Končno začetek širitve Zaloške ceste

Pol kilometra štiripasovnice v Polju bodo gradili več kot leto dni.

Objavljeno
09. oktober 2015 17.56
Zaloška cesta
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – V Polju se bo 12. oktobra začela dolga leta načrtovana rekonstrukcija Zaloške ceste iz dvopasovnice v štiripasovnico. Rok za dokončanje 4,2 milijona evrov vrednega projekta na odseku od priključka na avtocesto do odcepa za Vevško cesto je 14 mesecev. Obvozov ne bo, saj bodo cesto vseskozi širili »pod prometom«.

To so najpomembnejši podatki, ki so jih na četrtkovi javni predstavitvi omenjenega projekta v Četrtni skupnosti Polje razkrili projektant, izvajalci del in zastopniki MOL kot njegove investitorice več deset krajanom. Približno polkilometrski odsek bodo po projektantski oceni gradili tako dolgo predvsem zato, ker bodo pred širitvijo Zaloške ceste vanjo položili tako rekoč vse možne primarne komunalne vode oziroma zamenjali vse, kar je dotrajanega. Poleg tega bo treba ob »šikani« pri Govednikovih najprej narediti podporni zid, nato pa po celotnem južnem delu trase narediti še nasip za bodočo začasno dvopasovnico, ki bo kasneje omogočila prekope na severni strani Zaloške. Tako bo ves čas gradnje omogočen promet po stari Zaloški, po njenem zaprtju (predvidoma aprila ali maja prihodnje leto) pa več mesecev po novi začasni dvopasovnici.

Kot je dejal Iztok Križaj iz Gorenjske gradbene družbe, ki je sopartnerica KPL kot glavnega izvajalca, bodo v ponedeljek začeli pripravljalna dela oziroma zakoličbo, »pravi« začetek del pa je predviden 19. oktobra. Delo bo potekalo v treh fazah, pri čemer bodo najprej začeli širiti križišče Zaloške in Zadobrovške iz smeri Zaloga proti Zadobrovi (pri južnem delu cerkve, kjer so pred časom odstranili nekdanjo gostilno). Pri tem bo najpomembnejša pridobitev dodatni prometni pas za naravnost in za zavijanje na Zadobrovško, ki ga doslej ni bilo. Istočasno bodo gradili podporni zid pri Govednikovih in nasipe na južni strani Zaloške vse do križišča te ceste z Zadobrovško. Zatem bodo dokončali še zadnjih 100 metrov nedokončane ceste Slape (križišče z Zaloško bo tudi razširjeno in semaforizirano) in razširili Zadobrovško cesto. Tudi ta bo dobila novi desni zavijalni pas za voznike, ki bodo hoteli na Zaloško v smeri mesta in avtoceste (ter naravnost v del slepe ulice Polje). Križaj je opozoril, da bo med širitvijo Zadobrovške ta cesta nekaj časa zaprta in da bo treba takrat voziti naokoli po obvozih.

Nazadnje se bodo lotili severnega dela trase, kjer pričakujejo tudi največ težav zaradi številnih dostopov do hiš. Križaj je zagotovil, da bodo vsem stanovalcem na gradbišču za čas, ko bodo dostopi neprevozni, uredili začasna parkirišča. Obljubil je tudi, da bosta med gradnjo vseskozi za lokalni promet odprta najmanj dva prehoda. Omenjena dela pa se bodo predvidoma začela šele pozno spomladi (aprila ali maja prihodnje leto).

Četudi bo nova štiripasovnica imela kar 26 metrov prečne širine (na vsaki strani bo dva metra širok pločnik, poldrugi meter široka kolesarska steza, po dva vozna pasova s skupno širino 6,5 metra, vmes pa bo še ločilna zelenica), številni krajani niso zadovoljni s prometnim režimom, ki ga bodo uvedli po koncu rekonstrukcije. Še manj pa med gradnjo.

Grožnje iz Slap

Več predstavnikov uličnega odbora Slape je občini, projektantu in izvajalcem dalo vedeti, da imajo po cesti Slape že zdaj močno povečan promet (tudi tovorni) in so pripravljeni cesto celo protestno zapreti, če bo postala glavna obvoznica med preurejanjem Zaloške.

Darko Drole iz mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet je kot pooblaščenec MOL dejal, da tranzitnega prometa ne bodo dovolili, osebnega pa da ne bo mogoče preprečiti. Zatrdil je še, da bodo okrepili nadzor tako mestni redarji kot policija. Drugi krajan iz Slap pa je dejal, da mestnim obljubam glede rokov za preureditev Zaloške ne verjame, saj imajo že dolgo časa »nedokončano« svojo cesto. Na njej pa da ni ne zahtevanih znakov za omejitev hitrosti ne ležečih policajev in primerne javne razsvetljave. Ko so zahtevali boljšo, pa so jim mestni uradniki nesramno zabrusili, naj si jo kupijo kar sami. Na vprašanje, kako bo zanje poskrbljeno, ko bodo razkopavali v križišču ceste Slape z Zaloško, pa je dobil le odgovor projektanta Blaža Tomaža iz LUZ, da bodo morali kratek čas pač potrpeti. In se voziti naokoli.

Enako se obvoza po Rjavi cesti bojijo stanovalci tamkajšnjih blokov in hiš. Tudi njim so zagotovili, da tranzitni promet tam ne bo dovoljen. Četrtni svetnik Anton Podobnik pa je bil začuden, ker je v projektu opazil, da ni več narisanega stalnega semaforiziranega križišča Zaloške z Vevško cesto, četudi ve, da bo ta del Zaloške ceste urejen z novim projektom. Ker se bo tam promet med širitvijo Zaloške močno povečal, zaradi nepreglednosti križišča pa je pričakovati precej nesreč, je neka krajanka predlagala, da bi tam uredili vsaj začasno krožišče iz plastičnih elementov. Drole ji je obljubil, da bodo predlog proučili in ga najverjetneje tudi izvedli. O tem in drugih predlogih za izboljšavo projekta se bodo sicer usklajevali na rednih mesečnih sestankih med projektantom, izvajalci in predstavniki ČS Polje za spremljanje širitve Zaloške ceste.