Nad učinkovitostjo ČS Črnuče so obupali

Krajani Ježe, Nadgorice in Šentjakoba ustanovili civilno iniciativo za Zasavsko cesto

Objavljeno
06. marec 2017 17.26
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Ljubljana – V ČS Črnuče, ki je bila že v preteklosti poznana po več civilnih iniciativah, so nedavno ustanovili še eno. Poimenovali so jo Civilna iniciativa za Zasavsko cesto. Njen predsednik je četrtni svetnik Jože Horvat, po njegovih besedah pa imajo že 50 članov, katerih cilj je čimprejšnja celovita prometna ureditev Zasavske ceste med Štajersko cesto in avtocesto Ljubljana-Maribor.

Kot je posebej za Delo povedal 52-letni dolgoletni črnuški svetnik Jože Horvat, so se pobudniki za ustanovitev civilne iniciative zanjo odločili zato, ker so obupali nad učinkovitostjo vodstva ČS Črnuče. To namreč kljub številnim zahtevam krajanov in njenih četrtnih odborov ni znalo na mestni in/ali državni ravni izposlovati gradnje manjkajočih delov Zasavske ceste (pločniki, kolesarske steze, prehodi za pešce ...). In to vrsto let od začetka njene gradnje.

Kot pristopno izjavo so pripravili kar dopis z natančnim programom nalog, ki jih bodo zagovarjali, da bi Zasavska cesta kot pomembna državna cesta (povezuje Zasavje z Ljubljano in Gorenjsko) postala taka, kot zahtevajo tehnični standardi za ceste njenega reda. Ker jih ne dosega, bo ena glavnih in prvih nalog iniciative, da bo svoje zahteve predstavila na sestanku z Direkcijo za ceste in županom Zoranom Jankovićem. Od zadnjega pričakujejo, da bo njihove zahteve nemudoma uvrstil v mestni proračun.

Četudi sta Direkcija za ceste RS in MOL po smrtni nesreči v Šentjakobu, ki se je zgodila leta 2004, na tistem delu ceste zgradili prehod za pešce s prikazovalnikom hitrosti, pa vse do danes nista pripravili obljubljene prometno-varnostne študije za celotno traso Zasavske ceste. Ker se je od takrat promet po njej le povečeval, dogradili pa je niso, je ta za kolesarje in pešce še vedno smrtno nevarna.

Predlagani ukrepi

Zato od omenjenih zahtevajo izvedbo šestih najnujnejših ukrepov. Najprej je treba urediti

kolesarsko stezo in pešpot med Nadgorico in Podgorico/Šentjakobom (od Nadgoriške ceste do Kraljeve ulice), zatem ali hkrati pa tudi pločnik ob Zasavski cesti ob naselju Ježa. V nadaljevanju bi morali za varno prečkanje ceste zagotoviti vsaj dva prehoda za pešce čez Zasavsko cesto ob naselju Ježa in pri tovarni Belinka. Zahtevajo še razširitev obsega omejitve hitrosti na 50 kilometrov na uro od tovarne Belinka do Soteške poti, gradnjo krožišča med Zasavsko in Brnčičevo cesto ter gradnjo pločnika med Zasavsko in Brnčičevo cesto severno od železniške proge.

Predsednik Civilne iniciative za Zasavsko cesto Jože Horvat nam je potrdil, da so jo ustanovili 16. februarja, že 1. marca pa so krajanom ČS Črnuče začeli pošiljati

obvestila s prošnjo, naj podpro delo odbora in podpišejo izjavo v podporo Civilni iniciativi za Zasavsko cesto ter njenemu programu. Zaupal nam je, da je med njimi več uglednih strokovnjakov iz prometne stroke (DRI, DRSC), nekdanjih ali zdajšnjih črnuških četrtnih svetnikov (denimo znani ljubljanski urbanist Franc Ules, pa četrtna svetnica Darinka Kovačič in še dva druga črnuška svetnika ... ) in približno 50 krajanov, živečih večinoma v naseljih Ježa, Nadgorica in Šentjakob oziroma v neposredni bližini Zasavske ceste. Na koncu je obljubil, da bodo o delovanju civilne iniciative redno obveščali krajane in širšo javnost, če pa pogovori in dogovori ne bodo zadoščali, so pripravljeni organizirati tudi protestne zapore Zasavske ceste.