LPP bi z električnimi taksiji vozil vse do Brnika

Za širitev v sosednje občine - in na Brnik– potrebujejo soglasja ministrstva. Kamorkoli po Ljubljani za 7,2 evra.

Objavljeno
04. oktober 2016 11.32
Električna osebna vozila v Ljubljanskem potniškem prometu. Volkswagen e-Golf. Ljubljana, Slovenija 3.oktobra 2016. [LPP,elekrična vozila,e-Golf,Volkswagen,avtomobili,zelena energija]
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana – Električni avtomobili Eurbani, s katerimi LPP uvaja prevoz na klic, bi vas od novembra lahko po Ljubljani zapeljali za 7,20 evra. Takšno ceno namreč na občini predlagajo v potrditev mestnim svetnikom, ki bodo o tem odločali konec meseca.

Prevoz na klic od začetka septembra v LPP preiskušajo na progi 26, kjer prevoz izvajajo po vnaprej določenem voznem redu: torej na določeni trasi, kjer vozi LPP, in ob določenih urah, ki so označene na voznem redu, potnik pa mora prevoz napovedati dve uri vnaprej. Tak prevoz na klic stane 1,20 evra in omogoča prestopanje na avtobus brez doplačila v roku 90 minut (enako kot na drugih linijah), predvideno pa je, da bo storitev mogoče plačati tudi z mesečnimi vozovnicami. Storitev je namenjena redkeje poseljenim območjem, kjer so avtobusi LPP slabo zasedeni. Možnost prevoza na klic naj bi se postopoma širila an progi 21 (Ježica–Beričevo) in 24 (Bizovik–Žale).

Taksiji brez taksimetra

Drugi tip prevoza na klic – po prilagodljivem voznem redu – ki je skoraj enak prevozom s taksijem (le da eurbanov ne bo mogoče ustaviti na cesti), pa še ne deluje. Svetniki morajo namreč najprej potrditi cenik. Kot so zapisali na MOL, bo prevoz mogoče naročiti po aplikaciji ali po telefonu, izvajali pa ga bodo »po prilagodljivem voznem redu, kjer se bosta čas in relacija vožnje oblikovala glede na prevozno potrebo potnika«.

Plačevanje takšnih prevozov na klic ne bo po kilometrih, kot je pravilo pri taksijih, pač pa bo cena enotna, ne glede na dolžino opravljene poti. MOL namreč uvaja consko tarifo, kar predlagatelji, oddelek za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP), poudarja kot eno od prednosti storitve. Predlagana cena znaša 7,20 evra med 5. uro zjutraj in polnočjo, ponoči pa je 50 odstotkov višja, torej 10,80 evra. Kot so zapisali, so jo določili na podlagi povprečne dolžine prevoza (ki znaša v LPP šest kilometrov) in cene vozovnice (1,20 evra).

»Diši po rdečih številkah«

Nekateri taksisti so že ob napovedi, da bo LPP vstopil na trg prevozov s taksiji, opozarjali, da gre za nelojalno konkurenco. In kaj pravijo na predlagane cene? Tomo Žmavc iz Taksi društva Ljubljana do storitve ostaja skeptičen in je prepričan, da se gre LPP »na silo konkurenco nad nami«. Kot pravi, je predlagana cena za krajše relacije zagotovo višja, kot stane prevoz s taksijem pri njih, pri daljših vožnjah pa je to seveda drugače, pri čemer se Žmavc sprašuje, kje bodo ti LPP-jevi taksiji sploh vozili. »Če greš iz Horjula v Zalog, je to zagotovo prepoceni,« poudarja in dodaja, da predlagana cena sedem evrov pri njih krije prevoz od obvoznice do središča Ljubljane. Sogovornik opozarja tudi na razliko med zasebniki in javnim podjetjem, kot je LPP: »Oni lahko minus krijejo iz svojega ali občinskega proračuna, mi kot zasebniki ne moremo poslovati z minusom. Ta predlog diši po rdečih številkah.«

Smail Dautović iz taksi podjetja Intertours pa v zvezi s predlagano ceno meni, da je določanje cen svobodno. Kot pravi, za predlagano dnevno tarifo eurbanov pri njih stranko peljejo okoli devet kilometrov daleč, in dodaja, da je konkurenca za njih vse – od prevoza na klic do avtobusov, Biciklja in nenazadnje vsakega novega avtomobila.

Prevozi zunaj meja občine

A kot kažejo navedbe OGDP v obrazložitvi predloga, storitev ne bo ostala le znotraj meja MOL. »Prevoz na klic se bo izvajal izključno na območju, kjer se izvaja javni linijski prevoz potnikov, torej znotraj Mestne občine Ljubljana in primestnih občin, za katere bo treba pridobiti dovoljenje ministrstva in so vključene v conski sistem, ter tudi širše na podlagi dovoljenja oziroma podeljene koncesije. Sklenitev pogodbe z občinami ali pridobitev koncesij ne sme biti večji problem. Klub temu bo večina prevozov opravljenih na območju MOL. Občina, ki jo je nujno treba vključiti v sistem poleg obstoječih, je Cerklje na Gorenjskem zaradi Brnika,« so zapisali.

Direktor LPP Peter Horvat je ob predstavitvi električnih avtomobilov zatrjeval, da se bo storitev pokrivala sama, saj je nadstandard. Ob predlagani conski ceni in nameri o širitvi v primestne občine pa je to precej dvomljivo. V LPP smo poskušali izvedeti, kako nameravajo s predlaganimi cenami zagotavljati rentabilnost, a odgovorov do zaključka redakcije nismo dobili. Čeprav v gradivu za mestni svet ni nikjer navedeno, da bodo za druge občine oblikovali nove cene, bi bilo to edino logično: tako zaradi načina oblikovanja cene (vozovnica za primestni promet je dražja kot za mestnega) kot zaradi samih stroškov (s predlagano ceno ne bi krili niti stroškov dela v primeru vožnje do Brnika, kaj šele druge stroške).

Smo pa na ministrstvu za infrastrukturo izvedeli, da jih MOL oziroma LPP še nista zaprosila za izdajo dovoljenja za izvajanje prevoza na klic na območjih drugih občin. Pojasnili so, da zakonodaja v zvezi s prevozi na klic, ki so organizirani na območju več občin, določa, da mora ministrstvo pri izdaji dovoljenja upoštevati naslednja merila: časovno in krajevno dostopnost ter povezljivost prevoza na klic in javnega linijskega prevoza potnikov, posebne pogoje potovanja za posamezno kategorijo uporabnikov prevoza, vpliv na gospodarnost poslovanja prevoznika, ki izvaja javni linijski prevoz potnikov na tem območju, ter obseg dnevne migracije in velikost gravitacijskega območja.

Eurbani torej v sosednjih občinah (poleg v Ljubljani LPP vozi še v 16 primestnih občinah) še ne bodo vozili v kratkem, medtem ko bi v Ljubljani zunaj prog LPP lahko začeli voziti novembra. Če bodo svetniki potrdili cenik, bo ta začel veljati 15. dan po objavi v uradnem listu. Storitev bi tako lahko zaživela v drugi polovici novembra.