Ministrstvo o taksi službi: »Perečo problematiko intenzivno proučujemo«

O tem, kako in kdaj, še nič, čeprav je dejavnost taksi službe v Ljubljani med najslabše urejenimi v Evropi.

Objavljeno
06. november 2014 15.58
bsa/taxi
Mojca Zabukovec, Ljubljana
Mojca Zabukovec, Ljubljana
Ljubljana – »Vseh zlorab v avtotaksi dejavnosti ni mogoče preprečiti zgolj s spremembo predpisa,« opozarjajo na občini po tem, ko je inšpekcijska služba odkrila nekaj vozil, ki so sicer opremljena z ustreznimi občinskimi nalepkami, vendar opravljajo prevoze brez zahtevanih dovoljenj.

Na vprašanje, kako se lahko zgodi, da taksist kljub preklicu licence in izbrisu podjetja iz poslovnega registra še naprej opravlja dejavnost v vozilu z uradno nalepko, ki jo pridobi na občini, tam odgovarjajo: »Pristojnosti občine so pri celovitem urejanju taksi storitev zelo omejene, zato smo v danih okoliščinah storili, kar smo lahko, in v sodelovanju z zainteresiranimi taksi službami spremenili in dopolnili odlok o avtotaksi prevozih.« S spremenjenim odlokom, ki je določil najvišjo ceno za kilometer vožnje in uvedel plačilo letne takse, izvajanje taksi storitev na območju MOL pa je brez ustreznih dovoljenj prepovedano, ter s poostrenim nadzorom, ki ga izvajata mestna inšpektorat in redarstvo, in ozaveščanjem potnikov se je, kot zatrjujejo na občini, stanje vendarle izboljšalo. »Žal pa nimamo pristojnosti nad izdajo licenc, nadzor v zvezi s kršitvami, ki so povezane z licencami, pa izvajajo na prometnem inšpektoratu,« opozarjajo.

Manj kršitev, a kompleksnejše

O primeru, ko so odkrili avtotaksije, ki so imeli nalepko »taksi LJ«, a so bili brez ustreznih dovoljenj, so na mestnem inšpektoratu, kot pravijo, obvestili redarstvo in finančno upravo. Na gospodarski zbornici, kjer podeljujejo licence za opravljanje prevozov s taksiji, pojasnjujejo, da so tudi sami nadzorne službe obvestili takoj, ko so ugotovili kršitve. »Podjetje uporablja neveljavne listine, kar je v pristojnosti nadzornih organov, med drugim prometnega inšpektorja, in ne izdajatelja,« še pravijo na zbornici.

Na mestnem redarstvu so sicer od februarja, ko so začele veljati spremembe občinskega odloka, ugotovili več kršitev. V 137 primerih so ukrepali z izdajo plačilnega naloga, v 234 pa izrekli opozorilo. Opažajo, da je sicer kršitev v Ljubljani manj, a da tiste, ki so, »zahtevajo več preverjanja dejstev in veljavnosti listin ter sodelovanja med pristojnimi nadzornimi službami«. Kot pravijo, to ponazarja tudi primer izpred nekaj dni, ko je mestni redar v postopku obravnaval voznico avtotaksija zaradi kršitev odloka in cestnoprometnih pravil ter pri tem posumil, da opravlja delo na črno. Postopek so zato prevzeli na finančni upravi.

Nič novega

Da nalepke na taksijih, ki jih izdaja ljubljanska občina, ne bodo rešile problemov, so že večkrat opozorili tako v nekaterih taksi podjetjih kot pri sekciji za promet pri obrtno-podjetniški zbornici. Po njihovem bi morala na to področje poseči tudi država.

Čeprav so s pristojnega ministrstva lani sporočili, da so »v pripravi spremembe prometnega zakona«, ki bo med drugim uredil prevoze s taksiji, leto dni po tem ni nič novega. Tokrat pravijo le, da na direktoratu za promet »intenzivno proučujejo perečo problematiko avtotaksi dejavnosti, zlasti v MOL« in da jo tudi rešujejo. »Po končanih usklajevanjih se bo ugotavljalo, ali so izpolnjeni pogoji za koncesijski sistem delovanja avtotaksi prevozov in kakšne bi morale biti morebitne spremembe zakonodaje«. O tem, kako in kdaj, pa tudi tokrat nič, čeprav je dejavnost taksi službe v slovenskem glavnem mestu, kot je pokazala edina raziskava iz leta 2011 na tem področju, med najslabše urejenimi v Evropi.