Mnogi se požvižgajo na zapore ob gradnji Intercontinentala

Pešci in kolesarji na Bavarskem dvoru kljub prepovedi neodgovorno hodijo in vozijo mimo gradbišča hotela.

Objavljeno
17. februar 2016 16.26
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Ljubljana – Gradnja 21-nadstropnega hotela Intercontinental v križišču Slovenske, Tivolske, Dunajske, Dvoŕakove in Trga OF, ki od januarja poteka v enem najprometnejših sečišč v Ljubljani pri Bavarskem dvoru, povzroča precejšnje prometne težave. Zaradi gradbišča je namreč okoli njega prepovedana hoja po pločniku in vožnja po kolesarski stezi, rumeni pas pa je postal nakladalno mesto za odvoz izkopnega materiala iz gradbene jame.

Čeprav je bila gradbena jama za načrtovano stolpnico skopana že pred slabimi osmimi leti (takrat so prestavljali in posodabljali komunalno infrastrukturo), gre v tem primeru za eno najzahtevnejših gradbišč v Ljubljani nasploh. Okoli njega zaradi prometnih cest in bližnje stolpnice namreč ni nobenega manevrskega prostora za žerjave, tovornjaki in težka gradbena mehanizacija pa nimajo dostopa v jamo po cesti, temveč je treba ves izkopni material odstranjevati in material za betoniranje do tri metre debelih temeljev dostavljati z dvema žerjavoma, ki segata daleč nad Slovensko cesto in Dvoŕakovo ulico.

Ker ni šlo drugače, je mestni oddelek za gospodarske dejavnosti in promet moral zaradi tovornjakov, na katere nalagajo izkopni material z odprtimi zabojniki, pripetimi na žerjavov vitel, zapreti pločnik, kolesarsko stezo in celo del rumenega pasu za avtobuse na Slovenski cesti. Zaradi zaprtja dela ceste pa je bilo treba rumeni pas zožati že 100 metrov prej na Dunajski. Tako ob prometnih konicah nastaja dodatna gneča, saj mestni avtobusi zdaj na tem odseku vozijo po normalnem voznem pasu.

Znaki niso za okras

Še huje je zaradi zapore kolesarske steze in pločnika med Tivolsko in Dvoŕakovo. Četudi je prometna signalizacija nedvoumna in je prehod tam prepovedan, pa je vsak dan videti na stotine pešcev in kolesarjev, ki tega ne spoštujejo. V največji nevarnosti so tisti, ki kljub dvema gradbiščnima redarjema, stoječima pred parkiranimi tovornjaki, hodijo ali vozijo mimo njih, kot da ju ni. Pri tem jih očitno prav nič ne skrbi, da je nad njihovimi glavami delujoči žerjav, ki nalaga tovor. Ker vozila zasedajo ves rumeni pas, morajo pešci stopiti ali kolesarji zapeljati celo na zoženi vozni pas na Slovenski. S tem seveda niso le v prekršku, temveč tvegajo tudi, da jih povozijo.

Tvegajo tudi tisti, ki prečkajo Slovensko cesto iz smeri Tivolske ceste oziroma v obratni smeri s Trga OF. Čeprav jih na prepoved opozarjajo prometni znaki, belordeča ovira in s folijo prekrita semaforja, se mnogim ne ljubi hoditi ali voziti naokoli. In to kljub temu, da je za kolesarje zdaj na delu steze ob Slovenski cesti, kjer je običajno dovoljen le promet iz smeri centra, začasno dovoljen tudi promet v nasprotno smer. Prav tako se večini pešcev, ki prihajajo proti Dunajski iz smeri Kozolca, ne ljubi narediti ovinka mimo gradbišča po zahodni strani (po Dvoŕakovi mimo stolpnice SCT in naprej na Tivolsko), temveč gredo raje mimo gradbišča po vzhodni strani.

Bo kdo ukrepal?

Čeprav je navade težko spreminjati, pa je skrajni čas, da ljudje zaradi lastne varnosti začno spoštovati začasno ureditev. Tudi kakšen policaj, ki bi prekrškarje oglobil ali s svojo navzočnostjo vsaj odvrnil od prekrška, najbrž ne bi bil odveč, saj stanje kar kliče po prometni nesreči. Še sploh, ker bo trenutni ali nekoliko omiljeni režim veljal skoraj do konca gradnje – predvidoma vsaj še 270 dni.