu v kavarni SEM. Vsak bo dal, kolikor bo lahko, »tako si bodo lahko ljudje lahko morda, za spremembo, kupili tudi nekaj, kar si sicer ne bi mogli privoščiti,« se nasmehne Urhova. Zraven pa vsi vpleteni dobijo še ščepec dobre karme.