Novi parkomati se širijo do ljubljanske obvoznice

O plačljivem parkiranju bodo v ponedeljek odločali mestni svetniki. V NSi in ZL predlagajo umik širitve.

Objavljeno
01. julij 2015 17.28
Plačevanje parkirnine z mobilnim telefonom, Ljubljana, 20.Maj2014
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – V ponedeljek bodo mestni svetniki odločali o širitvi plačljivega parkiranja na javnih površinah. Napovedane spremembe so že povzročile precej negodovanja, občina pa še ne ve, kje bodo v prihodnje postavljali parkomate.

Čeprav se s spremembo bistveno širijo površine, kjer bo občina lahko v prihodnje zaračunavala parkiranje, mestna uprava spremembe akta daje svetnikom v sprejetje po hitrem postopku. Po njihovem mnenju namreč spremembe »le v majhnem delu posegajo v odlok«.

Spremembi sta res le dve: evropskim poslancem bodo omogočili, da tako kot nekateri drugi predstavniki (državnih in občinskih organov, javnih skladov, podjetij, tujih diplomatskih predstavništev ...) dobijo posebna parkirna mesta, za katera bodo morali plačevati po dvesto evrov na mesec.

Druga sprememba pa se nanaša na parkirne cone, kjer je parkiranje časovno omejeno in dovoljeno le na označenih parkirnih prostorih na ali ob vozišču, parkirnina pa se plača na parkomatih.

Doslej je priloga, ki je urejala ta območja, zajemala ožje mestno središče kot cono 1, kjer ura parkiranja stane 70 centov, Krakovo, del Prul in del Bežigrada kot cono 2, kjer ura parkiranja stane 50 centov, in druga območja (v Bežigradu, Spodnji Šiški, Rožni dolini, Trnovem, na Koleziji, Poljanah, Vodmatu ...), kjer ura stane 40 centov.

Cona 3 se z novo prilogo, o kateri bodo svetniki odločali v ponedeljek, širi in bo zajemala vsa območja znotraj obvoznice, kot je razvidno iz priložene grafike.



Širitev napovedali že leta 2012

Čeprav se spremembe sprejemajo po hitrem postopku (običajno se akti spreminjajo v dveh obravnavah) na zadnji seji sveta pred poletnimi počitnicami, ta poteza občine ni nepričakovana. Širitev parkirnih con znotraj obvoznice je bila eden izmed ukrepov, ki je bil določen že v prometni politiki MOL, ki jo je mestni svet v stari zasedbi sprejel leta 2012.

Eno izmed izhodišč tega dokumenta je bilo, »da se ljudje manj vozijo z avti v mesto, če tam ne morejo zastonj parkirati«, med drugim pa so zapisali, da bodo ulična parkirna mesta namenjena predvsem stanovalcem. A tudi ti bodo morali za mesta, kjer danes parkirajo brezplačno, kupiti dovolilnico, in prav zato največ razburjenja.

Letna dovolilnica v coni 3 stane 60 evrov za prvi avto na stanovanjsko enoto ter 120 oziroma 180 evrov za drugo oziroma tretje vozilo (v coni 1 lahko stanovalci pridobijo le eno dovolilnico, ki stane sto evrov, enaka je cena v coni 2, kjer pa lahko pridobijo tudi drugo dovolilnico za 200 evrov).

Spremembe po hitrem postopku na občini skopo utemeljujejo: »Zaradi možnosti ureditve dodatnih parkirišč in s tem postavitve parkomatov, zaračunavanja parkirnine in možnosti pridobitve parkirnih dovolilnic se razširi cona 3 do avtocestnega obroča.«

Dodajajo, da gre tudi za uskladitev obsega cone 3 z dejanskimi parkirnimi prostori ob vozišču občinskih cest. V oceni finančnih posledic so zapisali, da »je pričakovati povečano število prosilcev za pridobitev parkirnih dovolilnic in posledično tudi več pobrane takse za parkiranje, ki je prihodek proračuna MOL«.

»Za stanovalce brezplačno«

Tako ne presenečajo očitki, da je namen predvsem polnjenje mestne blagajne. Amandma k točki mestnega sveta sta že vložili svetniški skupini NSi in Združene levice. V obeh predlagajo umik člena, s katerim občina širi tretjo plačljivo cono. Kot so zapisali v NSi, širitvi nasprotujejo, dokler MOL ne zagotovi dovolj brezplačnih parkirnih površin za stanovalce.

Po njihovem ukrep vodi le k povečanju financiranja mestne blagajne, ne pa tudi k pravilnemu reševanju mirujočega pometa. Predlagajo, naj MOL postavi parkomate in uvede plačljivo parkiranje »le na tistih mestih, kjer predhodno pridobi soglasja četrtnih skupnosti«.

Tudi po mnenju ZL tako obsežna širitev ni v interesu meščanov. »Širitev cone 3, na območjih, kjer primanjkuje prostih parkirnih mest zaradi dnevnih migracij, bi bila za stanovalce sprejemljivejša, če bi jim MOL omogočila, da brezplačno pridobijo prvo dovolilnico za parkiranje,« so zapisali. Točko so obravnavali tudi v četrtni skupnosti Golovec, kjer so pristojne obvestili, da nasprotujejo morebitni postavitvi parkomatov na območju njihove ČS.

Tako je v mestnem svetu znova pričakovati burno debato, a glede na moč županove liste in koalicije ter dejstvo, da je pristojni odbor podprl spremembe, je pri odločanju težko pričakovati večja presenečenja. Če bodo spremembe odloka sprejete, bodo začele veljati 15 dni po objavi v uradnem listu oziroma najverjetneje konec julija ali v začetku avgusta.

To pa seveda še ne pomeni, da bo že takrat treba parkiranje plačevati ob vseh občinskih cestah znotraj obvoznice, saj občina parkomate postavlja postopoma. Ker Ljubljančane najbolj zanima, ali parkomate lahko pričakujejo tudi v svojih naseljih in kdaj, smo MOL prosili, da nam razkrije načrt, na katerih ulicah bodo letos in prihodnje leto uvedli plačljivo parkiranje oziroma jih opremili s parkomati.

A vse, kar so nam odgovorili z oddelka za gospodarske dejavnosti in promet, je, da je bil dobavitelj Elbi do konca junija, ko se je iztekla pogodba, dolžan dobaviti še 22 parkomatov. »Trenutno – na željo stanovalcev – načrtujemo nadaljevanje urejanja območja Šiške med Celovško cesto in železniško progo do Drenikove ulice.«