Mes: Emonika gre vseeno naprej

Direktor SŽ kljub umiku zasebnih vlagateljev napoveduje gradnjo nove železniške in avtobusne postaje.
Objavljeno
01. marec 2018 20.23
Manja Pušnik
Manja Pušnik
Ljubljana - »Do leta 2020 bo Ljubljana dobila novo avtobusno in železniško postajo, trgovskega centra in hotela pa pač ne bo,« je prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes za Delo komentiral napoved družbe Mas Real Estate, da ustavlja projekt Emonika. A glede na zahtevnost načrta javne investitorje pri tem čaka težko delo.

Nepremičninska družba Mas Real Estate, ki je z romunskim finančnim skladom Prime Kapital ustanovila skupno podjetje za vlaganje v komercialni del Emonike, je v poročilu o finančnem poslovanju v drugi polovici minulega leta zapisala, da so projekt ustavili za nedoločen čas. Zasebni vlagatelji so sprva načrtovali, da bodo do leta 2021 na okoli 88.000 kvadratnih metrih poleg 100 metrov visoke stolpnice, hotela in pisarniških prostorov zgradili še dvonadstropno nakupovalno središče, ki bi s koridorjem povezovalo avtobusno in železniško postajo. V svojem zadnjem poročilu so v Masu navedli, da so o ustavitvi projekta že obvestili slovenske partnerje. »Januarja je postalo jasno, da so nekatera regulatorna vprašanja nepremostljiva,« navaja družba Mas.

Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) na vprašanje, kaj to pomeni za projekt Emonika odgovarja: »O tem nas niso obvestili, zato težko komentiram, zakaj ustavljajo projekt oziroma zakaj z lastniki zemljišč, torej z družbo Granit Polus, niso prišli do določenih rešitev. Vendar pa gre projekt Emonika vseeno naprej. Prestolnica bo do leta 2020 dobila novo železniško in avtobusno postajo, komercialni del bo pač počakal.« Po njegovem mnenju imajo zasebni vlagatelji že nekaj časa težave s prejšnjimi lastniki, madžarskim Trigranitom. »Verjetno gre tudi za težave, ko zakonodaja pravi eno, želje pa so drugo. Mimo zakonodaje ne more nihče, niti mesto niti država. Zagotovo bi radi investitorji kaj poenostavili, ampak zakonodaja je takšna, kot je,« pravi Mes.

Država, mesto in železnice skovali plan B

Ker javni investitorji, torej Mestna občina Ljubljana (MOL), država (Direkcija za infrastrukturo) in Slovenske železnice že leto in pol čakajo na prenos lastništva med Trigranitom in zdajšnjimi vlagatelji, so pripravili plan B. »Razmišljali smo o tem, da bi šli sami v gradnjo infrastrukturnega dela Emonike, brez zasebnega vlagatelja. Tako bomo, če se bodo zasebni vlagatelji iz projekta umaknili ali ga ustavili, sami zgradili avtobusno in železniško postajo. Nenazadnje je to treba storiti tako za Ljubljančane kot za potnike. Gre za javno podobo Slovenskih železnic, za potnike pa je to dodana vrednost,« pravi Mes. Investicija v infrastrukturni del je ocenjena na okoli 100 milijonov evrov. »Najprej je treba z državo in mestom doseči dogovor o gradnji, sledile bodo spremembe zazidalnega načrta, vloga za gradbeno dovoljenje in objava javnega razpisa,« še pravi Mes.