Na delu Vodnikove kmalu le enosmerni promet

Nova prometna ureditev po okusu blokov na Vodnikovi 30 do 46, ne pa lastnika prenočišč in gostilne Maharadja – Poskus bo trajal do maja

Objavljeno
02. december 2016 10.50
Vodnikova
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Ljubljana – Odsek Vodnikove ceste med ulico Na jami in Tržno ulico bo v kratkem doživel drastične spremembe. Zdaj dvosmerna cesta bo postala enosmerna, ob njej pa naj bi uredili tudi 37 parkirnih prostorov.

To je bistvo najnovejšega mestnega projekta, kako reševati del prometnih problemov na južnem delu sicer kar dva kilometra dolge Vodnikove ceste, ki je bil dogovorjen na sestanku šišenske četrtne skupnosti, stanovalcev Vodnikove 30 do 46 in predstavnikov mestne oblasti z županom Zoranom Jankovićem na čelu. Čeprav se je sestanka v mestni hiši udeležilo kar 27 krajanov in tudi projektanti projektnega podjetja K Projekt L, smo na sredini delavnici Inštituta za politike prostora (IPOP) z naslovom Kakšno Vodnikovo si želimo, lahko slišali pomenljiv komentar načrtovane spremembe v delčku Vodnikove. Stanovalec objekta Na jami 11 je namreč dejal, da na sestanek o nameravanih spremembah, ki bodo prizadele to in številne druge okoliške ulice vzdolž celotne Vodnikove, niso povabili prebivalcev širšega območja. Reševanje ozkega dela stanovalcev ob Vodnikovi na račun drugih se mu ne zdi primeren način.

Prvotni predlog

Kot je razvidno iz zapisnika sestanka, ki je bil 24. novembra, je K Projekt L že pripravil projekt enosmerne ureditve Vodnikove. Ta po Jankovićevih besedah predvideva, da bi dvosmerni promet ukinili in po novem dovolili le enosmernega iz smeri ceste Na jami – od prvega uvoza do blokov proti središču mesta. V križišču s Tržno ulico pa bi uredili krožišče. S spremembo statusa ceste bi pridobili prostor za 37 parkirnih mest na levi strani Vodnikove v smeri proti središču mesta, kolesarsko cesto in pločnik. Hkrati bi omejili dovoljeno hitrost na 30 kilometrov na uro in prepovedali promet tovornih vozil.

Župan pa je našel tudi rešitev, kako zagreniti življenje Valentinu Šebijanu, lastniku objekta na Vodnikovi, v katerem ima prenočišča in najemnika gostilno Maharadja. Dve njegovi parkirišči, ki ju je brez dovoljenj uredil v parku nasproti svojega objekta, namerava župan zapreti z robnikom in parkirnimi prostori ob tem delu ceste. Tako bi mu onemogočil uporabo nezakonitih parkirišč, obenem pa pričakuje, da bo na zemljiščih, na katerih je uredil parkirišča, zasadil drevesa.

(Začasni) dogovor

Po razpravi o predlaganih rešitvah so sprejeli nekaj končnih in začasnih rešitev. Predlagali so, da bi za zdaj enosmerni promet po Vodnikovi potekal od Tržne ulice proti cesti Na jami do zadnjega uvoza proti blokom (torej v nasprotni smeri od prvotno predlagane). Del ceste od zadnjega uvoza proti blokom na Vodnikovi do ceste Na jami pa da ostane dvosmeren. Očitno zaradi zahtevnosti so se odločili, da krožišča v križišču Vodnikove in Tržne ulice (še) ne bodo urejali. Bodo pa omogočili izvoz z možnostjo zavijanja desno-desno na ulico Na jami pri hišni številka 1.

Ob Vodnikovi cesti (na desni strani proti ulici Na jami) bodo uredili parkirne prostore s plačljivim režimom, dovolilnice pa bodo izdajali le stanovalcem Vodnikove ceste. Na prehodih za pešce nameravajo postaviti še grbine.

Na koncu so sklenili, da bodo stanovalce maja prihodnje leto na pogovor povabili še enkrat, in sicer z namenom, da ocenijo prometne razmere po izvedeni ureditvi. To bi, sodeč po zapisniku omenjenega novembrskega sestanka, začeli izvajati že ta teden, če bo to dopuščalo vreme.

Možne posledice

Včeraj, ko bi na terenu že morali biti izvajalci, kljub lepemu vremenu nismo srečali nikogar. Se bo pa najbrž v Tržni in Derčevi ulici ter ulici Na jami kmalu pojavilo veliko nasprotnikov opisane rešitve. Nekateri bodo zagovarjali tezo, da je najbolje, da vse ostane, kot je, saj se bo v primeru spremembe delčka Vodnikove v enosmerno ves jutranji tranzitni promet zgostil v križiščih Vodnikove z Derčevo ulico in ulico Na jami, nekaj metrov naprej pa v križišču zadnje ulice s Celovško cesto in Drenikovo ulico. Zdajšnji manjši krak Vodnikove, ki je doslej igral vlogo razbremenjevanja prometa v omenjenih križiščih, bo namreč po novem dvosmeren le do vhodov v stavbo policije na eni in najbližjih blokov Vodnikove 30 do 46 na drugi strani ceste.

Nekaj podobnega, le da ob popoldanski konici, bi bilo tudi v primeru, da bi Vodnikova v istem kraku postala enosmerna v nasprotni smeri od opisane, kot so predlagali nekateri udeleženci delavnice. Vsem so obljubili, da bo zdajšnja rešitev le poskusna, če se ne bo obnesla, pa da jo bodo izvedli še v nasprotni smeri.

Zaradi sprememb, pa naj bo v eni ali drugi smeri južnega dela Vodnikove, bodo najbrž močno razburjeni tudi stanovalci preostalih delov Vodnikove, Šiškarji in Kosežani, saj bodo izgubili alternativno pot za lažji vstop v središče mesta in iz njega.

Kaj pa gostilna in prenočišča?

Valentin Šebijan nam je potrdil, da enosmerne Vodnikove ne podpira, saj bi to za njegove goste (prenočišča Valentin ima sam, prostore gostilne Maharadja pa oddaja) pomenilo otežen dostop. Torej le iz smeri Tržne in ne več tudi z Vodnikove. Če mu MOL s postavitvijo parkirnih prostorov ob cesti zapre še dostop do njegovega parkirišča za goste, pa bi lahko ostal celo brez strank. Zato se bo do konca boril, da bo legaliziral obe svoji parkirišči in skušal preprečiti, da mu občina pred vhodoma nanju zariše plačljive parkirne prostore.