Lavričani proti zoženi štiripasovnici

Opozorila civilne iniciative, da državo skrbi samo tranzitni promet, prebivalci pa ne. Namesto širše ceste hočejo pločnik in kolesarsko stezo.

Objavljeno
08. september 2016 00.35
Ivan Jordan
Bojan Rajšek
Bojan Rajšek
Lavrica – Da bi izboljšala pretočnost prometa po Dolenjski cesti, namerava direkcija za infrastrukturo (DRSI) prihodnje leto nadaljevati gradnjo zožene štiripasovnice skozi Lavrico do Škofljice. Toda svet lavriške krajevne skupnosti in tamkajšnja civilna iniciativa nameri nasprotujeta.

Včeraj je DRSI izvedla komisijski pregled izvedbenih del po končani gradnji zožene štiripasovnice od Rudnika do krajevne table Lavrica v dolžini dobrega pol kilometra. Za preureditev preostalega dela Dolenjske ceste od Lavrice do križišča pri škofljiški osnovni šoli v dolžini 4,4 kilometra je izdelana idejna zasnova s prometno študijo, na podlagi katere izdelujejo izvedbeno projektno dokumentacijo, to bodo oddali v recenzijo prihodnji mesec. Cestni odsek od Lavrice do Škofljice bo zgrajen leta 2018, etapa skozi Škofljico do krožišča pri osnovni šoli (krožišče nameravajo razširiti in plastiko zamenjati z betonom) pa bo končana predvidoma v letu 2019. Za izvedbo projekta bo treba porušiti le golobnjak in leseno lopo ter odstraniti 660 metrov betonskih opornih in podpornih zidov ter 900 metrov ograj in živih mej. Naložba bo predvidoma stala 14,8 milijona evrov, od tega naj bi šlo 5,5 milijona za prestavitev ali novogradnjo komunalnih vodov, ki pa ne bo strošek DRSI, ampak lastnikov oziroma upravljavcev.

Pozabili na prebivalce

Predsednik sveta lavriške krajevne skupnosti Bojan Božič je prepričan, da gre za predimenzioniran poseg v okolje, ki ni v skladu s sodobnim prometnim načrtovanjem. Po njegovem bo poskrbljeno zgolj za tranzitno vlogo Lavrice in Škofljice, hkrati pa bodo zmanjšali varnost kolesarjev in pešcev, ki jih odrivajo na drugo stran dolenjske proge. Opozoril je, da načrtovani ozki vozni pasovi (vsak širok vsega tri metre), vožnja do roba cestišča in neustrezne površine za pešce in kolesarje nakazujejo, da se bo Dolenjska cesta spremenila v nevarno štiripasovnico. Zahtevajo obojestranski 2,5 metra širok pločnik in kolesarsko stezo ter takšno prometno ureditev, da bo bolj privlačen javni prevoz in boljša pretočnost osebnega prometa. Na DRSI so napovedali, da sta na obeh straneh ceste predvidena pločnika in kolesarski stezi širine 2,5 metra z nekaterimi zožitvami na vsega 1,14 metra.

Ker je javnost izključena iz procesa soodločanja, je Božič pozval škofljiškega župana Ivana Jordana, naj nemudoma skliče zbor krajanov, sicer bodo to storili krajani sami še ta mesec. Jordan se na naše telefonske klice ni odzval. Od pristojnih državnih služb Božič pričakuje, da prekinejo z vsemi aktivnostmi glede širitve Dolenjske ceste do zgraditve avtocestnega priključka v Šmarju - Sapu proti Ljubljani, saj se bo dobršen del prometa preusmeril tja. Avtocestni priključek bo nared septembra prihodnje leto in bo stal 7,7 milijona evrov, pravijo na Darsu.

Na DRSI je Sabina Ferfolja povedala, da se bo po odprtju avtocestnega priključka število vozil v jutranji prometni konici na Škofljici zmanjšalo za 19 odstotkov, na Lavrici za 14 odstotkov, v popoldanski prometni konici pa naj bi bilo na Lavrici 13 odstotkov manj vozil in na Škofljici 16 odstotkov. Po Dolenjski cesti se sicer vozi 18.000 motornih vozil na dan. Glede pomislekov krajanov, kako se bodo vključevali v promet proti Ljubljani in obratno, so na DRSI pojasnili, da so obračališča za osebna vozila in manjša dostavna vozila predvidena na območju križišč z Nebčevo ulico in Babnogoriško cesto, za tovorna vozila pa je predvideno samostojno obračališče s semaforjem na odseku med križiščema Jagrova ulica in Pod Strahom. V idejni zasnovi sta na Škofljici predvideni tudi dve krožni križišči.

Vodja civilne iniciative Naša Lavrica proti štiripasovnici Brigitte Grandovec opozarja, da je Lavrica preozka za gradnjo štiripasovnice ter da naj župan Jordan skliče sestanek s projektantom ceste. Ne bodo dovolili, da bi porušili protihrupne ograje in jih postavili tik ob stanovanjske hiše, prav tako ne puljenja žive meja. Postavitev novih semaforjev in krožišč pa bi po mnenju Grandovčeve povzročilo še večje zastoje na cesti.