Občina začenja postopke za dokončanje Kozolca II

Garaža, bistveno dražja, kot so načrtovali, bi bila lahko končana v prvi polovici prihodnjega leta, prenova Eipprove ulice, za katero se poteguje deset gradbincev, pa že poleti.

Wed, 16.03.2016, 09:00

Ljubljana – Deset gradbenih podjetij je oddalo ponudbo za prenovo Eipprove ulice v Trnovem. Glede na višino ponudb bo investicija precej cenejša, kot so napovedovali na občini, kjer so ta teden začeli tudi postopke za nadaljevanje gradnje garažne hiše Kozolec II. Namesto sprva predvidenih sto tisočakov bi garaža občino lahko stala več kot tri milijone evrov.

Do včerajšnjega roka je na mestno službo za javna naročila prispelo deset ponudb gradbincev. Če so na občini še na začetku februarja vrednost načrtovanih del ocenjevali na 1,34 milijona evrov, so jih prispele ponudbe bržkone razveselile, saj večina ni dosegala niti polovice tega zneska. Najcenejšo ponudbo je oddal Mineral, d. o. o., podjetje za pridobivanje, predelavo in montažo naravnega kamna iz Preserij. Predvidena dela bi izvedli za 458.607 evrov brez davka oziroma slabih 560 tisočakov z DDV. Ponudbe preostalih kandidatov so bile za dobrih 50 in več tisočakov višje in se končajo pri najvišji ponudbi Gorenjske gradbene družbe, ki znaša skoraj 775 tisoč evrov (z davkom). Poleg omenjenih družb se za posel potegujejo še CPK, KPL, Hidrotehnik, Makro 5 gradnje, CPG, CVP, Komunalne gradnje in VG5.

Trije meseci za prenovo

Gradbinci bi lahko v nadaljevanju postopka še znižali ponudbene cene. Tudi tokrat bodo namreč preverjanju ponudb, razpisnih pogojev in referenc sledila pogajanja. Izbran bo najugodnejši ponudnik, saj je edino merilo najnižja ponudbena cena. Dosežena pogodbena cena seveda še ni končno merilo, kajti pri mestnih investicijah se pogosto pojavijo »nepredvidena« dela, ki nato nezanemarljivo zvišajo končno vrednost. Lani končani investiciji v parkirišči P+R Dolgi most in Barje sta bili na primer po obračunu del na koncu za okoli 15 odstotkov (P+R Barje) oziroma skoraj 30 odstotkov (P+R Dolgi most) dražji od pogodbenega zneska.

Kot smo že pisali, bodo na prenovljeni Eipprovi (na občini izvedbo prenove napovedujejo že od leta 2010) povečali površine za pešce in kolesarje ter uvedli enosmerni promet. Predvidena je opustitev okoli 40 parkirnih prostorov, ki jih bodo nadomestili na območju Trnovskega pristana s preureditvijo površin mirujočega prometa; parkirni prostori, ki bodo ohranjeni, bodo namenjeni kratkotrajnemu parkiranju in stanovalcem. Drevored ob Gradaščici bo ohranjen, uredili bodo peščeno promenado s svetilkami vzdolž rečnega brega, asfaltne površine pa zamenjali s pranim betonom z enakim agregatom, kakor bo urejena promenada. Izbrani izvajalec bo imel za izvedbo del na voljo tri mesece od podpisa pogodbe.

Zasebnemu partnerju skoraj pol milijona

Sicer pa se gradbenim podjetjem v Ljubljani obeta še en posel, precej večji kot prenova Eipprove. Občina je namreč ta teden objavila javno naročilo za nadaljevanje gradnje garažne hiše Kozolec II. Ta je zastala pred dobrima dvema letoma, ker je zasebnemu partnerju, podjetju ZIL Inženiring, zmanjkalo denarja. MOL je nato lani spomladi enostransko odstopila od pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu (JZP).

Na naša vprašanja, ali so rešili medsebojne obveznosti in kako, so na občini odgovorili, da so z ZIL Inženiringom najprej sklenili sporazum, »v katerem smo opredelili nesporne obveznosti obeh strank razvezane pogodbe o JZP in določili tista vprašanja, o katerih bo odločala arbitraža. Na osnovi sporazuma smo ZIL Inženiringu povrnili njegov nesporni delež v višini 30 odstotkov in s tem pridobili možnost, da sami nadaljujemo gradnjo Kozolca II.« Dodajajo še, da je zdaj ZIL na potezi, da sproži arbitražni postopek. Ali bodo to storili, smo vprašali tudi ZIL, vendar odgovora nismo prejeli.

Da se vsi nastali stroški projekta do razveze pogodbe delijo v splošnem razmerju 30 odstotkov javni partner in 70 odstotkov zasebni partner, je določala pogodba o JZP. Po podatkih supervizorja je MOL na začetku marca ZIL Inženiringu plačala dobrih 450 tisoč evrov. Ali je to končni dogovorjeni znesek, ali bodo morali plačati še kaj, na občini do konca redakcije nismo izvedeli. Za približno 460 tisoč evrov pa se je na MOL nabralo tudi zahtevkov izvajalca (Gradis skupine G) in podizvajalcev, ki jih ZIL ni plačeval. Ti so na občino naslovili zahtevke iz naslova zatrjevane solidarnosti dolga med javnim in zasebnim partnerjem, a občina, kot so zapisali, zatrjevani solidarnosti dolga ugovarja – tudi na okrožnem sodišču. Kdo bo poplačal gradbince, tako ni znano.

Še več praznih parkirišč?

Občina zdaj išče novega izvajalca, ki bo v 270 dneh od podpisa pogodbe dokončal gradnjo in pridobil uporabno dovoljenje. Ponudniki (ki bodo morali dokazati, da so od leta 2011 zgradili vsaj dve garažni hiši z najmanj sto parkirnimi mesti, od tega mora biti vrednost vsaj ene investicije dva milijona evrov) imajo za oddajo ponudb na voljo slab mesec, tako da nadaljevanja gradnje ni pričakovati pred koncem maja. V tem primeru bi bila garaža lahko zgrajena v prvih mesecih leta 2017.

Stroške prevzema gradbišča in dokončanja investicije so na občini lani ocenili na 2,6 milijona evrov. V letošnjem proračunu pa je celoten strošek MOL z garažo Kozolec II (že vloženih sredstev in še potrebnih v tem in prihodnjem letu) ocenjen na 3,3 milijona evrov. Kakršenkoli že bo končni finančni vložek, bo gotovo precej večji, kot je občina načrtovala ob podpisu pogodbe z ZIL Inženiringom leta 2009. Takrat so predvidevali, da bodo poleg zemljišča vložili le še sto tisočakov. Res bodo po novem namesto sprva predvidenih 95 parkirnih prostorov pridobili vseh 249, toda po izkušnjah iz sosednje parkirne hiše Kozolec – kjer se je po podatkih podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice število uporabnikov od leta 2009 do 2014 zmanjšalo za več kot 40 odstotkov, trend padanja pa se še nadaljuje – je to bolj slaba tolažba.

Prijavi sovražni govor