MOL le objavila razpis za obnovo nadhoda v Črnučah

Že leto dni zaprt nevarni prehod nad železniško progo naj bi izbrani izvajalec prenovil najkasneje do sredine julija.

Objavljeno
15. februar 2016 16.01
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Ljubljana – Pretekli petek je MOL končno le objavila razpis za obnovo dotrajanega in zaprtega nadhoda nad železniško progo v Črnučah. Prijave potencialnih izvajalcev del bo zbirala do 1. marca, od izbranega ponudnika pa pričakuje, da bo delo opravil v 100 dneh od sklenitve pogodbe.

Iz tehničnega opisa stanja in potrebnih del, ki ga je pripravil univerzitetni gradbeni inženir Darko Derlink (julija lani osnovni opis, novembra istega leta pa dopolnitev), je razvidno, da čaka izvajalca del precej zahtevna obnova dobršnega dela kovinske konstrukcije in popravila betonskih nosilcev.

Da je 30 let stara konstrukcija nadhoda (leta 1985 so jo postavili po načrtih arhitekturnega biroja AB) tako poškodovana, da so ga morali inšpektorji zaradi nevarnosti pred enim letom celo zapreti, je po Derlinkovih ugotovitvah predvsem posledica nenadzorovanega odvajanja s pohodnih površin, dodatno pa je k temu pripomoglo tudi njihovo zimsko soljenje.

Resne poškodbe

Izvajalec obnovitvenih del bo tako moral zaradi rje skoraj povsod ojačati kovinske jeklene nosilce, večino prečnih nosilcev pa celo zamenjati. In po peskanju izvesti temeljito osnovno in dodatno protikorozijsko zaščito. Na severnem krajnem oporniku (pri Dunajski cesti) je odkril tudi prečne deformacije, ki so po njegovem prepričanju posledica netočne izvedbe. Levo ležišče je namreč premaknjeno. Ker je spodnja ležiščna pločevina »izpuljena«, se pod ležiščem kruši in odpada tudi beton.

Tartan namesto betona

Ob vseh dodatnih ojačitvah nadhoda (potrebnih tudi zaradi predpisanih statičnih obremenitev) bo tudi nova tehnična rešitev za pohodne armiranobetonske plošče. Namesto njih bodo položili kovinske, čeznje pa debel sloj iz reciklirane gume (tartan). Ta bo omogočal mehko in neslišno hojo. V sivočrnem granulatu bo tudi kremenčev pesek, ki bo preprečeval zdrse pešcev. Prav tako bodo uredili odvodnjavanje s pohodnih površin, zaradi varnosti pa povišali še zaščitno ograjo – na 120 centimetrov.

Pri kovinskih konstrukcijah je predvidena protikorozijska zaščita po standardih, ki naj bi zagotavljali vsaj 15-letno zaščito pred rjavenjem, pri betonskih delih pa bo treba marsikje betonske nosilce dobetonirati in utrditi z dodatnimi jeklenimi ojačitvami. Na posameznih delih bodo zamenjali tudi poškodovano strešno kritino. Ob obnovi nadhoda bodo očistili tudi vse tamkajšnje brežine in poskrbeli za novo zatravitev. Ker bodo dela izvajali nad železniško progo in bo treba vseskozi zagotavljati nemoten železniški promet, bo treba med obnovo namestiti poseben delovni oder, ki bo moral premoščati najmanj 16,5 metra dolžine tirov in zagotavljati vsaj 4,8 metra višine za prost prehod vlakov.

Občina bo med ponudniki, ki bodo izpolnjevali zahtevane pogoje za izvedbo del (vsak bo moral dokazati, da je v zadnjih petih letih uspešno izvedel sanacijo ali rekonstrukcijo premostitvenega objekta, dolgega vsaj 40 metrov, in izvedel jekleno konstrukcijo, težko vsaj 20 ton in z 20-metrskim razponom), marca pozvala še na pogajanja o končni ceni. Koliko bo stala obnova nadhoda, ki jo bo iz letošnjega proračuna financirala MOL, je zato težko napovedati.