Eipprova naj bi poleti zasijala v drugačni luči

Enosmerni promet, več površin za pešce in kolesarje, peskan asfalt, promenada ob Gradaščici, ...

Objavljeno
10. februar 2016 17.17
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana – Čez nekaj mesecev bo Eipprova ulica osvežena, prenovljena in bolj prijazna za pešce in kolesarje, napovedujejo na občini. V prihodnjih tednih naj bi vendarle začeli izvajati že več let napovedano prenovo tega dela glavnega mesta.

Prenova Eipprove ulice, ki jo na občini napovedujejo že več kot pet let, bo, kot kaže, letos vendarle izvedena. V letošnjem občinskem proračunu je za projekt zagotovljenih 1,3 milijona evrov. Na vprašanje, kdaj bodo Eipprovo začeli prenavljati, so na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP) odgovorili, da bo »izvedba predvidene ureditve predvidoma končana do julija letos«. V prihodnjih dneh naj bi objavili javno naročilo za izbiro izvajalca, sama dela pa naj bi trajala tri mesece, pravijo in dodajajo, da je vrednost načrtovanih del ocenjena na 1,34 milijona evrov.

Enosmerni promet in manj pločevine

Projekt so stanovalcem četrtne skupnosti Trnovo predstavili že dvakrat, septembra lani in konec januarja. Za MOL ga je pripravil arhitekturni biro Kombinat, ki je decembra lani izdelal projekt za izvedbo. Kot pojasnjujejo na občini, je namen prenove »obnova kakovostne urbanistične vsebine, ustvarjanje in izboljšanje javnega obvodnega urbanega prostora, hkrati pa povezati rečno-obvodni prostor z urbanimi vzorci in pri tem ohranjati edinstvenost prostora Eipprove ulice s podobo uličnega loka, ki se ni spreminjal od prvih upodobitev«.

Skladno z občinsko prometno politiko bodo na Eipprovi zmanjšali in umirili prometne tokove, povečali površine za pešce in kolesarje ter uvedli enosmerni promet. Predvidena je opustitev okoli 40 parkirnih mest, ki jih bodo nadomestili na območju Trnovskega pristana s preureditvijo površin mirujočega prometa.

Na OGDP dodajajo, da nova parterna ureditev Eipprove ulice dopolnjuje zgodovinsko in Plečnikovo dediščino prostora. Kot pravijo, bo drevored ob Gradaščici ohranjen, uredili bodo peščeno promenado s svetilkami vzdolž rečnega brega, asfaltne površine pa zamenjali s pranim betonom z enakim agregatom, kakor bo urejena promenada, in sicer zato, da bodo dosegli videz enotne površine. Rob med peščevo površino promenade in betonskim voziščem bo ločen s ponovno vgrajenimi in očiščenimi dosedanjimi robniki, vzdolž katerih bodo uredili odvodnjavanje. Pred gostinskimi lokali bodo odstranili lesene terase in nadstreške.

Sprehajališče, igrišče in prostor za druženje

»Eipprova ulica je izjemno kvaliteten, za Ljubljano zelo poseben, lahko bi rekli celo čaroben prostor. Tako smo si za izhodišče oblikovanja vzeli obstoječe kvalitete in jih poskušali nadgraditi. Želeli smo poudariti mogočna drevesa vzdolž Gradaščice, Plečnikovo ureditev hojnice z izmenjajočim se ritmom bréz in uličnih svetilk ter niz obstoječih objektov. Omenjene elemente smo izpostavili tako, da smo preostali ulični prostor oblikovali zelo enotno, nekako zadržano,« pa sta pojasnila Ana Grk in Blaž Kandus iz biroja Kombinat.

Napovedujeta, da bo prostor v prihodnje veliko bolj namenjen pešcem in kolesarjem. Meščani in obiskovalci ga bodo lahko uporabljali kot sprehajališče, igrišče in prostor za druženje. Avtomobilom bo namenjeno enosmerno cestišče z bočnimi parkirnimi mesti, ki bodo rezervirana za stanovalce in kratkotrajno parkiranje.

V zvezi z izbiro materialov Grkova in Kandus pojasnjujeta, da so strukturo in barvo uporabljenih materialov, predvsem tlaka, želeli karseda poenotiti: »Na razširjeni promenadi vzdolž Gradaščice bo utrjena peščena površina. Preostale površine bodo večinoma izvedene v peskanem asfaltu, ki po strukturi in barvi spominja na prani beton. Za ulično opremo (delitve v tlaku, stebričke, stojala za kolesa) bomo reciklirali sedanje granitne robnike. Del nove ureditve bo tudi vodni element, za katerega smo prepričani, da bo privlačil predvsem v poletnih dneh. V novo ureditev smo vključili še umetniško postavitev, ki jo bo izdelala akademska kiparka Polona Demšar in bo stala v izteku ulice Ob brvi.«

V četrtni skupnosti so zadovoljni

S projektom so zadovoljni tudi v trnovski četrtni skupnosti, pravi njen predsednik Žiga Oven. »Pripravili smo dva sestanka z občani, ki prenovo načeloma podpirajo, so pa imeli nekaj pripomb, ki so jih projektanti v glavnem upoštevali.« Glede parkirne problematike in ukinjanja parkirnih mest Oven pravi, da je rešitev ureditev parkirnih prostorov v bližini Eipprove ulice. Pojasnjuje, da bo na Eipprovi po novem 18 parkirnih mest, od tega tri za dostavo, preostala pa bodo namenjena izključno stanovalcem Eipprove. Na cestišču ulice Trnovski pristan je zdaj urejenih 34 parkirnih mest, po novem jih je predvidenih še 45, skupaj torej 79, je povedal predsednik četrtne skupnosti Trnovo.