LPP-jeve vožnje v domžalsko občino preverjajo inšpektorji

Nadzor: Ali javno podjetje z obračališčem v Dragomlju posega na območje drugih prevoznikov?

Objavljeno
23. september 2016 15.20
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana – Nova proga 12D, ki jo je LPP uvedel septembra, se je izkazala za uspešno, pravi direktor javnega podjetja Peter Horvat. Toda hkrati so si zaradi nje že nakopali nadzor inšpektorata za infrastrukturo.

Proga 12 D (Bežigrad–Podgorica (Dragomelj)), ki so jo na LPP uvedli ob začetku šolskega leta, je namreč speljana do domžalske občine. Kot je znano, si LPP že več let želi razširiti svojo mrežo do Domžal, a jim doslej ni uspelo pridobiti soglasja Kam-busa oziroma njegovega lastnika Arrive, ki imata koncesijo ministrstva za infrastrukturo za izvajanje javnih prevozov na tem območju. Tudi več srečanj med predstavniki obeh prevoznikov in države letos spomladi ni prineslo rezultatov. Brez tega soglasja pa ministrstvo ljubljanskemu javnemu podjetju ne dovoli vožnje do Domžal, čeprav v tej občini prihod LPP podpirajo. Kot so na ministrstvu pojasnili pred časom, imajo po njihovi oceni Domžale z Ljubljano »razmeroma dobre povezave z javnim potniškim prometom. zato podaljšanje mestne linije z vidika izpolnjevanja standarda dostopnosti ni potrebno«.

Avtobus številka 12D pa vozi tudi v domžalsko občino. Ko so konec avgusta v javnem podjetju napovedali uvedbo nove proge, so zapisali, da bodo avtobusi do zagotovitve obračališča v Podgorici obračali v Dragomlju, kjer bo pri osnovni šoli tudi izravnava voznega časa. Uradno torej postajališča v Dragomlju ni, saj je zadnje uradno v Podgorici, a kljub temu so le nekaj dni po uvedbi nove proge nanjo že postali pozorni na inšpektoratu za infrastrukturo.

LPP bi kandidiral za koncesijo

V službi inšpektorata za odnose z javnostmi so potrdili, da inšpekcija za cestni promet obravnava sum nepravilnosti pri izvajanju mestne linije 12D prevoznika LPP. »V inšpekcijskem postopku se preverja skladnost opravljanja javnih linijskih prevozov potnikov v cestnem prometu z določili zakona o cestnem prometu,« so zapisali. Inšpekcijski postopek še teče, zato nam končnih ugotovitev niso posredovali. So pa tudi sami navedli, da iz javno objavljenega voznega reda proge 12D izhaja, »da se prevoz odvija od postajališča Železna do postajališča Podgorica in obratno ter postajališče Dragomelj ni zajeto«.

V inšpekcijskem postopku bodo morali inšpektorji tako verjetno ugotavljati, ali potniki vstopajo in izstopajo izključno v Podgorici ali se kakšen zapelje tudi v Dragomelj oziroma se od tam pripelje. Ko smo si sami ogledali progo, takšnih potnikov sicer ni bilo. Naj dodamo, da je proga 12D edina LPP-jeva povezava mesta s Podgorico in dodatna povezava za prebivalce Šentjakoba.

Po besedah direktorja LPP Petra Horvata je odziv potnikov na novi progi dober. Kakšno kazen bi si lahko prislužili, če bodo inšpektorji ugotovili kršitve, ne ve, meni pa, da bi moralo ministrstvo na novo razpisati koncesije, tako da bi se LPP lahko potegoval za koncesijo za to območje.