Denar za mostove je, za črnuški nadhod pa ne?

Po brvi v Štepanji vasi zdaj na vrsti most v Mostah, ni pa volje za prenovo v Črnučah. Bodo domačini zaprli Dunajsko?

Objavljeno
22. julij 2015 16.18
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Občina je nedavno objavila razpis za rekonstrukcijo močno dotrajanega mostu za pešce čez Ljubljanico v Mostah, ki tamkajšnjo tržnico povezuje s Kodeljevim. Ne duha ne sluha pa o nujni prenovi nevarnega in že mesece zaprtega železniškega nadhoda v Črnučah.

Po prenovi mostička za pešce, ki čez Gruberjev prekop povezuje Štepanjo vas in Štepanjsko naselje s Kajuhovo in Povšetovo ulico (ta prehaja v sklepno fazo), se je občina odločila še za prenovo precej večjega in pomembnejšega mostu za pešce in kolesarje v Mostah.

Kot je razvidno iz popisa del, bodo most, ki je bil zgrajen leta 1960 kot nadomestek prejšnje lesene brvi, »slekli« do temeljev oziroma nosilne konstrukcije in tako rekoč naredili novega.

Najprej bodo demontirali luči, odstranili skoraj sto metrov ograje, po postavitvi gradbenega odra pa tudi do 14 centimetrov debelo betonsko pohodno ploščo in asfalt na levem podaljšku mostu. Prav tako bodo odstranili kovinske nosilce in jeklene tirnice in zaščitili komunalne vode, skrite pod mostom.

Od starega mostu bo ostala le osnovna konstrukcija (glavna nosilca, prečnika in krajna opornika), nato pa bodo vgradili nove jeklene nosilce in naredili novo pohodno konstrukcijo. Betonska plošča bo tudi nekoliko debelejša (16-centimetrska), v most bodo vgradili meteorne požiralnike, nato bodo postavili še novo pocinkano ograjo s šestimi svetilkami in preplastili armiranobetonsko ploščo. Pod mostom bodo očistili in po potrebi z injektiranjem sanirali betonske podpornike, prav tako pa utrdili brežine Ljubljanice v okolici mostu, še zlasti okoli opornih zidov.

Koliko bo rekonstrukcija stala, je težko napovedati, a ne bo poceni, saj gre za 46 metrov dolg most. Vsaj približna cena bo znana 4. avgusta na odpiranju ponudb oziroma po kasnejših pogajanjih za izbor ponudnika, če bodo na razpis dobili vsaj dve ponudbi.

Če na izbranega izvajalca ne bo pritožbe na revizijsko komisijo, bi prenovljeni most lahko odprli že konec novembra. Seveda tudi ob pogoju, da 55 let stari objekt ne bo v slabšem stanju, kot je pričakovati, ali če med gradnjo na bo nepredvidenih zapletov. Ne gre namreč pozabiti, da lahko podmostno konstrukcijo odnese ali poškoduje narasla voda. To se je nedavno namreč zgodilo podjetju CGP pri prenovi brvi v podaljšku Povšetove ulice.

Nespodobna ponudba

V četrtni skupnosti Črnuče pa je večina svetnikov in krajanov na nogah že vse od konca junija. Takrat so namreč na srečanju predsednikov četrtnih skupnosti z županom Zoranom Jankovićem v programu predvidenih prednostnih nalog med letoma 2014 in 2018 za svojo četrtno skupnost videli predlog, ki ga imajo za nespodobnega in skreganega z zdravo pametjo. Črnuški svetnik Jože Horvat ne razume, kako je lahko nekomu z občine sploh prišlo na misel, da je predlagal, da se namesto obnove dotrajanega nadhoda nad železniško progo pri Okrogarjevi ulici raje izvede projekt na območju načrtovanega parkirišča P+R, ki predvideva razširitev podvoza pod progo na cesti Pot k sejmišču z navezavo na Šlandrovo in ureditvijo varnega dostopa (stopnišče) do šole in vrtca s spodnje strani Poti k sejmišču.

Horvat je prepričan, da varne šolske poti, ki poteka po Okrogarjevi ulici, čez železnico po nadhodu in potem naprej na Dunajsko cesto, pač ne moreš zamenjati za dvigalo pri pokopališču in prehod pod progo, ki je od blokov in hiš v Spodnjih Črnučah oddaljen približno 500 metrov. Ta je povrhu še slabša rešitev za prečkanje kamniške proge, kot je zavarovani železniški prehod po Šlandrovi ulici. Iz tega sklepa, da se nujno popravilo nadhoda od marca naprej vleče predvsem zato, ker denarja enostavno nimajo. Zato je svetu četrtne skupnosti predlagal, naj ne privoli v nobeno zamenjavo popravila nadhoda nad železnico s katerikoli drugim projektom, ker jim ni vseeno za življenja otrok, odraslih in starostnikov, ki zdaj prečkajo železniško progo čez tire. Mimogrede je dodal, da ni prav, da se z občino že 12 let dajejo za kolesarsko stezo od Šentjakoba do Nadgorice, zdaj je pa kar naenkrat ni več med prednostnimi nalogami. In pristavil, da občinarji v prostor umeščajo kolesarsko stezo ob Cesti Ceneta Štuparja, za življenja ob Zasavski cesti pa se ne menijo.

Izredna seja

Na izredni seji četrtne skupnosti 8. julija, namenjeni nadhodu, zamenjave prenove s prej opisanim projektom sicer niso odobravali, žal pa niso sprejeli nobenega sklepa. Ugotovili so le, da nimajo dovolj podatkov za odločanje. Kot je kasneje pojasnil Franc Ules iz odbora za urbanizem ČS Črnuče, bo namreč občina dobila načrt za pridobitev gradbenega dovoljenja za prenovo nadhoda šele konec meseca. Takrat bo tudi jasno, koliko približno bi stala sanacijska dela.

Ules je prepričan, da bi moral svet četrtne skupnosti stališče in zahteve do občine sprejeti še ta mesec. Sam meni, da je najboljša, najhitrejša in najcenejša rešitev čim prejšnja prenova nadhoda. Po njegovih podatkih denar ne bi smel biti ovira, saj je v občinskem proračunu tudi postavka za nujne intervencije, na kateri je bilo še v osnutku kar 6 milijonov evrov. Ker je nadhod nujna zadeva, bi morala po njegovem občina od SŽ takoj dobiti soglasje za delo nad tiri, nato oddati vlogo za gradbeno dovoljenje, objaviti razpis za izvajalca del in začeti prenovo.

Velja namreč poudariti, da se septembra začne šola in bo verjetnost, da koga od pešcev ali šolarjev med prečkanjem tirov povozi vlak, precej večja, kot je med počitnicami. Ne kaže zanemariti niti napovedi staršev, da so pripravljeni celo protestno zapreti Dunajsko cesto, če se občina ne bo lotila prenove.