Ljubljana – Skoraj pet let po tistem, ko je občina na javnem razpisu neuspešno iskala zasebnega vlagatelja, ki bi zgradil garažo pod osrednjo ljubljansko tržnico, zdaj tudi uradno odstopa od namere, da bi projekt uresničila v javno-zasebnem partnerstvu.
Mestna uprava je namreč za decembrsko sejo pripravila predlog akta o prenehanju veljavnosti akta o javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta podzemne parkirne hiše Tržnica, skupaj s prizidkom k Mahrovi hiši ter ureditvijo Vodnikovega in Krekovega trga. V obrazložitvi predloga so spomnili, da je občina pred petimi leti, decembra 2011, objavila javni razpis za javno-zasebnega partnerja, nanj je prispela le ena prijava (skupaj sta jo oddala Gradis skupina G in Kranjska investicijska družba), a je MOL to ponudbo zavrnila, saj kandidata nista predložila izjave banke o financiranju projekta. Glede na to, da je Gradis G končal v stečaju, KID pa globoko v rdečih številkah, je odločitev verjetno rešila občino pred še enim nasedlim projektom.
»Od leta 2012 ni bilo izkazanega interesa zasebnih partnerjev za vstop v projekt. Ugotavljamo, da trenutno ni potencialnega zasebnega partnerja, ki bi bil pripravljen, predvsem pa sposoben prevzeti tveganja projekta,« predlog o prenehanju veljavnosti akta utemeljujejo na občini.
Svetniki bodo o tem odločali na seji 19. decembra. Nasprotovanja predlaganemu odstopu od javno-zasebnega partnerstva verjetno ne bo, kljub temu pa je pričakovati burno razpravo, saj je občina v zaključku zapisala, da bo »sama zgradila garažno hišo, preuredila tržnico in dogradila Mahrovo hišo«.
Zadnji načrti:
Projekt garažne hiše pod tržnico je namreč v zadnjem predlogu proračuna za prihodnje leto ocenjen na 30,6 milijona evrov (znesek ne vključuje stroška zemljišč). V prihodnjem letu občina za projekt namenja 2,2 milijona evrov, predvideni so za izvedbo arheoloških izkopavanj, izdelavo novelacije projektne dokumentacije ter njeno recenzijo, monitoring podzemnih vod, presojo vplivov na okolje, izdelavo poročila o stanju sosednjih objektov ... V proračunu za leto 2018 občina za projekt namenja 1,4 milijona, glavnino sredstev, od šest do deset milijonov evrov na leto, pa v obdobju po tem, vse do leta 2021, kar nakazuje, da bi se gradnja – seveda če bo MOL pridobila dovoljenja zavoda za varstvo kulturne dediščine in agencije za okolje – začela šele leta 2019 in končala leta 2021.