Dotrajani most v Jevnici bo dolgo zaprt

Most je v takem stanju, da ne prenese nobenih obremenitev več. DRSI občinskih mostov ne namerava vzdrževati.

Objavljeno
01. oktober 2015 00.34
Most
Bojan Rajšek, Litija
Bojan Rajšek, Litija

Litija, Dol pri Ljubljani – Lesen viseči most čez Savo v Jevnici, ki je v solastništvu litijske in dolske občine, je tako načel zob časa, da sta ga vodstvi občin nemudoma zaprli. Dotrajani prečni in vzdolžni nosilci namreč ne zagotavljajo varne vožnje. Do nadaljnjega je odprt le za pešce in kolesarje.

»Most je v takem stanju, da ne prenese nobenih obremenitev več. Les je na nekaterih delih strohnel,« je poudaril Brane Batistič iz ljubljanskega podjetja IKB, kjer so po temeljitem ogledu mostu pripravili strokovno mnenje.

Zaradi dotrajanosti in poškodb lesenih elementov predvsem na vozliščih je vzdolžna togost mostne konstrukcije precej zmanjšana. Pri porušitvi samo enega nosilnega prečnika se lahko zgodi nesreča s tragičnimi posledicami. Da je objekt zdaj v tako slabem stanju, so krivi tudi vozniki, ki niso upoštevali zgornje meje nosilnosti, to je dve toni, saj so se na mostu kljub prometnemu znaku, ki to prepoveduje, marsikdaj znašli po dve osebni vozili hkrati.

Občini še brez dogovora

Na litijski občini pravijo, da bo zdaj treba naročiti investicijsko-projektno dokumentacijo in popis del ter nato zagotoviti denar. Strošek naložbe si bosta občini razdelili.

Dolski župan Janez Tekavc je dejal, da se s sosednjo občino še niso dogovorili, kako bo obnova mostu potekala. Za zdaj namreč ni znano, kaj vse bo treba zamenjati in koliko bo vse skupaj stalo. Če bo ugotovljeno, da je treba celoten most temeljito obnoviti in bo to stalo več kot milijon evrov, občini brez pomoči države takega finančnega zalogaja nista zmožni zagotoviti v svojih proračunih, opozarja Tekavc.

Za prebivalce Jevnice in okoliških vasi je most najbližja povezava z glavno cesto med Litijo in Ljubljano, medtem ko številni dolski občani, zlasti tisti iz Senožet in okoliških hribov, viseči most, ki je edinstven v Sloveniji in po katerem je do pred kratkim tekel promet, vsak dan uporabljajo za prihod na jevniško železniško postajo in v tamkajšnji otroški vrtec.

Denarja ni niti za državne, kaj šele za občinske objekte

Pred leti je litijska občina izrazila željo, da bi država prevzela v upravljanje mostove v Jevnici, Kresnicah in na Savi, saj se ob zapori državne ceste Zagorje–Ljubljana uporabljajo za obvoz. Na naše vprašanje, ali obstaja možnost, da bi jih v upravljanje vendarle prevzela republiška direkcija za infrastrukturo (DRSI), so na direkciji odgovorili, da so mostovi na občinskih cestah, za katere je odgovorna občina. Pojasnili so še, da v letošnjem proračunu DRSI ni posebej predvidenih finančnih sredstev niti za investicijsko vzdrževanje premostitvenih objektov, ki so v pristojnosti države.

Na državnih cestah je namreč evidentiranih 395 premostitvenih objektov, na katerih bo treba izvesti večje rekonstrukcije in nadomestne gradnje, torej posege iz naslova investicij ali investicijskega vzdrževanja, ali manjša popravila iz naslova rednega vzdrževanja: barvanje in popravila ograj, sanacija manjših poškodb na površinah za pešce in podobno. Za vsa ta dela bo sukcesivno oziroma postopno treba zagotoviti 200 milijonov evrov. Za redno vzdrževanje glavnih in regionalnih cest je bilo DRSI letos zagotovljenih 80 milijonov, čeprav bi potrebovali najmanj 150 milijonov evrov na leto.