Lastnike skrbi dostop do parkirnih mest, občina zagotavlja, da težav ne bo

Povezava garažnih hiš Kozolec: MOL bo uredila dodatna parkirna mesta, lastniki se bojijo, da ne bodo imeli dostopa.

Objavljeno
20. julij 2016 17.08
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana – Medtem ko se po daljšem zastoju nadaljuje gradnja garažne hiše Kozolec II, na sodišču šele zdaj poteka vpis etažne lastnine v že skoraj dve desetletji stari garaži Kozolec I. Nekatere zasebne lastnike parkirnih mest pri tem skrbi, da bodo ob povezavi obeh garaž ostali brez dostopa do svojih parkirnih mest.

»Sodišče nas je pred časom povabilo, da se udeležimo postopka, v katerem bo uvedena etažna lastnina v naši garažni hiši, saj se še do danes nismo mogli vpisati v zemljiško knjigo kot lastniki. Vse lepo in prav, če ne bi začela krožiti informacija, da si je nekdo prisvojil del garaže, katere lastniki smo mi,« so se nekateri lastniki na nas obrnili s pismom, v katerem so se podpisali kot »prestrašeni lastniki parkirnih mest«. Navajajo, da naj bi iz dela vozišča, kjer sicer poteka obračališče iz enega dela garaže v drugi vzporedni del, naredili nova parkirna mesta, »ki niso bila nikoli v projektu za to garažo«. »To pomeni, da garaže ne bomo mogli več normalno uporabljati, saj ne bo mogoča normalna krožna vožnja skozi garažo. Pravzaprav nam sploh ni jasno, kako bomo potem lahko uporabljali garažo,« so zapisali.

Dovoz bo urejen, a po daljši poti

Zato smo se s temi vprašanji obrnili na občino, ki je večinska lastnica Kozolca I in po razdrtju javno-zasebnega partnerstva med MOL in ZIL Inženiringom edina investitorica gradnje Kozolca II. V službi za razvojne projekte in investicije so potrdili spremembe, zaradi katerih se nekateri lastniki bojijo, da bi ostali brez normalnega dostopa do svojih parkirnih prostorov, a zagotavljajo, da kljub spremembam težav ne bo. Zapisali so, da je v projektni dokumentaciji za garažno hišo Kozolec II, za katero je bilo pridobljeno pravnomočno gradbeno dovoljenje, predvideno, »da se v tretji kletni etaži, na mestu sedanjega zavoja proti izvozu, uredijo štiri parkirna mesta«. Na občini zagotavljajo, da »bo krožna vožnja še vedno omogočena na koncu vozne poti v drugi fazi«. To pomeni, da bo izvoz oziroma uvoz po tem, ko bodo izvedli preboj med obema garažama (Kozolec II predstavlja drugo fazo gradnje Kozolca I, ki je bila predvidena že konec tisočletja) mogoč, a po daljši poti skozi dograjeno garažo. »Z bojaznijo zasebnih lastnikov, da bi izgubili dostop do svojih parkirnih mest, nismo seznanjeni in zanj ne vidimo utemeljenega razloga, saj bodo do svojih parkirnih mest še vedno lahko nemoteno dostopali,« so še dodali.

Da so štiri dodatna parkirna mesta predvidena v projektni dokumentaciji, je potrdila tudi Tjana Matjašič Prijič, vodja izpostave Center Upravne enote Ljubljana. Navaja, da je bila prometna ureditev v garaži določena že ob gradnji prve faze: »Garažna hiša Kozolec – II. faza bo dostopna za motorna vozila po že izvedeni prvi fazi skupaj z dovozi in izvozi po obstoječih enosmernih klančinah. Prva in druga klet bosta namenjeni parkiranju vozil naključnih obiskovalcev in zaposlenih v tem predelu mesta. Tretja klet je v celoti predvidena za parkiranje vozil domicilnih prebivalcev.«

Urejanje lastništva po 17 letih

Na mestnem oddelku za ravnanje z nepremičninami so potrdili, da etažna lastnina v garažni hiši Kozolec I, ki je bila zgrajena že leta 1999, še vedno ni vpisana. Zapisali so, da so vzrok za to nedokončno urejena premoženjsko-pravna razmerja. Postopek vpisa etažne lastnine se je po pojasnilih službe za pravne zadeve pri okrajnem sodišču začel letos, občino, ki ima v lasti prvi dve podzemni garaži oziroma 248 od skupaj 385 parkirnih mest, pa v tem postopku zastopa odvetniška pisarna Rojs, Peljhan, Prelesnik & partnerji. Več o zadevi niso hoteli pojasniti. Na občini nimajo podatka, koliko parkirnih mest v tej parkirni hiši je v lasti fizičnih oseb. Pravijo, da je podatek o številu prodanih parkirnih mest v pristojnosti ZIL in da bodo »ta razmerja urejena med vzpostavitvijo etažne lastnine«.